![]() |
|
|
|||||||
| Café webForum Trams och flams. Förvänta dig inte några seriösa svar. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-20
Lösningar: 191 |
Hur kopierar man en film med hjälp av 2 videor? Måste man ha någon speciell sladd eller nått?
------------------ Alpha II [Ahhhaaa] |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-22
Lösningar: 2361 |
Att kopiera hyrvideo är ju olagligt så det kan vi inte diskutera här..
Däremot att göra en kopia på semesterfilmen är ju givetvis lagligt och det gör du enklast med hjälp av en SCARTkabel... Har du inte SCART på bägge apparaterna så går det med en vanlig antennkabel med.. Sen är det bara att söka efter signalen på den videon som du ska spela in på.. Brukar vara runt Ch36 i de flesta fall ![]() ------------------ !SMILE
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-01
Lösningar: 512 |
För att förtydliga ...
Använd scart om du har det ... blir bättre bild då ... och så slipper du söka efter rätt kanal aftersom scartuttagen redan har en beständ kanalplats på ALLA apparater ... brukar heta AV eller liknande ! Är inspelningen i STEREO så tror jag att det är ett måste att använda scart om du vill ha ljudet på kopian i stereo oxå! ------------------ *buttersmurfen*
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Men det funkar inte...det blir bara en massa ränder och man ser inget...
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-01-16
Lösningar: 77 |
Då är det kanske inte semesterfilmen du kopierar...
![]() / j |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-31
Lösningar: 1348 |
är det MIN semesterfilm du försöker kopiera ? Den är kopierings skyddad
DÅ kan det bli störningar i form av ränder mm![]() ------------------ Mvh /Annelie *RivJärnet och Heta Sidor* "Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Titus Livius
<FONT COLOR="#660000">/Annelie</FONT> <FONT COLOR="#006666">"När folk håller med mig grips jag alltid av en känsla att jag har fel" Oscar Wilde </FONT> |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-06
Lösningar: 1539 |
Vad är det här för skit? Kan man inte kopiera kopieringsskyddade filmer? Man får alltid göra kopior av köpta filmer för privat bruk så jag vill veta varför.
------------------ *- Swey Jag gör vad jag själv vill...
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Det finns inget kopieringsskydd ens på hyrfilmer utan det är en myt som hänger kvar från den tiden då det var väldigt få som verkligen kunde kopiera...
Sen att man får göra en kopia på en köpt videofilm tycker jag låter rimligt då det är likadana regler för en köpt cdskiva. Men att kopiera en hyrfilm är ajabaja... ------------------ !SMILE [Redigerat av Bire den 18 aug 2000]
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-13
Lösningar: 459 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Av ngn anledning så brukar vissa hyrfilmer ha en tendens att "svaja" mellan ljust och mörkt när man kopierar dom (har jag hört) ... vet inte om det beror på att dessa är kopieringsskyddade eller om det är ngt annat fenomen ... har aldrig sett det när jag kopierar mina semesterfilmer iaf ... och hyrfilmerna har jag ju bara hört ryktesvägen att det blir sådana
Men hobbex säljer en liten dosa man kan koppla imellan apparaterna ifall det skulle uppstå "störningar" vid kopieringen ... den ska visst fungera ... har jag hört ... ![]() Hur ser ränderna ut ??? ------------------ *buttersmurfen*
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-08
Lösningar: 181 |
Visst finns det en form av enkelt kopieringsskydd på de flesta filmer nuförtiden. Man kan väl säga att det är VHS motsvarighet till DVDs macrovision. Det brukar göra så att synkningen i bilden blir fel.
Samma knep användes förr av satellitkanaler för enkel kodning fast det övergavs eftersom det är så lätt fixat... Den box ni nämner fixar detta synkfel, det finns även videos som har detta inbyggt (typ dyrare Panasonic SVHS). Eller fanns iallafall, dagens videor saknar ju mycket av de finesser som fanns för. Detta endast sagt i upplysningssyfte... ------------------ MvH /Bengan www.bengan.com |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
När jag sätter på videon som ska spela upp filmen så ser jag inte menyerna eller nånting! bara svart & vita ränder som är ca 5-10 cm! överhela skiten... ser inget...
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Kopieringsproblem kan uppstå om man tex använder en Nokia och en Panasonicvideo eller två andra skilda märken.
------------------ !SMILE
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Vaddå ... är det 2 st vita vertikala ränder på en svart bakgrund ?
------------------ *buttersmurfen*
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2231 |
Är inte det videosignalen som man får för att kunna ställa in signalen i TV:n? Så var det på min gamla video.
------------------ /Petra Macälskare gör det i kubik
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-14
Lösningar: 1389 |
Brukar finnas en switch bakpå videon för att ställa in detta ?
------------------ Mvh Yrin Eldfjell >>> Hemsida <<<
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Och om det är en nyare modell så harom tagi bort switchen o lagt det på ngt kommando på fjärren ... om signalen överhuvudtaget finns kvar ... !
Men det kanske inte var en sån "störning" som du hade? ------------------ *buttersmurfen*
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|