![]() |
|
|
|||||||
| Sport, Idrott & Hälsa Forumet för dig som är besatt (intresserad?) av sport. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2011-02-16
Lösningar: 0 |
Hjälp! Spelat på trav och fattar inget
Jag använde ett program för att spela på hästar för skojs skull, mest för att fylla en tråkig söndag med lite spänning.
![]() Programmet fixade ett system och här är en av raderna: Såhär ser en avmina rader ut: http://s1.bild.me/bilder/060112/1810561hejp_dig.png Så för att vinna så ska alltså hästarna kuta in såhär: 1:a plats ska häst #1 in. 2:a plats ska häst #5 in. osv. Det stämmer va? Sen undrar jag över varför häst 6 står med som 5:a och 6:a, det är något jag inte riktigt förstår.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
Registrerad: 2000-04-28
Lösningar: 71 |
Nä, V64 är ju sex individuella lopp, så du har kuse 1 som vinnare i första loppet, kuse nummer 5 som vinnare i andra loppet osv.
Fast bara spikar är ju modigt, de flesta sätter ju flera olika hästar som vinnare i loppen för att öka chansen att vinna, tex häst 1,3 och 8 i första loppet, häst 1 och 4 i andra osv. Fast sådana systemspel ökar ju insatsen eftersom du bettar per möjlig rad men också chanserna att vinna. Ungefär som att gardera på Stryktipset med 1, X och 2.
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Registrerad: 2011-02-16
Lösningar: 0 |
Citat:
Nu fattar jag.
|
|