![]() |
|
|
|||||||
| Politik Debattsugen? Vi diskuterar politiska frågor. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-16
Lösningar: 70 |
Om 314 dagar har Sverige en borgerlig regering? Man kan ju alltid hoppas, men jag är inte riktig säker. Det beror ju på om mp klarar sig kvar och hur många procent Centern kan lyckas värva av sossarna. Vad tror ni?
------------------ Citat:
[Redigerat av smurja den 05 nov 2001] |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-21
Lösningar: 151 |
Fullt tänkbart. Jag tycker det är bra att väljaropinionen svänger mer nu för tiden än vad den gjorde tidigare då sossarna i princip prenumererade på regeringsmakten. Nu kan de inte längre vara säkra på att alltid vinna valen i vått och torrt.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Jag tror sossarna är väldigt skraja nu när det går dålig för mp och bra för de borgerliga. Och hur är det med vänstern? Har de bestämt sig om de kommer fortsätta att samarbeta med sossarna om de inte får sitta i regeringen?
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Vänsterpartiet lär nog antagligen stödja sossarna även om de inte får några regeringsposter. För vad skulle alternativet vara? De kan ju aldrig tänka sig att stödja de borgerliga. Det som kan avgöra det hela är vilket av småpartierna som åker ut. Blir det mp eller fp?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-10-05
Lösningar: 0 |
Citat:
// BeatBox ------------------ "Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen" Sixten Landby
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-23
För min del är allt höger om Vänsterpartiet borgerligt, så en borgerlig regering får jag väl garanterat se.
![]() ------------------ Joakim Rosenqvist Ah! this miasama of a rotting God! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-08-16
Personligen vill jag se lite längrea fram än 4 år( typ 50 år),men regeringebn blir nog antigen röd elller blå.
------------------ Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-20
Lösningar: 1125 |
För min del kan gott sossarna sitta kvar. Visst är det bra med "nytändning" om det blev ett skifte, men mina erfarenheter skvallrar om att det inte endast är av godo. Hursomhelst bör man nog ta det väldigt lugnt med alla slags investeringar till efter valet. Inga nya lån, ingen ny villa, inget nytt företag m.m...
Historien efter Kalle Bildts korståg har ju visat att man bör vara på sin vakt och se om sitt hus INNAN valet ![]() ------------------ Ancilla, face mea laganum! |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
PeW om du har läst i tidningarna de senaste åren så ser du att sossarna erkänt att det var dom som kärde Sveriges ekonomi i botten och sedan fick de borgerliga helt enkelt ta över det och sedan få skulden. Jag vet faktiskt inte vilket av de små partierna som åker ut... Men jag tror faktiskt fp. Men deras röster går nog till moderaterna då.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-08-16
Hmm smurf jag har för mig att det var Bob hansson som sa det där om sossarna och milltiären....
------------------ Emma Goldmans gravplats - liberty will not descend itself onto a people, a people must raise themselves to liberty
|
|
|
#11 |
|
Medlem
-> teacup
Vem är Bob Hansson? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 677 |
Bob Hansson, är inte det den där poeten eller..?
![]() ------------------ The wrong attitude, living on the wrong latitude
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-20
Lösningar: 1125 |
Citat:
Ja, jag har iaf lärt mig att inte lyssna på några fagra vallöften och absolut hålla igen all sorts investering tills showen är över. Sossarna har mitt förtroende att fortsätta ett tag till ![]() ------------------ Ancilla, face mea laganum! |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Medlem
Jag vet inte om det var Bo eller Bob som sa det först... Men det är i alla fall väldigt bra sagt!
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 93 |
Någon som vet om artiklarna som det pratas om finns på Internet?
------------------ Med vänliga hälsningar Anders Johansson Maila mig om du vill Det bästa med Stockholm är tåget till Göteborg. <A HREF="http://home.bip.net/aj2000/bilen.html" TARGET=_blank> Följ bygget av Göteborgs värsta 740.</A> |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-12
Lösningar: 3690 |
Vid en borgerlig regering, vem är starkast till statsministerposten? Bo eller Alf?
------------------ de'nim
|
|
|
#17 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-30
Lösningar: 1692 |
Citat:
------------------ det finns ingen.info tillgänglig. "inside every human being there's an american trying to get out". [Redigerat av sgtpepper den 07 nov 2001] |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-12
Lösningar: 3690 |
Alf är långt mer populär än vad Bo Lundgren är. För mig är det inte otänkbart att Alf skulle kunna ta på sig rollen som statsminister.
------------------ de'nim
|
|
|
#19 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-30
Lösningar: 1692 |
Citat:
Nu är det dock ett tag kvar till valet så det är ju bara att vänta om borgarna öht får majoritet och i så fall hur regeringen utformas, vilket är upplagt för viss splittring inom de borgliga leden.. ------------------ det finns ingen.info tillgänglig. "inside every human being there's an american trying to get out". |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Medlem
Jag är osäker på vem som blir statsminister i en borgerlig regering. Lundgren är ju egentligen det enda rätta men jag kan tänka mig att Svensson kommer att utmana honom om den platsen. Det spelar ingen större roll för mig, bara det blir en borgerlig regering.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Medlem
Citat:
![]() ![]() ------------------ The wrong attitude, living on the wrong latitude
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Medlem
Jag tror fakstiskt att vi har goda chanser till det? Tror inte du?
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Visst är det en större chans för M än V i dagsläget att få majoritet, men underskatta inte sossarnas mjuka järngrepp..
![]() ![]() ------------------ The wrong attitude, living on the wrong latitude
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-11-09
PeW om du har läst i tidningarna de senaste åren så ser du att sossarna erkänt att det var dom som kärde Sveriges ekonomi i botten och sedan fick de borgerliga helt enkelt ta över det och sedan få skulden. Jag vet faktiskt inte vilket av de små partierna som åker ut... Men jag tror faktiskt fp. Men deras röster går nog till moderaterna då.
------------------ Under vilken sten har du gömt dig? Det enkla faktum att mr Bildt försökte förändra sossarnas blandekonomi till en helt fri ekonomi över en natt genom att höja styrräntan (vid en hk) först till 75% och sen till 500% spelar naturrligtvis INGEN roll. Fattar ni det alltså? 500(!!!!!)% öhhh, tror ni Svenska kronan tappade mycket värde internationellt sett på det? ------------------ Att rösta blått är som att prostituera sig - Man gör det bara för pengarna |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-11-09
Tänkte säga det oxå, att jag inte tror något parti kommer åka ut.
Kolla på sifos senaste undersökning så ser det ut såhär: Sossar: 37,5% Vänster: 12,0% (alltså det fattas 0,5% för en vänster / sosse regering) Miljöpartiet: 3,6% Moderat: 24,8% Center: 6,2% Folkp: 4,7% KD: 10,0% Övrigt: 1,2% Klart,,, MP kan komma att åka ut,, men jag tror inte det blir så när det väl blir valdags. ------------------ Att rösta blått är som att prostituera sig - Man gör det bara för pengarna |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|