![]() |
|
|
|||||||
| Café webForum Trams och flams. Förvänta dig inte några seriösa svar. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 674 |
Sprang ut för någon timme sen, (hade lite bråttom) så jag såg mig inte för riktigt, så på en elak grusväg störtade jag framåt och skrapade upp ett knä, båda handflatorna plus en armbåge.
Svider som fan.![]() However, tvättade bara såren lite under vattenkranen och slängde på plåster, så det är nog bara något gruskorn eller något kvar. Kan det leda till någon infektion eller något annat jobbigt, eller ska jag skita i att plåga mig med någon desinfektionsvätska?
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-12-26
Lösningar: 179 |
Desinfektionsmedel ska du alltid ta när du har råkat ut för något som det här, för att vara på den säkra sidan, better safe than sorry.
Det lär nog inte göra mer ont än att skrapa upp knät iaf ![]() r/ dessutom måste du riva upp plåstret och kolla i såret så att alla gruskorn är borta innan du applyar desmedlet....jepp life is a pain
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 1 |
*blåser*
badda med friskt vatten
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 674 |
Citat:
![]() Att ställa sig och peta i småsåren för att sedan köra på något desinfektionsmedel (om jag hittar något öht!) känns inte så lockande.
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
desivon duger och svider inte så mycket.
![]() eller ta lite vitmossa.
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 92 |
Desinfektion *klappklapp* Desinfektion *klappklapp*
Sjung med nu
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-27
Lösningar: 625 |
Om man inte vill ha sprit på såren så kan man ju alltid dricka sprit. Så känner man inte av det...
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-22
Lösningar: 2354 |
Jag är mycket ledsen, men nu ska vi vara lite efterkloka:
Citat:
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
menar du att han får skylla sig själv?
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-09-01
Lösningar: 0 |
Det varkar som så...
|
|
|
#11 |
|
Avregistrerad
Registrerad: 2000-02-27
Lösningar: 4 |
casca, du vet vad vi säger om smärta...
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-03-30
Lösningar: 3 |
Citat:
|
|
|
|
#13 |
|
Avregistrerad
nää, nära men inte riktigt
![]() smärta är bara en annan form av njutning och dessutom bra för moralen! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-23
Lösningar: 91 |
Du skall vara glad att det inte var värre, även om det är föga tröst när det svider.
Jag var 7 år gammal när vi flyttade till ett radhus som var nybyggt, några månader efter inflyttningen så var gången lagd framför entren. Nya snygga stenplattor med skrovliga sidan upp. En varm dag kom en tankbil förbi och vattnade de nyplanterade blommorna utanför trädgårdarna. Plötsligt kom en "kompis" iklädd badbrallor rusande och skrek: hoppa i badbrallorna killen som vattnar har lovat att spruta vatten på oss. Ahhh vilken grej, snabbt i badbrallorna, hoppade ner för trappen och snubblade. Föll raklång med utsträckta armar. Skapade av skinnet på ovansidan av tårna, knäna, låren, magen, bröstet, undersidan av armarna, händerna och hakan. Det blev ingen dusch jag fick sitta och sova i en vecka och hålla mig i stillhet för annars sprack bara såren upp hela tiden. Det var dessutom gott om sand i såren då plattorna var helt nylagda, så det varade både här och där innan jag kunde dra på mig kläder igen. Det var hemskt synd om mig, och hör sen
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
ok, det VAR synd om dig.
men det har väl gått över nu?
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Gränsfall, men som tur var hade jag ju badbrallor på mig så jag klarade ju "det viktigaste" varför jag nog kan anse att det är över nu.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Avregistrerad
Satt du och sov? Tunnis...
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
... jag tror jag funderar en stund på dee!
.. .Hoppas att dina blåsta och baddade sår känns bättre casca (sagt för att man ska va noga med att hålla sig till ämnet)
|
|
|
#19 | |
|
Medlem
Citat:
Nuförtiden har jag lärt mig att sitta och sova framför skärmen också
|
|