webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Användning > Hårdvara > Hårdvara för Mac & PC

Hårdvara för Mac & PC När du behöver tips, råd eller hjälp med hårdvara till Mac & PC.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2000-02-07, 09:35   #1
Brimba
Medlem

Brimbas avatar

Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 1030
uppmaning Abit BE6 och Intel 500E = BUGG!!!!!

Hej!

När man bygger en dator med Abit BE6 moderkort och en 500Mhz Intel processor med Socket 370 altså Intel´s nya 500E processor som dom kallar den. Så buggar datorn ut. Detta pg.a att moderkortet inte vill fungera ihop med den. Jag har provat att ladda ner dom senaste drivrutinerna från ABIT. Då sa den att det var en 300E processor i den. Så den hade fattat att det var den nya typen (E) men Mhz talet var ju fel. Plus att den hänger sig direkt (innan den börjar räkna upp minnet) Vilket gör att det är svårt att göra nått överhuvud taget.
Någon som har löst detta problemet?

Tack på förhand

Mvh
Patrik
aka Brimba
Brimba besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2000-02-07, 15:25   #2
Vide
Medlem

Vides avatar

Registrerad: 1999-12-05
Lösningar: 1107
söker

Hej Brimba!

... inte för att jag vet varför detta inte funkar, MEN skicka absolut inte tillbaks processorn då detta kan ta avsevärt mycket längre tid än du någonsin skulle vilja... Jo! kan det inte vara fel på minnet? dom brukar vara ganska så onda... Själv sitter jag och väntar på en Athlon 600Mhz... och varje dag känns som en molnig morgon i England med avsaknad av den nya processorn... erhm... nu skall jag sluta att flarna iväg http://cgi.webforum.nu/program/wf/wink.gif ...

------------------
MVH / Vide
Min hemsida:henslow.4sale.se/vide/
Äldre 2000-02-07, 15:31   #3
Brimba
Medlem

Brimbas avatar

Registrerad: 1999-12-06
Lösningar: 1030
meddelande

Hej!

Det är så att jag jobbar i en datoraffär hehe, så vi skickar inte tillbaka nått det är bara att vi inte kan leverera just när kunderna har valt dessa komponenter ihop. Den gamla 500 processorn med slot 1 har fungerat perfekt med abit BE6. Men som sagt så har ju Intel bytt till Socket 370.
Så vi får erbjuda våra kunder Slot 1 550Mhz processorer nu för att inte leverans tiderna skall bli katastrofala.

Men som sagt, Jag vet att det är när 500E och Abit Be6 försöker jobba ihop som det krånglar, alla andra varianter fungerar.
Så är det ju iofs i datorbranchen. Nya grejjer kommer och det blir knäppt när dom skall jobba ihop.

Hoppas på att vi kan lösa detta eller någon annan som redan har löst det kanske?
Om vi löser det så mailar jag hur vi gjorde!

Tack!

Mvh
Patrik
aka Brimba
Brimba besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svar
webForum > Användning > Hårdvara > Hårdvara för Mac & PC

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 19:43.