![]() |
|
|
|||||||
| Hårdvara för Mac & PC När du behöver tips, råd eller hjälp med hårdvara till Mac & PC. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 309 |
Heh, nu känner jag mig dum
![]() Jag skulle vilja koppla in 3 år gamla (och externa) "US Robotics Sportster Voice 33.6 Faxmodem (with personal Voice Mail") till min PC. Naturligtvis har jag inte någon kabel som kan användas för att koppla in modemet till serieporten (bortslarvad , modemet har inte använts på 3 år nu).Var kan jag köpa en sladd som funkar med mitt modem? Mitt modem har 25 pinnars port, men min serieport har 9 pinnar (nu har jag inte räknat exakt här, men min serieport har mindre pinnar än mitt modem iaf ). Var kan man köpa en konverterare?[Redigerat av Muzzafarath den 08 okt 2000]
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Älgen Registrerad: 1999-12-03
Lösningar: 1552 |
Det är en helt vanlig seriell modemkabel du är ute efter. Går att köpa på Clas Ohlssons t.ex. - du behöver inte någon speciell konverterare. Skulle gissa på att kabeln som mest går på en femtilapp.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 309 |
Tack så mycket Rikard, kollade in Claes Ohlssons hemsida, finns en DB9F till DB25M kabel för 45 kr
Det har jag nog råd med
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Älgen Registrerad: 1999-12-03
Lösningar: 1552 |
Där ser man, min kvalificerade gissning på max 50 pix stämde alltså... Jag är glatt förvånad...
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|