Meddelande

Minska
No announcement yet.

Då har man deklarerat för frösta gången :)

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Då har man deklarerat för frösta gången :)

    Det blev ett år med ca 8k i underskott man måste dock börja någonstans eller?

  • #2
    Ja, jag hoppas du fyllde i allt rätt i deklarationen. Du väntade ju ända tills knugens födelsedag med att deklarera för fsta gången. Det är så det för närvarande står i rubriken och tramsas det för lite i tråden skulle den ju kunna flyttas till ekonomidelen.

    Kommentera


    • #3
      Har du företag ska du betala det först typ mars, april 2014. Jag betalade nyss 10.000 för 2010. Samtidigt får jag snart tillbaka 6.000 för 2011, så det är ju bra...

      Ursäkta mig. Underskott och kvarskatt är inte samma sak.
      Jag tror du kan jämka(??) fem år framåt, med detta underskott.

      Det betyder, att går du med vinst detta året, 2012, med 16.000 behöver du bara beskatta hälften, 8.000:-. Tror jag. Men att tro är att inte veta, så det är bäst att du tar reda på detta själv, om du nu inte vänder dig till någon som kan allt detta.

      Lycka till!!
      - Vad hette La Liga då det begav sig?
      - Då Liga.

      Kommentera


      • #4
        Det där ska man inte ha för bråttom med, det blir nog i morgon tror jag.
        /M@rre

        [Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
        [Begrepps Joel]

        Och andra användbara Tegsuttryck

        Kommentera


        • #5
          Jag brukar ligga på mage när jag deklarerar!
          Tjock och pratglad ironiker ifrån Falkenberg
          söker trevligt sällskap för matresa till USA!

          Kommentera


          • #6
            Civilpolisen: Tack .

            Jag är inte heller säker. Jag vet i allafall att jag får avdrag på momsen nästa år om jag skulle gå med vinst. Vad det gäller kommunalskatten och egenavgifterna vet jag inte. Men borde ju rimligtvis vara som du säger. Skulle vara konstigt om jag skulle behöva betala på hela vinsten om jag året innan gick i back?

            Men det är ett år kvar tills jag behöver oroa mig för det där igen

            Kommentera

            Working...
            X