![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190 |
Hur lång tid tar det att ladda sajten?
Byggde en Joomla-sajt som kunden nu har hos Surftown.
Måste fortfarande då och då in och fixa smågrejer och blir vansinnig på hur otroligt seg den är (det var den inte alls när jag utvecklade den och den låg på min server). Nästan alltid är den extremt slö (typ att en sida tar bortåt en minut). Då och då laddar den hyfsat normalt (inom 10 sekunder). Ibland är det helt tvärstopp (laddar inte alls). Har kollat bl.a. traceroute från mig som indikerar att det är i deras eget nätverk proppen sitter. Men jag är inte säker och skulle vilja att folk från olika platser testade lite då och då hur lång tid det tar för sajtens förstasida att ladda. Så kolla sekundvisaren och klicka på http://karlstadsak.se OBS! Slut på testet! Det finns inte längre något att kolla. Tack för hjälpen! (och ledsen över att det blivit TRE trådar om samma sak. Vet inte hur det gick till och har försökt få nån moddare att slå ihop dom...)
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra Senast redigerad av Danne V, 2012-08-10 klockan 08:11 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-24
Lösningar: 205 |
Behövs ju en kalender för att kolla den...
![]() 14s ca för mig med 100Mb lina.
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Anslutningen avbröts
Anslutningen till servern bröts under hämtningen av sidan. Platsen kan tillfälligt vara nere eller upptagen. Försök igen om en stund. Den kom sedan. Men tiderna är ohållbara. Endast en moder kan älska ett sådant barn!
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2011-12-14
Lösningar: 0 |
Tog minde än 2 sekunder ungefär för mig, 100Mbits lina
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 246 |
Tog ungefär 2 sekunder på symetrisk 30Mbit lina.
Men den lilla erfarenhet jag har av Joomla säger att det antagligen inte har med linan att göra utan snarare kapaciteten på databas-servern. Jag skulle gissa att gör du en refresh (inte från cache utan från servern) så kommer det att gå snabbare gång 2. Har jag rätt?
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-05-13
Lösningar: 34 |
Hmmm, jag vet inte om jag gjorde rätt... Tryckte på länken, där står att man ska vänta på nästa sida vilket jag gjorde. Det tog 18 sek innan nästa sida dök upp. Sitter med Bahnhof fiber 100/100 Mb/s.
Senast redigerad av Poteta, 2012-08-09 klockan 20:22 |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190 |
Citat:
Så jag tackar alla som testat, men det behövs alltså inte längre. Glömde skriva det..
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|