![]() |
|
|
|||||||
| Hemsidekritik Låt webForums medlemmar tycka till om din hemsida. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-09
Lösningar: 0 |
Skulle vilja ha feedback på min sida, gärna förslag och konstruktiv kritik.
Kan du dessutom erbjuda mig en praktikplats. I Malmö regionen under perioden 25/4-31/5 skulle jag bli glad. www.mep.lund.se/roger Mvh Roger roger.isnot@home.se |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-11
Lösningar: 633 |
Jag tycker sidan är riktigt snygg.. trodde först bilden på strtsidan var en s.k. interlaced så jag satt och väntade ett tag innan jag inså att den skulle vara så.. men den e bra.. du kunde möjligen lägga bilden som e länk in oxå så man slipper trycka på enter.. När det gäller pup-up fönstret så tycker jag att den röda linjen är något för skarp.. den drar till sig uppmärksamheten från texten...
Men sidan är snygg annars.. Jag undrar bara vad du ska göra när du gjort fler än tre sidor.. blir ont om plats på produktion sidan =) //M@rtin |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2215 |
Roger,
Jättesnygg, men det är ett problem. Macare kan inte läsa texten på skärmen! Den är alldeles för pyttig. Nu när du lagt ner så mycket jobb så tycker jag att det vore läge för ett javascript som kollar vilken webbläsare som besökaren har och dessutom (nästan viktigare) vilken plattform och sedan kallar scriptet på rätt CSS-script. Kjell har gjort ett jättebra script som gör just detta, finns att ladda ner på: http://www.lammhult.com/sample/detect.htm Tänk på att stilarna på Mac är ungefär 2 punkter mindre i storlek än det du ser på din PC. ------------------ /Petra
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Nu har jag gjort lite mer på sajten..Någon som har fler ideér eller tankar så skulle jag bli väldigt glad.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-18
En idé kan vara att du gör startsidan centrerat oavsett vilken upplösning besökaren har på skärmen
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-10
Lösningar: 361 |
Ja det skulle nog vara en bra idé, du kan åstadkomma detta genom att använda en tabell som är 100% bred och 100% hög och sedan lägga in en tabell i den med pixelmått istället.
Men det visste du nog redan... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2215 |
Hej Roger,
Nu kunde jag läsa texten på min Mac.. snyggt! ------------------ /Petra
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Hej! Nu har jag gjort om sajten lite till.
Vad tycks ?? Även flash delen... Mvh // ©rOnY
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|