Varför skulle man lita på ett gratis webbhotell? Behöver jag ett webbhotell så betalar jag gärna så att jag får det jag behöver. Det skulle fungera för webbutveckling, men då går det lika bra att installera server/webbserver på min egen dator.
Det är alltid kul med Gratis. Det finns några webbhotell som varit gratis i många år, och fortfarande fungerar, men sen finns de de som drar i gång varar ett år eller två. men jag har sett ett antal inlägg på olika forum från e som letar efter gratis webbhotell, så det finns säker fortfarande en marknad. Vad är det du har tänkt att erbjuda, och vad kräver du för motprestation ??
erciz: Jag har helt enkelt inte planer att ersätta eller konkurrera ut betalhotell. Det jag har tänkt mig är mer att man ska ha någonstans att börja och sedan kan man uppgradera till ett betalhotell om man nu så vill.
SajtXL: Ja, det jag har tänkt mig är att ha cPanel som kontrollpanel, olika paket med utrymme, funktioner osv, samt att det ska vara reklamfritt. Som motprestation ska man posta inlägg på ett forum, x antal varje månad beroende på viket paket man valt.
En kort beskrivning om det.
SajtXL: Ja, det jag har tänkt mig är att ha cPanel som kontrollpanel, olika paket med utrymme, funktioner osv, samt att det ska vara reklamfritt. Som motprestation ska man posta inlägg på ett forum, x antal varje månad beroende på viket paket man valt.
Finns många som erbjuder gratis webbhotell men få erbjuder det under windows plattform och dessutom utan reklam eller andra förplikelser.
Det kostar en slant minst sagt men kan som i vårat fall bäras upp av att man erbjuder betalkonton som i vårat fall.
Gein: Jo, i det avseendet att du inte behöver betala för det. Men rent bokstavligt så har du rätt.
Gratis betyder "utan motprestation" så det blir inte gratis. Men det blir "utan att betala för det". Du får med andra ord inte använda "gratis" i din marknadsföring.
Gratis betyder "utan motprestation" så det blir inte gratis. Men det blir "utan att betala för det". Du får med andra ord inte använda "gratis" i din marknadsföring.
"Gratis" betyder "kostnadsfri(tt)" / "avgiftsfri(tt)" / "till skänks".
Källa: SAOL
Jag menade mer att det är olagligt att använda ordet Gratis i marknadsföringssyfte om man kräver en motprestation. Se t.ex. https://lagen.nu/dom/md/2008:1 finns länkar till domar om det hos Konsumentverket också.
Termen "utan kostnad" eller "utan extra kostnad" är allmänt vedertagen och accepterad, även av KO/Konsumentverket.
Till TS Save: Idén om ett kostnadsfritt webbhotell låter onekligen mysko och man kan förstå skeptiska kommentarer. Bara CPanel kostar väl bortåt 4-500/månad om jag inte minns fel. Dessutom blir det väl lite konstigt om användare ska skriva några inlägg i ett forum för att få behålla kontot. Hur innehållsrika och intressanta tror du sådana inlägg blir? :birp
Men kör igång och prova! Inget ersätter tester i skarpt läge.
Danielos från wn.se driver ju http://www.egensajt.se/ som ska vara ett kostnadsfritt webbhotell, jag är själv inte kund, men det verkar vara av lite större kaliber!
Hejan, jag har planer att dra igång ett gratis webbhotell, och undrar helt enkelt om det finns något intresse för ett sådant webbhotell.
Jag berättar gärna mer om projektet.
Tack. :)
Jo, det tror jag nog det finns, dock har dom flesta "gratistjänster" på nätet reklam, vilket jag föredrar framför att man måste skriva något meningslöst i ett forum. Jag tror inte det blir lyckat.
Save skrev:
Det jag har tänkt mig är mer att man ska ha någonstans att börja och sedan kan man uppgradera till ett betalhotell om man nu så vill.
Ha med reklam då istället för det där med att man måste skriva i ett forum, alla är ju inte reklammotståndare, om det ser snyggt och diskret ut, t.ex att man får välja var man vill ha reklamen, och gärna vilken reklam. Som att man får välja på nöjen eller sportreklam etc. På så sätt får du in pengar och alla blir glada. =)
Danielos från wn.se driver ju http://www.egensajt.se/ som ska vara ett kostnadsfritt webbhotell, jag är själv inte kund, men det verkar vara av lite större kaliber!
Fast efter ett tag så förvinner sida och han kräver en på 95 kr för att aktivera den igen, Och dessutom kan vem som helst aktivera sidan igen genom att betala 95 kr och på så sätt bli den som "äger" sidan, Så hinner man inte själv betala och någon annan gör det förre så förlorar man sin sida och man ger bort allt på sidan till den som betalar...
Så den sidan känns inte speciellt seriös...
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2