![]() |
|
|
|||||||
| Övriga frågor För seriösa diskussioner som inte passar i något annat forum. Exempelvis musik, tv, film, mat & dryck. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-11
Lösningar: 521 |
Hur mycket skivor köper ni egentligen? Jag har alltid varit en galning när det gäller skivor (hela vinden är full av vinyler sen min tid som discjockey) och resten av lägenheten är tapetserad med hundratals cd-skivor.
Min skivsamling består ungefär av 8500 vinylskivor och snart 4000 cd-skivor. Den ökar kraftigt med tanke på att jag köper minst 10 cd-skivor i veckan...jag slukar allt! Hur mycket köper ni? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-12
Lösningar: 3671 |
Ja du, jag köper väl kanske 10 skivor per år. Sen är ju inte jag någon skivridare heller.
Däremot har min farbror över 30.000 titlar i sin samling. Det mesta av det är gammal hederlig vinyl. ------------------ "Det är inte lätt när det är svårt."
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Marsvin Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3130 |
gustav: är du helt sjuk i huvet?
jag har svårt att komma mig för att köpa skivor, men det blir väl några i månaden. samlingen består väl av c:a 500 cd och 200 lp-skivor. tyvärr gjorde jag mig av med min lp-samling för en massa år sedan, jag har länge längtat efter mina noice-plattor... så lp-skivorna har inhandlats de senaste fem åren. ------------------ <A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank> sucky, sucky. five dallah!</A>
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 308 |
Jag köper inte många skivor. Kanske 4-6 stycken per år. Oftast köper jag en skiva bara för att få lyssna på en låt och kanske lära mig själv att spela den (och detta tycker jag personligen är slöseri med pengar, att köpa ett helt album bara för att lyssna på en låt). Oftast är det så att jag hör en bra låt på MTV, laddar hem den via Napster, lyssnar på den non-stop i någon vecka och sedan så slänger jag den.
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-11
Lösningar: 184 |
Jag köper nog runt en 100st skivor om året. Det är olika varje månad hur många man köper.
------------------ [TeNgBlAd.com] / [NordicDreamDesign] "Det är inte lätt när det är svårt, men skönt när det går"
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-17
Lösningar: 291 |
Det senaste året 2 skivor...
Lovade mig själv att köpa åtmisntone en skiva i månaden framöver men tyvärr så säger ekonomin ifrån![]() ------------------ F.Sundström Make Love Not War!
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-22
Lösningar: 2354 |
Jag får en himskans massa skivor gratis som jag sällan hinner lyssna på
![]() Köper runt 10 skivor/år kanske.. Det mesta är ju trots allt skit som kommer nuförtiden
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-14
Lösningar: 44 |
Eftersom jag också jobbat som dj så blir det runt 10 - 20st 12"/månad och en kanske en 2-5 cd skivor/månad.. lite som ett gift att köpa skivor - ett trevligt gift!
------------------ /Daniel W
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-11
Lösningar: 521 |
Jag håller med!
Det känns verkligen helt underbart att kunna plocka fram nästan vad som helst beroende på vilket humör man är på. Förra fredagen var jag ju i Oslo och då var det tidig Michael Jackson, Slutet av 70-talets disco och massa Sepultura. ![]() Man växer som människa när man köper en ny skiva. Det känns som en bra investering faktiskt! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|