![]() |
|
|
|||||||
| Kontorsprogram Diskussioner om alla olika kontorsprogram, såsom webbläsare eller ordbehandlingsprogram. Office, word, excel, internet explorer, firefox, chrome. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-09
Lösningar: 0 |
Hej !
Jag undrar om rutan "servern kräver verifiering" i outlook express egentligen är pop-before-smtp. Om inte, vad gör den istället för att "logga in" i SMTP-servern ? Håller på att byta mailsystem (från NT-mail) och behöver ha kvar den där funktionen i SMTP-servern. /Johan |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Älgen Registrerad: 1999-12-03
Lösningar: 1537 |
Vilken funktion är det du behöver? Jag hängde inte riktigt med. :/
------------------ med vänliga Rikard forumledare, webForum
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-09
Lösningar: 0 |
Hej !
Jo det är så här: I vårt nuvarande mailsystem finns en anti-spamfunktion som förhindrar att vem som helst kan skicka mail via vår mailserver (alltså sk. open-relay), denna funktion bygger på användaren måste HÄMTA mail FÖRE han/hon skickar mail. I och med att man gör detta så kan POP3-tjänsten signalera till SMTP-tjänsten att detta IP-nummer får skicka mail (inom en begränsad tidsperiod). Det är det som kallas "pop-before-smtp". Det finns även andra SMTP program som hanterar SMTP inloggningar på samma sätt, dvs samverkar med POP3/IMAP programmet. I outlook express finns en ruta "servern kräver verifiering" under under kontoinställningar-->servrar som vissa påstår gör precis detta (dvs pop-before-smtp). Så min fråga är helt enkelt, när man kryssar i denna ruta, kommer då outlook att utföra "pop-before-smtp" eller vad är det den egentligen gör ? Om det visar sig att outlook fungerar som jag tror (dvs. använder "pop-before-smtp" ) så har jag helt enkelt ett större urval av mailprogram att välja mellan när jag nu ska ersätta vårt befintliga. Mvh Johan [Redigerat av palsson den 23 jan 2001] |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|