webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Utveckling > Webbutveckling > Webbutveckling - Övrigt

Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2002-02-05, 09:31   #1
Janspeed
Medlem

Registrerad: 2001-01-03
Lösningar: 0
idé ASP i Homesite

Tjena!

Vet inte om det här tipset varit uppe förut men jag upptäckte nyligen ett ganska intressant och användbart verktyg i Homesite som heter "Code template". Det är väldigt effektivt att använda på de vanligaste ASP kommandona. Skönheten med det hela är att du kan bestämma var cursorn ska hamna efter att du kört funktionen. Jag har inte riktigt undersökt Snippets än men jag har för mig att den funktionaliteten inte finns där eller? I vilket fall som helst så har jag assignat Shift + Ctrl + Enter vilket gör att det går ännu snabbare att koda.

I slut ändan så är Code template ett väldigt modifierbart verktyg som verkligen kan öka hastigheten i kodandet, låta dig bestämma var cursorn ska landa och ger dig möjligheten att döpa dina förkortningar till precis vad du vill. Du kan även bestämma när funktionen ska köras och vilket kortkommando du vill använda för att köra den med.

Du kan till exempel köra funktionen efter att du skrivit resp och då få fram Response.Write "" med markören innanför citattecknen. Eller kanske enkelt skapa en färdig If/else/ens sats. Man slipper också alla tagförslag som ibland dyker upp och som kan vara rätt irriterande ibland.

Jag tycker Code template är ett himla bra verktyg och jag har nu kommit underfund med att det kan löna sig att lägga lite tid på att gå igenom Homsites funktioner.

Ville bara upplysa er på detta guldverktyg om ni inte redan visste om det.

Om ni vet några fler såna här toppen verktyg så posta dem gärna.

//JANspeed

[Redigerat av Janspeed den 05 feb 2002]

[Redigerat av Janspeed den 05 feb 2002]

/Janspeed
Janspeed besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2002-02-05, 14:25   #2
Erik Juhlin
Medlem

Erik Juhlins avatar

Registrerad: 2000-05-27
Lösningar: 635
tummen upp

Kod:
Server.CreateObject("|")
Mycket bra!

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp3d/
Erik Juhlin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svar
webForum > Utveckling > Webbutveckling > Webbutveckling - Övrigt

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 22:20.