![]() |
|
|
|||||||
| Webbserver Forumet för Apache, IIS, PWS och övriga webbservrar. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-04-16
Lösningar: 630 |
.. i dom andra forumen med.... (kolla useragent) när man kan det i webbrelaterat ![]() ------------------ FRIHET, KÄRLEK & KAPITALISM !
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-04
Lösningar: 860 |
Inte för att jag vet vad det har med IIS att göra (webForum gick på Apache senast jag kollade), men ...
En gissning är att cgi.webforum.nu är inställt som "standardserver" i Apache, medans alla övriga är satta som virtuella servrar på samma IP. För att kunna komma åt dessa så krävs det en webläsare som klarar HTTP/1.1 (webläsaren måste tala om för Apache vilken virtuell server den försöker nå, genom att skicka en host-header) och det gör inte IE2. Däremot behövs inte HTTP/1.1 för att kunna komma åt "standardservern" (men en sådan kan man bara ha en av för varje IP). ------------------ Robban < robban@lipogram.com >
|
|
|
#3 |
|
Moderator
Marsvin Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3130 |
denna diskussion togs vidare till staff (tips till...), men den tråden har mest fyllts av missförstånd...
men nu har i alla fall jag lärt mig något, tack robban! ![]() ------------------ <A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank> can i borrow your goat? </A>
|
|
|
#4 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-02
Lösningar: 756 |
Citat:
Is it for real?------------------ These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust.
Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten. Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan. XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|