![]() |
|
|
|||||||
| Mac OS, Unix, Linux & BSD Hjälp, tips och tricks för alla som använder Mac, Unix, Linux osv.. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-11-10
Lösningar: 0 |
Hej.
Skriver detta via iCab Pre 2.2. Är det fler än jag som tycker det verkar "fladdrigt", precis som gamla IE gjorde? tar gärna emot tips om alternativa Mac-browsers i st f de två stora. Mvh Tomas Ahlbeck
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 308 |
Opera, Mozilla och Netscape 6 (?).
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Hej och tack för tipsen.
Opera vet jag är omtyckt på Windows-plattform, och av vad jag hört ser jag fram emot en Mac-version. Operas mac-version är än så länge en Alpha enligt deras hemsida www.opera.com
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-25
Lösningar: 308 |
Ojdå, jag såg bara att det fanns en "Mac" länk på Opera's hemsida och trodde att det fanns en version att ladda hem
Sorry
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Hej Muzz...
Äsch, dewt gör väl inget. Nu vet jag i alla fall att det är på gång en version, det visste jag inte innan. Så tack för tipset i alla fall, det kommer att ge utdelning framöver är jag övertygad om. Tomas A
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 2223 |
iCab behöver lite mer tid på sig, men jag tror den kommer att kunna konkurrera med både IE och Netscape vad det lider. Den är snabb och minnesnål. Opera lär dröja ett tag innan den blir stabil då den inte ens finns som publik alfa, eller beta. Några andra webbläsare har jag ingen koll på, men det skulle inte skada med fler för Mac OS.
------------------ /Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Håller med. ICab känns lite som IE version 3. den som hysteriskt kastade om bilderna på skärmen medans den laddade sidan.
Det finns en ny på MacOSX-sajten som ska gå att köra med OSX. Dessutom tror jag det ska finnas en Mac-versoion av Hotjava. Sen fanns det något Python-projekt för ett tag sedan ... Men man får väl förlika sig med tanken att köra IE 5 ett tag framöver. Netscape & lär vara hejdlöst ... hopplös, om man ska tro recensionerna på Download.com. Mvh Tomas A
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|