![]() |
|
|
|||||||
| Kontorsprogram Diskussioner om alla olika kontorsprogram, såsom webbläsare eller ordbehandlingsprogram. Office, word, excel, internet explorer, firefox, chrome. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-07
Lösningar: 30 |
Thunderbird välja adress från adressbok
Efter många år med Outlook är jag nu tillbaks med Thunderbird. 64 bitars Office med IMAP var buggigt.
Jag har nu fått in alla adresser i Personal Address Book, men när jag skapar ett nytt mail, så ser jag inget sätt att från mailet välja mottagare ur adressboken. Det måste ju finnas något sätt?
|
|
|
Markerad som löst av clarkbones #2 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-10-09
Lösningar: 10 |
Antingen börjar du skriva in namn eller e-postadress i "Till"-rutan, avvakta kort så kommer förslag upp.
Det andra är att öppna adressboken och dubbelklicka på lämpligt namn/e-post. Det sistnämnda alternativet går att förenkla lite till genom att aktivera "Kontaktsidofältet" med F9, eller via Visa-menyn (går också att lägga till en knapp i verktygsraden). Då får du en mini-adressbok i vänsterkanten och kan direkt välja lämpligt namn/e-post och klicka på knappar för Till, Kopia och Dold kopia. Hoppas det hjälpte
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-07
Lösningar: 30 |
Citat:
Ditt första alternativ fungerar bäst. Jag trodde felaktigt att det bara fungerade på personer man mailat förut.
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|