![]() |
|
|
|||||||
| Café webForum Trams och flams. Förvänta dig inte några seriösa svar. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 35 |
Tycker det skulle vara välldigt bra om man i framtiden skulle kunna chatta med folket som använder webforum. Så man kunde få live kommentarer och hjälp. Kanske en IRC kanal där intresserade skulle kunna "hänga".
Bara en tanke! /Marley |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-10
Lösningar: 361 |
eller kanske en webbabaserad chat, frågan är bara om det finns underlag för det än, kanske om anatalet aktiva medlemmar stiger med några hundra till.
Måste säga att själv föredrar jag forum före chatt, svårt att få ut något vettigt av det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-22
Lösningar: 2345 |
Jag tycker att man kan använda min chat
![]() www.lifestyleshop.nu/chat (Tack Nanne ! ) ------------------ BIRE http://www.livsstilsbutik.com webmaster@livsstilsbutik.com
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Älgen Registrerad: 1999-12-03
Lösningar: 1531 |
Personligen tror jag inte så mycket på idén. Jag föredrar att besvara när jag har tid, vilket jag visserligen har haft ofta sista tiden, men en chat kräver mer "direkt" närvaro och det känns inte som om det tilltalar mig för nuvarande.
mvR
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Ja det var ju enkelt!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Grundare
Hedersmedlem Registrerad: 1999-12-01
Lösningar: 235 |
Jag fick för mig att webForum hade en IRC-kanal fast den kanske inte är kvar?
En chat skulle man nog kunna ha i alla fall och dom som vill kan ju alltid "hänga" där. Ge ett tips på en bra chat så skulle man kunna lägga in en sådan. Annars håller jag med Rikard. Svara på frågor måste man få göra när man känner att man har tid och lust. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Jag tycker inte att man skall använda chat på den här webbplatsen, detta är ett forum, punkt. Chat är väl egentligen till för något helt annat.
Men jag kanske är för gammal för att förstå det här... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
a, i sådant fall är jag nog också för gammal och det tror jag inte... Så, näpp det är du inte.
mvR
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Allright. Men jag tror inte på idén med chat. För att en sådan skall funka duger det ju inte med en till två aktiva besökare på hemsidan (det är väl ungefär så det är idag på webforum).
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Jag tror inte något forum överlever med två aktiva besökare - det krävs förmodligen 1000-tals mindre aktiva besökare. Forum tror jag har behov av kvantitet i första hand och kvalitet i andra hand.
Nja, två aktiva besökare tycker för övrigt är lite nedlåtande. mvR
|
|
|
#11 |
|
Grundare
Kan kanske uppfattas som att det inte är så många aktiva på sidan men den största delen av besökarna är nog på webForum för att leta efter svar på olika frågor.
Tanken är ju att det också ska fungera som en sökbar kunskapsbank. Själv är jag ute på runt 10-15 olika om jag letar efter ett specifikt problem och då registrerar man sig inte eller ställer några frågor. Det kan meddelas att vi hade över 400.000 accesser förra månaden och det skrapar man inte ihop med hjälp av två aktiva
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Ha Kjell! Så min "öka-träffar-på-webForum-motor" fungerar!
![]() Humor, det är kul. mvR
|
|
|
#13 |
|
Grundare
Man kan ju göra en paralell här.
Vi har lite drygt 300 registrerade och drygt 100 inlägg på en dag. IDG har 9000 registrerade men har vad jag vet inte så mycket fler inlägg än vad webForum har på en dag. Alltså är det tydligen så att det måste finnas väldigt mycket folk som inte aktivt deltar i själva frågorna. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-20
Lösningar: 3839 |
irc.webbernet.se port 6667
#webforum eller förresten... nån kan ju regga webforum på dalnet.. men eftersom jag inte tål dalnet kommer jag inte vara där. [MK] @ IRCnet ------------------ Matti Kolu www.mk.st
|
|
|
#15 |
|
Medlem
hm.. finns iofs redan 4 ircnettare här.. phorpher, JoakimE, en som jag inte vet vad han heter
, jag.. ------------------ Matti Kolu www.mk.st
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Öhh, så ni menar att det finns mer än i snitt två personer inne samtidigt?
Med den tillströmmningen av träffar kan man nog räkna med ungefär 15-20 samtidiga aktiva användare! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt felaktiga antagande! Hur det än förhåller sig så är även detta underlag en aning klent tyvärr för en aktiv chat. Men nu skall inte jag sitta och babbla mer, vill någon ha en chat så varför inte! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Jag tycker nog att det räcker med forumet.
ICQ är en annan kul grej om alla har det vill säga... ------------------ BIRE http://www.livsstilsbutik.com webmaster@livsstilsbutik.com
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Förresten... Hur många använder ICQ egentligen ? Finns det statistik på det för Sverige nånstans ?
Varför använder man INTE ICQ ? ------------------ BIRE http://www.livsstilsbutik.com webmaster@livsstilsbutik.com
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Jag pratar om irc nu.. inte icq.. hm.. #webforum på ircnet, kom dit och idla
![]() ------------------ Matti Kolu www.mk.st
|
|
|
#20 |
|
Medlem
åh.. nu finns det en bot där också
![]() nån.. tomas.. eller han som har go.insane.org sidan får adda mig ![]() ------------------ Matti Kolu www.mk.st
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Matti:
Jag är medveten om skillnaden mellan IRC & ICQ... ![]() Jag tyckte att ICQ är ett bättre alternativ bara... ------------------ BIRE http://www.livsstilsbutik.com webmaster@livsstilsbutik.com
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Finns icq till mac/linux?
IRC e mycket roligare tycker jag.. kicka o banna folk e kul ![]() Nu läste jag föregående inlägg.. alltså chattet kommer inte ersätta webforum.. kommer bara vara ett ställe där man.. idlar.. de som vill alltså.. ------------------ Matti Kolu www.mk.st [Redigerat av Matti den 24 mar 2000]
|
|
|
#23 |
|
Medlem
IRC mode på ICQ är ett väldans kul sätt att chatta...
------------------ BIRE http://www.livsstilsbutik.com webmaster@livsstilsbutik.com
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-01
Lösningar: 94 |
ICQ finns för Mac och Linux också, ja.
Håller med Matti, kom till #webforum på ircnet... ![]() ------------------ / Tomas http://go.insane.org
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|