![]() |
|
|
|||||||
| HTML, XHTML & CSS Forum för diskussioner/frågor kring XHTML, HTML och CSS. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-05-22
Lösningar: 0 |
Nofollow i många HTML filer
Vet att jag kan lägga till Nofollow i samtliga html filer för att google ska ignorera
filerna men om jag vill få möjligheten att lägga till detta på endast ett ställe - kan jag då lägga till det i css filen eller använda något annat smart sätt? Att lägga till det i varje html fil är nämligen ett jättejobb. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-06-14
Lösningar: 536 |
använd robots.txt om du inte vill skriva om html
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Ok, mycket bra! Måste den ligga i serverns rot eller kan den finnas längre in i en mappstruktur tex: filer/html/robots.txt och sedan välja att google ska ignorera filer/html/1/fil.htm osv genom att välja:
User-agent: * Disallow: /1/ Skulle det upplägget funka tror du? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191 |
Lägg den i samma mapp som webbplatsens index-fil (rot).
Skriver du som ovan så släpper du inte in någonting i mappen som heter 1. För att stoppa t.ex. google, kolla http://www.robotstxt.org/ eller andra liknande sajter.
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Jag vill inte släppa in något i mappen /1/
I den mappen finns andra mappar som innehåller html filer. Mappen /1/ är inte i server roten så det jag vill vara säker på är om jag kan ha det som i upplägget ovan. Det är alltså då inte viktigt var jag placerar robots filen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|