![]() |
|
|
|||||||
| Fotografering Rörliga eller stillastående diskussioner om fotografering. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-12-13
Lösningar: 338 |
åh, måste få berätta om min upplevelse i dag
![]() skulle framkalla negativ för första gången, och först skulle man ju rulla upp filmen på någon spole, i totalt mörker, vilket är massor svårt för en nybörjare. man uppskattar i alla fall ljus jättemycket efter dom minutrarna sen hälde vi i någon kemisk blanding och skakade i ett par minuter, sedan samma sak med fixet, och sen tog vi upp bildrna. tyvätt hade jag fingrat ner ett antal bilder men det var ju första gången så man kan ju inte vara på topp då![]() åhh det var så kul att se bilderna på negativet, att man lyckats! höjden av lycka är att se på bilder man framkallat själv ![]() ![]() ![]() *överglad* måste göras om! ------------------ essen Sie Schildkröten als Frühstück oder Mittagessen, mein Freund? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2227 |
Jo det är jättekul.
Träna gärna på en tom film att rulla upp filmen på rullen, för när du väl tagit de där kanonbilderna du bara måste få bra så blir du jättenervös och sen har du ett jätteavtryck på bästa bilden. Så träna på en tom film så du får till de rätta handlagen där i mörkret, sen går det som en dans och du rullar upp filmen på nån minut. Det är väldigt kul att framkalla sina egna bilder och sedan kopiera dem i förstoringsapparat! ![]() ------------------ /Petra If you see someone without a smile, give them yours.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-01
Lösningar: 511 |
Det är ännu roligare att framkalla andras bilder ...
![]() ![]() ![]() ![]() ------------------ En "smilis" säger mer än 27 ord!!! [Redigerat av elfwing den 02 mar 2001]
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-27
Lösningar: 628 |
Äsch, att rulla upp filmen på spolen är ju enkelt. Det jobbiga är ju alla kemiska grejer man ska röra runt den i.
Får man det i ögonen som blir de väldigt irriterande. ------------------ /Erik www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-09
Lösningar: 1353 |
Framkallar ni så mycket på Expert där uppe? Konkuransen torde vara hård från Expert vid Kungsvägen..
*vi framkallar där..*![]() ------------------ Axel Veibäck Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that, but not with all those flies and death and stuff. /Mariah Carey
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-01
Lösningar: 511 |
Precis Axel ... men jag har jobbat på Expert i Mantorp där har "vi" eget labb precis som på Kungsvägen ...
Där jag jobbar nu skickar vi ju iväg bilderna ... sen kommer dom i förslutna påsar tillbaka ... så nu ser jag ingenting av bilderna längre ... Vi har fullt upp med att sälja TV/Video hos oss ... så vi har ändå inte tid med allt som har med foto att göra ...! Fast med tanke på vad man hör från en del kunder så är vi minst lika bra på foto om inte bättre än "kollegan" på Kungsvägen .. ![]() Digitala kameror tror jag iaf att åtminstonde en hos oss har bättre koll på än "dom där nere" ... ![]() ------------------ En "smilis" säger mer än 27 ord!!!
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|