![]() |
|
|
|||||||
| Ekonomi, Juridik, Företagande & Marknadsföring Diskutera aktier, fonder, företagande m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-30
Lösningar: 20 |
Får man lov att ge ut ett telefonnummer hur som helst på webben? Det är en kille som sprider massa skit om mig i min egen gästbok. Nu har han gett ut mitt telefonnummer. Finns det något jag kan göra?
------------------ Carl X |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 677 |
Polisanmäl idioten! (Tänk att PUL kan vara en bra grej för en gångs skull
)r Stavfel ------------------ med ett jordat eluttag och ett finger fick jag spänning i tillvaron.. [Redigerat av casca den 19 feb 2001]
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-07
Lösningar: 194 |
Om det är din gästbok så börja med o ta bort ditt nummer, eller låt det ligga kvar dom kanske behöver det när dom undersöker vad han gjort (?)
men spar allt han sagt o gjort som e dumt sen polisanmäler du han. ------------------ Waaaazzzzzzzzzzzzzup!?! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Men kan man polisanmäla honom? Finns det nån lag som säger att man inte får ge ut nummer hur som helst? Jag har sparat en del saker som han har skrivit. Kan man inte ringa eller maila Telia?
------------------ Carl X |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Du bör kunna polisanmäla honom för brott mot PUL (PersonUppgiftsLagen).. Tror jag
![]() ------------------ med ett jordat eluttag och ett finger fick jag spänning i tillvaron..
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-01
Lösningar: 243 |
Be Matti om hjälp
Han är ganska finurlig...------------------ Forumledare webForum |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Funkar inte polisen kan säkert Matti skicka en och annan smurfster beväpnad till tänderna..
![]() ------------------ med ett jordat eluttag och ett finger fick jag spänning i tillvaron.. [Redigerat av casca den 19 feb 2001]
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-20
Lösningar: 3848 |
Ge mig hans telefonnummer så kommer han aldrig mer att besvära dig..
![]() Du borde kunna anmäla honom för brott mot PUL. ------------------ webmaster resources
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-27
Lösningar: 702 |
Har du hemligt nummer? Isf är det än värre.
Telia fick inte sprida telefonnummer hur som helst på nätet (dvs lägga ut telekatten), men de löste det genom att man måste logga in på Mina sidor. Alltså borde det inte vara tillåtet för någon att sprida telefonnummer då det nästan borde jämställas med personuppgifter, vilket PUL förbjuder. ------------------ To be or not to be - that's not a question!
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Detta är de som jag har sparat. Vet inte om det är samma person men jag tror nästan det. Gästboken loggar inte IP-nummer vilket är väldigt tråkigt, men jag tror att jag har numret från ett gammal inlägg han har gjort. Nu har jag bytt gästbok så nu väntar jag bara på att han ska skriva igen och sen har jag ip-numret. Han har gjort ett 10-tal andra inlägg i min gästbok som jag finenr väldigt kränkande. Vad kallas den lagen? Kränkningslagen? =).
Namn: Hard boy13 E-Mail: hardboy@hotmail.com Hemsida: http:// ICQ: #88 Datum: 2001-02-19 Tid: 12:18:31 Meddelande: Ohhh Calle warum bisst du så gross??!!! I löööveee yo. My own bodybuilda forever.. heavy and hard my dick is your guard Namn: s E-Mail: s@s Hemsida: http://s ICQ: #3 Datum: 2001-02-19 Tid: 12:16:38 Meddelande: ååå shoda Namn: Djungel balle E-Mail: kalledjungelballe@hotmail.com Hemsida: http:// ICQ: # Datum: 2001-02-19 Tid: 12:15:26 Meddelande: Kalle 24-7 Tjejer: 19,90 min Killar: for free Ohhh spritzé........ Namn: Arman E-Mail: Kalleballe@hotmail.com Hemsida: http:// ICQ: # Datum: 2001-02-19 Tid: 12:11:46 Meddelande: Hej jag e en kille på 18 år och jag har pratade med kalle.....jag ville bara säga att vi hade en härlig stund...jag tycker att alla ni andra borde ta och ringa honom...det e det verkligen värt. Namn: Calle*** E-Mail: Kalle***@hotmail.com Hemsida: http:// ICQ: #57652247 Datum: 2001-02-19 Tid: 12:08:46 Meddelande: Vi du ha gratis gay-sexsamtal ring:070xxxxx killar ringer gratis... ------------------ Carl X Senast redigerad av carl_x, 2012-09-05 klockan 12:14 |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-01
Lösningar: 243 |
Det mest effektiva sättet att bli av med skitskallar som enbart jävlas i gästböckerna är att tiga ihjäl dom...
Så fort någon gör ett puckat inlägg så skriver du ett vänligt eller humoristiskt inlägg som varken berör eller tilltalar puckot. Då tröttnar vederbörande snart! Förbannat tragiskt att det är sånt där på en seriös sida tycker jag... På en mindre seriös personlig sida kan det rent av vara kul i viss mån med lite gliringar o dyl, men det får givetvis inte gå för långt där heller. Jag hade en privat sida för länge sen, men jag tröttnade på alla idiotinlägg som gjordes varje dag. Radera sidan från servern känns fint en sån gång ![]() Annars kallar du bara på Matti! ![]() ------------------ Forumledare webForum |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-07
Lösningar: 194 |
*slänger mej på telefonen*
![]() ------------------ Waaaazzzzzzzzzzzzzup!?! |