![]() |
|
|
|||||||
| Hårdvara för Mac & PC När du behöver tips, råd eller hjälp med hårdvara till Mac & PC. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-16
Lösningar: 45 |
Kan nätverkskortet sabba för CD-spelaren. Det är den edna ändringa jag har gjort sen den sluta fungera.
Sätter i skiva den "läser" ett tag, sen stannar den och inget svar alls. Jag har kollat sladdar, avinstallerat och installerat igen. Vad göra!? ------------------ PS ps@linux.nu www.PSfactory.com |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-23
Lösningar: 94 |
Nja, jag har inte hört nått tidigare om det... däremot har jag hört folk som inte fått igång någon av dessa vid installation av extra hårdvara...
Dvs CD funkar inte när man installerar ljudkort beroende på krockar i stystemet. Så jag tror att du får felsöka någon annan stanns... genom att den funkar ett tag... Har du uppgrderat bios så att den klarar nya 80min cd skivor? Gjorde jag fick bort en massa problem som jag hade att den sluta läsa och tog 325345 minuter på sig att öppna en cd som var 80 min. ------------------ [McD - Burgers for the people!] www.mcdz.net Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-16
Lösningar: 45 |
Jag får meddelandet:
Sätt i disk i enhet E: Jag har en brännare oxå och den funkar bra.. e iofs SCSI heh så det har kanske inte med saken att göra... R Testade med en annan CDspelare.. det funkade bra.. va tror ni är den andra spelaren kass eller? /R ------------------ PS ps@linux.nu www.PSfactory.com [Redigerat av ps den 30 aug 2000] |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-25
Lösningar: 96 |
Din laser i CD spelaren är förmodligen dålig. Det går inte att laga utan du får nog skaffa en ny spelare. (OK, det kanske går att laga men det blir nog dyrare än en ny)
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|