![]() |
|
|
|||||||
| Politik Debattsugen? Vi diskuterar politiska frågor. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Avregistrerad
Registrerad: 2001-09-06
Lösningar: 4 |
Har grubblat en hel del på hur Göran Persson kan vara så populär, att han slår rekord i när det gäller folkets förtroende för honom som statsminister.
Efter en del tänkande kom jag på en tänkbar förklaring. Se namnen nedan: 1) Thomas Bodström 2) Britta Leijon 3) Mona Sahlin 4) Björn Rosengen 5) Ulrika Messing 6) Bosse Ringholm Osv, osv... Många av de ministrar som syns i media är väldigt unga och oerfarna av hetluften, även om de kan bli bra politiker i framtiden. Dessa ministrar vill ju göra karriär inom politiken, är nog inte dom som sätter sig emot Perssons ideér. Andra ministrar som Persson omger sig med är Sahlin, Ringholm och Rosengren. Vill inte bedöma de sistnämnda som personer, men speciellt kvalificerade för sina arbetsuppgifter vill jag nog inte påstå att de är. Tycker i viss mån att dessa ministrar i bland saknar omdöme och ansvar för att ha de ansvarfulla arbetsuppgifter som de har. Omger man sig med "mindre lämplig" ministrar, och en del yngre "nybörjare", ja då räcker det ju med att man är en hyfsad statsminister för att framstå som gentänkt, intelligent och skicklig. I de blindas rike kan en enögd bli kung, eller vad man nu brukar säga. Föstår ni vad jag menar? Jag tror att det kan ligga lite i det jag säger. [Redigerat av Brian den 06 jan 2002] |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-10-05
Lösningar: 0 |
Citat:
// BeatBox ------------------ "Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen" Sixten Landby
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-20
Lösningar: 1124 |
Tror nog att det räcker långt med att han visar en ödmjuk attityd mot såväl det svenska folket som sin övriga omgivning. Tittar man på andra partiledare i nutid är det MYCKET gnäll och tjafsande... det ger inte ett särskilt stort förtroende... för min del är det mycket värt med stabilitet i politiken och inte en massa omvälvande reformer, indragningar eller annat. Låt vara att de lovar mer än de håller.... när det gäller det fenomenet är samtliga partier lika bra kålsupare.
------------------ Ancilla, face mea laganum! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-08-23
Lösningar: 0 |
Jag tycker inte att Bosse BC BORING "uttryckt ett önskemål om ett annat uppdrag" Ringholm eller Björn Sovjetstaten "Jasså var det en porrklubb - jag trodde det var en korvkiosk" Rosengren är speciellt imponerande.
Nivea är inte överdrivet rolig heller. En ohederlig typ. Men varför är han populär? Det beror nog på att oppositionen är så svag samt att de tycker likadant som jöran P. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|