Nej, vi tar inte bort trådar. Det är ju himla bra om andra hittar hit via google, kanske via trådar de finner intressanta.
Jag flyttar tråden från "Webbutveckling - Övrigt", eftersom det finns ett bra forum för dessa frågor.
mvh
17 svar · 3 373 visningar · startad av ramo_and
Hej!
Visste inte var jag skulle posta detta så det blev här..
Jag undrar om det går att ta bort trådar här på forumet... De trådar där jag fått hjälp med grejer har nämligen hamnat väldigt högt upp på google nu så de skulle va bra om de gick o ta bort dom... jag förstår att google redan har indexerat sidorna men om man tar bort trådarna så borde det väl hamna längre ner iaf..
De trådar jag skulle vilja ta bort är:
http://www.webforum.nu/showthread.php?t=181024
http://www.webforum.nu/archive/index.php/t-180989.html
Går det?
Nej, vi tar inte bort trådar. Det är ju himla bra om andra hittar hit via google, kanske via trådar de finner intressanta.
Jag flyttar tråden från "Webbutveckling - Övrigt", eftersom det finns ett bra forum för dessa frågor.
mvh
Nehepp..... :(
Nehepp..... :(
Poängen med ett forum är ju att man ska slippa ställa om samma frågor, och istället har en kollektiv "resursbank" att bygga vidare på. Om alla som fick svar skulle ta bort sina trådar skulle det vara poänglöst.
Får man fråga varför du vill ha bort dom?
Jag tycker iofs att man bör kunna ta bort sina egna trådstarter, så länge ingen har hunnit svara på dem.
Jag tycker iofs att man bör kunna ta bort sina egna trådstarter, så länge ingen har hunnit svara på dem.
Varför?
Folk kör ju redan idag en light-variant på det där genom att tömma tråden/inläggen på text, vilket bara det är sjukt irriterande. Låt trådarna vara helt enkelt. Det kan säkerligen hjälpa andra användare i jakten på lösningar på problem.
precis, det här är ju som gamla BBS-stuket, information skrivet i sten, nästan. Det är själva vitsen med allt ju.
Varför?
Folk kör ju redan idag en light-variant på det där genom att tömma tråden/inläggen på text, vilket bara det är sjukt irriterande. Låt trådarna vara helt enkelt. Det kan säkerligen hjälpa andra användare i jakten på lösningar på problem.
Man kan ju helt enkelt ändra sig eller ångra sig. Så länge ingen har bemödat sig att svara på det så ser jag inget problem med att ta bort sina egna trådar. Som du säger så kör folk redan en light-variant, men jag ser hellre att de städar efter sig helt än att det ska finnas en massa tomma trådstarter. Frågor utan svar hjälper ingen.
Man kan ju helt enkelt ändra sig eller ångra sig. Så länge ingen har bemödat sig att svara på det så ser jag inget problem med att ta bort sina egna trådar. Som du säger så kör folk redan en light-variant, men jag ser hellre att de städar efter sig helt än att det ska finnas en massa tomma trådstarter. Frågor utan svar hjälper ingen.
Hur vet du att inte jag sitter och besvarar just nu? Jag kan ju sitta och skriva ett långt inlägg för att hjälpa dig. Vad tror du händer när jag försöker posta det om du tagit bort tråden? Jo, min tid försvinner också.
Nej, inga trådar ska tas bort. Jag skulle bli riktigt förbannad om jag har lagt en massa tid och energi (som till exempel voigtann1 i nämnda trådar), och helt plötsligt har någon beslutat att ta bort tråden och kasta bort allt jag skrivit.
Jag vill i alla fall minnas att det har hänt att riktiga spamtrådar o liknande har tagits bort helt och hållet. Det stämmer väl eller?
Red: Alltså inte av trådskaparen utan av moderator/forumvärd.
Jag vill i alla fall minnas att det har hänt att riktiga spamtrådar o liknande har tagits bort helt och hållet. Det stämmer väl eller?
Inte av den som postat dem.
Ja, spam tas bort. Det har hänt att trådar med innehåll tagits bort, och det är i riktiga undantagsfall (jag kan inte komma på något exempel just nu, men jag vet att det hänt) - men generellt tas det inte bort några trådar bara för att trådskaparen vill det.
Hur vet du att inte jag sitter och besvarar just nu? Jag kan ju sitta och skriva ett långt inlägg för att hjälpa dig. Vad tror du händer när jag försöker posta det om du tagit bort tråden? Jo, min tid försvinner också.
Nej, inga trådar ska tas bort. Jag skulle bli riktigt förbannad om jag har lagt en massa tid och energi (som till exempel voigtann1 i nämnda trådar), och helt plötsligt har någon beslutat att ta bort tråden och kasta bort allt jag skrivit.
Det bör väl gå att lösas enkelt. När användaren klickar "ta bort", så flaggas tråden och den visas inte i några listningar längre. Om någon postar ett svar så ändras flaggan till "icke borttagen".
Det bör väl gå att lösas enkelt. När användaren klickar "ta bort", så flaggas tråden och den visas inte i några listningar längre. Om någon postar ett svar så ändras flaggan till "icke borttagen".
Är det vBulletin-funktionalitet, eller tänkte du att någon skulle utveckla det?
Det ska väl ändå inte behövas? Om det finns något problem så är det att det finns människor som anser sig vara berättigade till "privatlärare". Sen vill de ta bort alla spår av deras aktivitet, kanske av själviska anledningar.
Men är inte "priset" man betalar för hjälpen det att andra kommer att kunna ta del av lösningen? Av den anledningen försöker jag själv ofta skära bort irrelevanta kodstycken och ställa mer generella frågeställningar. Är det hemskt känslig kod, så kanske man får hitta en annan lösning på sitt problem?
Tycker absolut inte att man ska kunna ta bort trådar och inlägg, och egentligen är det illa att det går att rensa texten från inlägg i efterhand. Kanske borde det vara en tidsgräns på redigeringen, som jag sett i andra forum.
Inte av den som postat dem.
Det vore ju onekligen ballt om spammaren kunde... eller kanske snarare ville ta bort sina egna trådar. :OO
Tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=183059 skulle väl kunna tas bort om inte trådskaparen redigerar inlägget till något begipligt.
Alternativt flyttas till caféet :q