Jag tror tyvärr inte att det är så många webhotell som erbjuder Tomcat, som är en Java container, vilket tyder på att han har en del skrivet i Java och JSP i sin applikation. Har svårt att tro att du hittar nåt sånt i Sverige, men om det finns vore det ju välkommet.
Ett alternativ är ju att skaffa en virtuell server, VPS. Men då får man installera allt själv, vilket han kanske inte är villig att göra. Jag tror att det finns VPSer för runt 5€/månad men då är det tveksamt om de klarar av Tomcat som jag misstänker kräver en del minne. Så säg runt 10€/månad, men då är vi ju uppe i de summor som han inte ville betala. Svårt läge.
Jag tror tyvärr inte att det är så många webhotell som erbjuder Tomcat, som är en Java container, vilket tyder på att han har en del skrivet i Java och JSP i sin applikation. Har svårt att tro att du hittar nåt sånt i Sverige, men om det finns vore det ju välkommet.
Ett alternativ är ju att skaffa en virtuell server, VPS. Men då får man installera allt själv, vilket han kanske inte är villig att göra. Jag tror att det finns VPSer för runt 5€/månad men då är det tveksamt om de klarar av Tomcat som jag misstänker kräver en del minne. Så säg runt 10€/månad, men då är vi ju uppe i de summor som han inte ville betala. Svårt läge.
Tack för svaret! Om han har en del skrivet i Java och JSP, är då Tomcat enda alternativet, eller finns det andra varianter? Jag har tipsat honom om det där med VPS, "virtual personal server".
Det borde väl finnas något franskspråkigt forum liknande webforum.nu, där han skulle kunna be om hjälp. Finns det någon här som känner till ett sådant franskspråkigt forum?
Det räcker väl med att applikationen kan hanteras?
Har du kontaktat min yngste! Henry Aspenryd? Se vad ni kan göra på en sida hos exempelvis Binero.
Jag kan nog sponsra en del ;-) säger Lasp
Det räcker väl med att applikationen kan hanteras?
Har du kontaktat min yngste! Henry Aspenryd? Se vad ni kan göra på en sida hos exempelvis Binero.
Jag kan nog sponsra en del ;-) säger Lasp
Tjenare!
Jodå, Henry har jag träffat i samband med ett antal turneringar! (y) Hela webbhotellet måste inte vara franskspråkigt, men det vore nog bra om man kunde välja franska som språk i kontrollpanelen och om någon på supporten pratar franska. Han som driver sajten kan ingen svenska och är rätt dålig på engelska.
Han behöver stöd för PHP, MySQL och Java. I samband med Java har Tomcat nämnts, men det kanske finns andra alternativ?