Rätt skrämmande egentligen det här med medias censur. Varför just detta beteende med signalement etc? Kalla mig inte för något som jag inte är nu, men jag tycker det är väldigt märkligt med detta beteende.
Medias censur
Collapse
X
-
För mig spelar det ingen roll om ansiktet är blurrat på vare sig svenskar eller ickesvenskar. Vad skulle bli bättre om man visade ansiktet på alla?Comment
-
Det håller jag med om. Men även om jag inte skulle kalla det censur så är det ju lite märkligt att man ibland med både namn och bild hänger ut folk som inte är dömda medan man i andra fall inte ens gör det efter en fällande dom.Break a rule!Comment
-
Han var INTE dömd och NEKADE till alla anklagelser och då finns det ingen anledning att hänga ut någon om det inte är ställt utom all tvivel att personen i fråga är skyldig och kommer bli fälld. Och numera finns hans bild och namn i tidningar efter att domen föll!
Många drar paraleller till Joacim Ericsson som tillskillnad från den här personen ERKÄNT sin handling!
Kollar vi på Göran lind var han okänd och cencurerad tills det blev allmänt känt att det var han som var misstänkt och då fanns det ingen anledning att hålla något öppet, hemligt längre.
Ser man till Helikopterrånarna, så var alla cencurerade tills en erkände innan domen kommit och hans bild och namn publicerades!e
Man kan liksom inte slänga ut folks identiteter kors och tvärs bara för att allmänheten är nyfikna, det har hänt och kommer fortsättningsvis hända att folk får sina liv oskyldigt raserade pga felaktiga uthängningar, familjemedlemmar och vänner som inte haft ett jota med saken att göra har fått mottaga hot och ibland mer!
Om det finns ett stort mediaintresse och en person blir fälld så publiceras personens namn och bild vare sig han är svensk, gul, blå svart eller randig!
För dom som inte publiceras, så är detta offentliga handlingar och mha Facebook osv är det rätt lätt att forska själv, det finns både färskare och mer intressanta nyheter än om år gamla brott!The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.Comment
-
Men suck.. Politisktinkorrekt.se, vem i sitt sinnes rätta bruk läser egentligen den sidan okritiskt?http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta huggComment
Oderland
Collapse

Comment