![]() |
|
|
|||||||
| Datorspel Här diskuterar vi allt som rör spel vare sig det spelas på konsoll eller dator |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Avregistrerad
Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 381 |
När jag provade Q3 på min kompis burk så blev jag chockad när jag skulle använda hans inställningar.
Han använder följade: Skjuter med höger musknapp Springer med vänster musknapp Tittar med musen (upp=upp, ner=ner osv.) Strafar (eller hur det stavas) med A och D Hoppar med W Backar med S Jag använder: Skjuter med vänster musknapp Springer med upp tangenten Tittar med musen (upp=ner ner=upp)<-sant Strafar (eller hur det stavas) med piltangenterna Hoppar med höger musknapp Backar med piltangenten Hur har ni? ------------------ Forumledare, webForum Kilobäver! Ordet som räddar liv! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-11
Lösningar: 0 |
Jag går framåt med höger musknapp och skjuter med vänster.
Jag strejfar ( inte säker på hur det stavas ) med , ., för vänster och . för höger. Jag använder N för att gå bakåt och M för att ducka, så hoppar jag med space. Sen har jag olika cctf binds på höger sida av tangentbordet ( den finns här om du vill se: http://spel.webforum.nu/wf/Forum6/HTML/000022.html ) ------------------ One technique mastered is better than one hundred sampled. [Redigerat av Alvar s den 06 dec 2000] |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-23
Lösningar: 93 |
Musen:
Skjuta, hoppa, ducka Piletangenterna strafe frammåt bakåt Sedan script för alla andra kommandon Filen finns att ladda ner på min hemisda under Q3 eller Q2 lite olika beroende på spel ------------------ McD- Burgers for the people! www.mcdz.net- Sveriges minsta portal
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Avregistrerad
Script? Mmm...tror jag måste börja lärar mig lite mer om Q3 nu.
![]() ------------------ Forumledare, webForum Kilobäver! Ordet som räddar liv! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Avregistrerad
Registrerad: 2000-09-23
Lösningar: 65 |
Det skall inte vara några himla script hit och dit, jag kör som du Hallgren
------------------ /David |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 307 |
W - framåt
S - Bakåt A - Strafe left D - Strafe right Vänster musknapp - Skjut Titta med musen...
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-11-27
Lösningar: 0 |
W = gå framåt
S = gå bakåt A = strafa vänster D = strafa höger mouse1 (vänster) = skjuta mouse2 (höger) = hoppa lirar med invert mouse... (upp=ner o vice versa). ------------------ Scab^ |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-05
Lösningar: 1103 |
Då skall vi se...
Rörelse: Musknapp 1: skjuta Musknapp 2: nästa vapen (gammal vana... skall byta) Musknapp 3: zoom R: framåt F: Bakåt D: Strafe vänster G: Strafe höger Z: Hoppa A: Ducka Vapen: Musscroll upp: Rocket Launcher Musscroll ned: Lightning Gun Musknapp 4: BFG Musknapp 5: plasmagun H: Railgun plus en del script för att lättare spela in demos och lägga till bottar... ------------------ It's not that I'm afraid to die. I just don't want to be there when it happens. Kom hem till mig... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Avregistrerad
/me fantiserar om hur Vides mus egentligen ser ut.
![]() ------------------ Forumledare, webForum Kilobäver! Ordet som räddar liv! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-05
Lösningar: 1103 |
Såhär
![]() ------------------ It's not that I'm afraid to die. I just don't want to be there when it happens. Kom hem till mig... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|