webForumDet fria alternativet

Billigt webbhotell m interface på franska?

Webbhotell & domäner

7 svar · 1 354 visningar · startad av magnus_fossum

Medlem sedan juli 200338 inlägg
Frågan#1

Jag har spelat en del Othello på en sajt som nu hotar att lägga ner pga att den nuvarande leverantören upphör med verksamheten i slutet på månaden:

http://www.international-othello.com/

I chatten på sidan så står det lite om situationen och om vilka behov han har:

• PHP & MySQL
  • Tomcat (?) (jag vet inte vad det är)
  • Jag tipsade honom om Oderland och Binero, men han tyckte ca 100€/år var för dyrt. Dessutom så talar han ingen svenska och dålig engelska.
  • Han behöver ett interface på franska.

Har någon något tips? Billigt webbhotell m franskspråkigt interface, PHP, MySQL och eventuellt det där med Tomcat?

Det är möjligt att han skulle vara öppen för en deal om webbhotellsplats i ubyte mot reklam på sidan (som ändå är hyffsat välbesökt).

Magnus

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Jag tror tyvärr inte att det är så många webhotell som erbjuder Tomcat, som är en Java container, vilket tyder på att han har en del skrivet i Java och JSP i sin applikation. Har svårt att tro att du hittar nåt sånt i Sverige, men om det finns vore det ju välkommet.

Ett alternativ är ju att skaffa en virtuell server, VPS. Men då får man installera allt själv, vilket han kanske inte är villig att göra. Jag tror att det finns VPSer för runt 5€/månad men då är det tveksamt om de klarar av Tomcat som jag misstänker kräver en del minne. Så säg runt 10€/månad, men då är vi ju uppe i de summor som han inte ville betala. Svårt läge.

erciz skrev:

Jag tror tyvärr inte att det är så många webhotell som erbjuder Tomcat, som är en Java container, vilket tyder på att han har en del skrivet i Java och JSP i sin applikation. Har svårt att tro att du hittar nåt sånt i Sverige, men om det finns vore det ju välkommet.

Ett alternativ är ju att skaffa en virtuell server, VPS. Men då får man installera allt själv, vilket han kanske inte är villig att göra. Jag tror att det finns VPSer för runt 5€/månad men då är det tveksamt om de klarar av Tomcat som jag misstänker kräver en del minne. Så säg runt 10€/månad, men då är vi ju uppe i de summor som han inte ville betala. Svårt läge.

Tack för svaret! Om han har en del skrivet i Java och JSP, är då Tomcat enda alternativet, eller finns det andra varianter? Jag har tipsat honom om det där med VPS, "virtual personal server".

Det borde väl finnas något franskspråkigt forum liknande webforum.nu, där han skulle kunna be om hjälp. Finns det någon här som känner till ett sådant franskspråkigt forum?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Varför måste hela hotellet vara franskspråkigt!

Det räcker väl med att applikationen kan hanteras?
Har du kontaktat min yngste! Henry Aspenryd? Se vad ni kan göra på en sida hos exempelvis Binero.
Jag kan nog sponsra en del ;-) säger Lasp

Lasp skrev:

Varför måste hela hotellet vara franskspråkigt!

Det räcker väl med att applikationen kan hanteras?
Har du kontaktat min yngste! Henry Aspenryd? Se vad ni kan göra på en sida hos exempelvis Binero.
Jag kan nog sponsra en del ;-) säger Lasp

Tjenare!

Jodå, Henry har jag träffat i samband med ett antal turneringar! (y) Hela webbhotellet måste inte vara franskspråkigt, men det vore nog bra om man kunde välja franska som språk i kontrollpanelen och om någon på supporten pratar franska. Han som driver sajten kan ingen svenska och är rätt dålig på engelska.

Han behöver stöd för PHP, MySQL och Java. I samband med Java har Tomcat nämnts, men det kanske finns andra alternativ?

Jag skall PM:a Henry på Othello-forumet. :)

problemet löst

Webmastern, fransmannen, har hittat ett fungerande webbhotell för 3€/månad (jag vet inte vilket), så problemet verkar vara löst.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Annars kör Levonline Tomcat/JSP.
Har använt det tidigare och det funkade rätt bra men var förhållandevis dyrt.

M@gnus skrev:

Annars kör Levonline Tomcat/JSP.
Har använt det tidigare och det funkade rätt bra men var förhållandevis dyrt.

Jo, det kostar ju ungefär lika mycket som webbhotellen jag bad honom kolla upp och som han tyckte var för dyra. Tack för tipset i alla fall.

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)