![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190 |
Hur lång tid tar det att ladda sajten?
Byggde en Joomla-sajt som kunden nu har hos Surftown.
Måste fortfarande då och då in och fixa smågrejer och blir vansinnig på hur otroligt seg den är (det var den inte alls när jag utvecklade den och den låg på min server). Nästan alltid är den extremt slö (typ att en sida tar bortåt en minut). Då och då laddar den hyfsat normalt (inom 10 sekunder). Ibland är det helt tvärstopp (laddar inte alls). Har kollat bl.a. traceroute från mig som indikerar att det är i deras eget nätverk proppen sitter. Men jag är inte säker och skulle vilja att folk från olika platser testade lite då och då hur lång tid det tar för sajtens förstasida att ladda. Det handlar om http://karlstadsak.se Skulle vara kanon om ni kunde kolla lite då och då och rösta (om varje medlem kan rösta flera ggr...) EDIT: Nu funkade det inte att rösta fler gånger (tror jag. Men jag väntar på att b98345934592 ska utveckla saken in absurdum) så jag sket helt i att ordna en omröstning.
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra Senast redigerad av Danne V, 2012-08-08 klockan 18:44 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Ouch... den här tråden fortplantade sig alldeles själv. Jungfrufödsel.....
Kan kanske någon radera de andra två? Eller liksom klumpa ihop dom?
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 115 |
När jag kör med http://tools.pingdom.com/fpt/ så hamnar jag på 15-20 sekunder, det mesta är "connect"-tid.
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-09-18
Lösningar: 4 |
Det går lätt att svara direkt i tråden utan omröstning. Det tar lite tid (drygt 10 sekunder tror jag) innan sidan visas om man klickar på länken i IE9.
Testade 2 gånger och det gick inte fortare andra gången än första. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-09-18
Lösningar: 4 |
I Firefox däremot stod det första gången (efter några sekunder) att ansluningen avbröts och att sidan inte kunde laddas ner. Andra gången kunde sidan laddas ner efter ca 5 sekunder, men det tar fortfarande ca 15 sek i IE.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Tack. Kunden är nu övertygad om hur jävla skitnödigt surftown är.
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-06-14
Lösningar: 535 |
Det är inte den snabbaste sidan nej
![]() Men tror inte det bara har med surftown att göra, tycker jag aldrig hör någon som säger att Joomla sajter är blixtsnabba utan någon typ av cache mot databasen.
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Citat:
Men kolla gärna hastigheten på både karlstadsak.se och utvecklingssajten (skiljer bara pyttelite) på kak.proformica.com med verktyget Quid tipsade om http://tools.pingdom.com/fpt/ Vi snackar 20 sekunder på den första och 2 sekunder på den andra.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 115 |
Ang. Joomla så kan jag tillägga att t.ex. Gekås i Ullared använder det, och dom har "rätt" många besökare per dag och deras sida laddar toksnabbt.
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|