![]() |
|
|
|||||||
| Webbutveckling - Övrigt För webbutvecklingsfrågor som inte passar någon annanstans. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#26 |
|
Medlem
Registrerad: 2012-02-18
Lösningar: 0 |
Mm, det är såklart lättare att läsa mörk text på ljus bakgrund. Men innehållet är också viktigt, tycker ni att det är för mycket OT som jag måste radera?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Men tror ni att det finns någon chans att lyckas med forumet?
Jag vill verkligen göra det. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-09-18
Lösningar: 4 |
På vilket sätt tycker du inte att du har lyckats? Du har ju fått till ett forum i vilket det går att skriva inlägg i trådar, ett tresiffrigt antal inlägg och ett tvåsiffrigt antal medlemmar har du ju fått. På det sättet fungerar det ju som ett forum. Dock är det ju, som flera i denna tråd påpekat, lite väl mörk bakgrund.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Ja men då ser det ljust ut för forumet. Jag är glad för det. Jo, jag vet att det är så med temat men det ska bytas någon gång, men kanske inte just nu
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem
Nu har jag skaffat mig ett nytt tema på swehackerz.se
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem
Eller ja, jag fick byta tillbaka, verkade som att grönt inte heller passade. Men vi har en ny logga.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem
Bara en fråga, någon som kan säga hur det ser ut med loggan? Måste jag ändra på den?
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem
Äntligen! Jag gjorde ett eget tema med lite CSS och inspiration. Vad tycker ni om bakgrunden (blå/svarta) blir man yr av det?
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-31
Lösningar: 16 |
Jag blir yr
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem
Men... blir du det nu? Jag har lagt till en mindre störande version.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-31
Lösningar: 16 |
Jag blir fortfarande yr. Kör på mörk text på ljus bakgrund
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-05-13
Lösningar: 34 |
Jag vill inte vara elak men håller med onkleborg. Det är väldigt jobbigt att läsa som det är nu.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem
Ja, texten i loggan är jobbig att läsa, men i övrigt verkar det tydligare än sist. Inte svårt att läsa texten och jag tror att bakgrunden just där text står är lite ljusare nu, men det vore bra om alla bokstäver i loggan syntes lika tydligt, även de i ordet före Forums
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Medlem
Citat:
![]() Ska fixa till det, håller på att skissa lite på hur det kan se ut. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem
Någon som vet vad jag kan lägga till i reglerna på forumet, kan ni tipsa mig och läsa igenom samt se om det är något som inte känns komplett.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Medlem
Det behövs inte längre. Det var en på flashback som hjälpte mig.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Medlem
Registrerad: 2011-10-05
Tema?
Det pratas så mycket om "tema" i denna tråd. Förlåt en okunnig - är det design/layout/utseende på sidan som avses med det ordet? När jag började att läsa trodde jag att "tema" innebar vilket ämne (dvs i detta fall hackning) som sidan skulle behandla.
Har jag nu fattat rätt? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
Tema i detta fall syftar på utseendet. Själva ordet kan ju betyda ungefär ämne i vissa fall, men som sagt inte i detta fall.
|
|
|
#44 |
|
Medlem
Jo, I mitt fall syftar tema på utseende. Dock är det fixat för länge sedan nu. Så det diskuteras inte så mycket mer om det. Annars så har swehackerz.se tagit en rejäl fart och snart är det fyrasiffrigt antal inlägg också.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Medlem
Japp, i tisdags så fick vi 1000 inlägg. Jag tycker det ser ut som bra start och jag klarar mig bra på egen hand nu. Under tiden jag har haft forumet igång så har jag klart lärt mig ännu mer PHP, XHTML och CSS.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem
Okej här kommer en vettig fråga. Igår fixade jag dit en ny forumsektion som heter "Operativsystem och Hårdvaruhacking". Tycker ni att ikonen till den sektionen sticker ut lite eftersom den till mesta del består av grön färg? Eller är den snygg/passar bra med temat?
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Medlem
Jag tycker inte att den ikonen sticker ut mer än de andra ikonerna. Den passar snarare bra med utseendet (jag förknippar snarast ordet "tema" med "ämne") i övrigt.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem
Trevligt att höra! Jag ska göra lite ändringar i kategorierna lite senare. Kanske i maj någon gång. Jag kanske ska grena ut dem lite.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem
Jag har haft funderingar på att ta bort spärren "gäster måste registrera sig för att läsa" i alla fall ett litet tag. Vad tycker ni? Kan man få fler läsare då?
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem
Det torde man väl kunna få. Här på webForum (liksom på flera andra fora jag besökt) kan man ju läsa det som har skrivits utan att vara inloggad, men för att skriva måste man var inloggad.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|