webForumDet fria alternativet

Bye, bye, Benitez

Sport

9 svar · 1 038 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Kanske bra. Kanske inte bra. Men nu löser Liverpool kontraktet och ger honom silkessnöret (SEK 34.000.000). Kan inte låta bli att tycka att det är tråkigt. 'pool har varit en av få klubbar som tänkt längre än säsong-för-säsong, men nu har väl investerarna fått sin vilja igenom.

Nu återstår att se vem dom kommer att anställa. (Sätter en femma på att Hr Eriksson redan skickat in sitt CV. Gud bevare oss väl....)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag tror att det enbart är bra, hans kurva har ju varit minst sagt dalande. Årets debacle skulle jag, om jag var Liverpool-fan, beteckna som ett fiasko. Jag kommer inte att sakna honom nämnvärt som utomstående betraktare, han har mest verkat sur på senare tid. Inte så konstigt kanske.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Liverpool ligger väl ute till högstbjudande ändå. De lär behöva pengarna.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Han började bra, men sen har det bara gått utför... Säsongens praktfiasko både i ligan och i CL-kvalet var till slut droppen.

Men att Liverpool tänkt längre än säsongen ut håller jag inte med om. Benitez har köpt in fruktansvärda mängder spelare, men samtidigt drabbats av Lagerbäckmentaliteten - att lita för mycket på sina etablerade spelare så att nyförvärven har svårt att ta plats i startelvan (föruom när de gjort brutal succé på en gång, som Johnson och Insúa). Samtidigt ligger de bägge ägarna i luven på varandra såpass att de inte sitter i närheten av varandra på läktaren.
Stabil grund att stå på? Knappast.

Men jag hade hoppats att de hade en långsiktig lösning på ny tränare när de ändå väntade till säsongen var slut innan han fick foten - men tji fick jag. :l

Samtidigt läser jag att Benayoun står på försäljningslistan och det grämer mig. Han tog aldrig riktigt plats under Benitez, men ryktet säger att det var för att han inte ville spela exakt som Rafa ville - därmed vart han bänkad, trots att han regelbundet gjorde mål och viktiga sådana dessutom.

Nej, nya ägare och ny tränare - man ska väl inte säga att det inte kan bli sämre än årets säsong, men... :x ;)

Danne V skrev:

(Sätter en femma på att Hr Eriksson redan skickat in sitt CV. Gud bevare oss väl....)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article7248657.ab

En som slänger in sig själv i leken nu är den svenske stjärntränaren Sven-Göran Eriksson.

– Jag har varit ett Liverpool-fan i hela mitt liv. Jag har inte nämnt det tidigare då jag var Englands förbundskapten, det kändes inte okej, säger han till brittiska The Sun.

Neeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!! Vem som helst (nästan). Bara inte Svennis!!!!! x(

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Nej, Pool ska nog satsa långsiktigt nu och då känns inte Svennis som något alternativ.

Dryden skrev:

Nej, Pool ska nog satsa långsiktigt nu och då känns inte Svennis som något alternativ.

Hrm, jag tror att Svennis skulle vara långt bättre än till exempel Mourinho - den senare kör stenhårt tills han vinner, då drar han. Bara att se på hur det gick med Inter... Hur länge han blir kvar i Real Madrid beror på hur lång tid det tar innan de vinner nåt stort, det är jag övertygad om.

Men hellre Svennis på Anfield än Lagerbäck - om vi nu ska jämföra svenska tränarherrar i världen. :e

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Har inget emot att Benitez lämnar, han har gjort det ena korkade efter det andra i synnerhet under matcher och gällande laguttagningar. Hoppas bara att det inte drabbar akademin han började få lite ordning på och att vissa viktiga spelare inte känner att dom vill lämna nu.
Största orosmomentet med detta är ändå enligt mig, vem ska ersätta?

Måtte klubben säljas den här sommaren! :s

:stefan: skrev:

Hrm, jag tror att Svennis skulle vara långt bättre än till exempel Mourinho -

Nu skojar du lite med oss, eller hur? Svennis har som bekant inte åstadkommit ett dugg de senaste halvdussinet åren. Han är bara penga- och mediakåt och har inte fattat att han numer är ansedd som en föredetting som borde dra sig tillbaka innan han blir riktigt pinsam.

:stefan: skrev:

Men hellre Svennis på Anfield än Lagerbäck - om vi nu ska jämföra svenska tränarherrar i världen. :e

Det ska vi inte. (Men om vi ändå ska, så är ju i så fall Backe hetare). ;)

Danne V skrev:

Nu skojar du lite med oss, eller hur? Svennis har som bekant inte åstadkommit ett dugg de senaste halvdussinet åren. Han är bara penga- och mediakåt och har inte fattat att han numer är ansedd som en föredetting som borde dra sig tillbaka innan han blir riktigt pinsam.

Haha, vad driver The Special One då? Tala om att alltid vilja vara i rampljuset kosta vad det kosta vill... :e

Det ska vi inte. (Men om vi ändå ska, så är ju i så fall Backe hetare). ;)

Backe hade jag gärna sett, men han är väl uppbunden ett bra tag i New York?

537 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
401 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
401 ms — ändringar (db)