Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Frågan 23 okt. 2010 16:51 #1 Vi drar till England i veckan som kommer och funderar på vad som krävs för att de laddare (till mobiler, kamera, plattång för hår osv) och annat man har ska fungera. Räcker det med en sådan här? http://www.webhallen.com/hardvara/86187-champion_reseadapter_for_olika_stromuttag
Hur fungerar det med spänning och allt sånt?
De kör med 230 V / 50 Hz precis som oss, så så länge adaptern passar så funkar det.
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Då blir det ett inköp i veckan! Tackar! :)
P pebi Medlem sedan jan. 2005 327 inlägg Eller också får man ladda mobilen och datorn i badrummet.....
(när man har glömt att packa ner den lilla fåniga pluggen)
För av någon för mig helt obegriblig anledning är deras 110V rakapparts uttag som våra.
Och alla tranformator till dator osv funkar ju fint på 110.
Så det har ju hänt att jag fått sitta på toa och kolla mail....
Nåja, det kanske är bäst du köper en liten fånig plugg.
/pebi
Danny Medlem sedan juli 2004 12 913 inlägg apropå ladda, jag köpte en Swiss Travel Products adapter. Den har en USB-del också, så man kan plugga i den i whatever-country-hål och får sitt USB-uttag så man kan ladda via det! Kanon för mobil, mediaspelare bla bla bla.
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Smart Danny, ska se om jag hittar den här i stan.