N Nisseman Medlem sedan jan. 2000 189 inlägg Frågan 22 jan. 2000 11:44 #1 Jag undrar hur man ska skriva i HTML koden för att få saker (bilder/text) att komma inflygandes från skärmkanten.
Jag vet att man kan göra det i frontpage, men jag har tappat bort mina papper där jag skrev av hur det gjorde.
M M@rtin Medlem sedan dec. 1999 2 085 inlägg I frontpage så lade du säkert de bilder du ville skulle åka in från kanten mellan
<marquee> och </marquee>
fast det studs bara av IE så det e inte så bra att använda....
Om du kan DHTML så kan du istället lägga dina bilder i ett lager och göra en funktion som flyttar lagret från ena sidan till den andra eller hur du nu vill ha det...
//Martin
[Redigerat av M@rtin den 22 jan 2000]
N Nisseman Medlem sedan jan. 2000 189 inlägg Nej jag hade tänkt mig dynAnimation.
Jag fick ett sådant av en kompis nu men det fungerade tyvärr inte.
Såhär såg det ut:
<script language="JavaScript" fptype="dynamicanimation">
<!--
function dynAnimation() {}
function clickSwapImg() {}
//-->
</script>
<body onload="dynAnimation()" language="Javascript1.2">
<p dynamicanimation="fpAnimflyBottomRightFP1" id="fpAnimflyBottomRightFP1" style="position: relative !important; visibility: hidden" language="Javascript1.2">Texten</p>
[Redigerat av Nisseman den 22 jan 2000]
R RGB Medlem sedan dec. 1999 419 inlägg <html>
...
<span id="flygplan" style="position: absolute; left: -100; top: 100;">flygplan</span>
<script language="javascript">
ns=(document.layers) ? 1:0;
ie=(document.all) ? 1:0;
var x=(-100);
y=setInterval("flyg()",10)
function flyg() {
x+=10;
if(x>200) clearInterval(y)
if(ie && x<201) document.all['flygplan'].style.left=x
if(ns && x<201) document['flygplan'].left=x
}
</script>
...
</html>
[Redigerat av RGB den 22 jan 2000]
N Nisseman Medlem sedan jan. 2000 189 inlägg Tack!
Jag ska försöka förstå hur det fungerar!
dynAnimation har jag skrotat nu, för det fungerade inte med bilder och det är ju uppbyggt av frontpage.