![]() |
|
|
|||||||
| Ekonomi, Juridik, Företagande & Marknadsföring Diskutera aktier, fonder, företagande m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-08-11
Lösningar: 265 |
Hej!
Jag har byggt som ett litet eget "webhotell" på min sida. Där kan vem som helst lägga upp en sida, helt gratis utan reklam. Men, eftersom jag har min sida på ett gratis webhotell (ewebcity) så undrar jag om man får göra såhär. Jag tänker alltså inte ha någon reklam på sidorna där man får lägga upp, så jag kan tjäna pengar. Kan låta lite krångligt, men någon kan väl försöka förstå...? Jag tror väl att det ska vara lagligt, men jag är inte riktigt säker. Tacksam för svar. ------------------ palgard.net kristoffer@palgard.net Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-28
Lösningar: 1 |
Då ska du nog fråga dom
som du har sidorna hos! Det brukar för det mesta inte vara tillåtet, men man vet aldrig? Mvh/Pele |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2215 |
Låter lite som om det strider mot konkurrenslagarna att du lägger upp ett gratis webbhotell HOS ett gratis webbhotell.
Vad kan du erbjuda som inte de kan? ------------------ /Petra Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Det är tänkt som ett litet miny-community, mest på skoj.
Vad jag har att erbjuda är att man kan göra sin sida direkt, som en liten "wysiwyg-sak". Det har ju inte dom... ------------------ palgard.net kristoffer@palgard.net Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-30
Lösningar: 1691 |
Jamen, självklart får du göra så.
Ewebcity lär ju knappast ha några invändningar mot att du låter folk skapa en egen liten sida på ditt konto, i så fall skulle det ju direkt diskvalificera alla typer av "communities" där användarna har en dynamiskt genererad sida med personlig info och dylikt. ------------------ ° 4711 - the number of the geek ° |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-26
Lösningar: 523 |
Eftersom jag inte kan nåt om ewebcity så får jag diskutera utifrån ett annat perspektiv.
Om det är så att det är ett gratishotell som har banners borde det inte göra nåt, då tjänar de lika mycket pengar hur det än blir, de får mer sidvisningar. Är det dock så att det är reklamfritt är det nog en annan sak. Då tjänar de inte på reklam på sidorna utan lever nog på att samla på sig uppgifter om dig, de du lämnar vid signup. I det senare fallet borde du inte få göra det, eftersom de då inte tjänar nåt. Men i det första borde de nästan bara bli glada. Lite luddigt men det låter vettigt. Andreas |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Tack så mycket för de välformulerade svaren!
Lite småspam ![]() ![]() ![]() ------------------ palgard.net kristoffer@palgard.net Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|