![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#151 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-20
Lösningar: 24 |
Jag har också fått detta meddelande i nya kontrollpanelen. Helt plötsligt så försvann det så jag vet fortfarande inte vad som hände. Kanske ligger det en dum länk nånstans som man inte ska använda (eller snarare som Binero borde uppdatera). Jag kom in på kontrollpanelsstarten, men fick rättighetsmeddelandet så fort jag klickade på "Administration".
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Är det flera än jag som inte kommer åt nya webbmailen, har haft strul sedan några veckor tillbaka och får följande:
SERVICE CURRENTLY NOT AVAILABLE! Error No. [501] Självklart så har jag kunnat använda den gamla mailen men den har varit allt annat än stabil sista tiden. Vill observera att detta inte är någon kritik gentemot Binero och ärendet skickades precis till dem, är bara intresserad om det är flera än mig som har strul med dels att komma åt nya mailen samt upplevt att den gamla lever sitt egna liv. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2000-06-28
Lösningar: 211 |
Jag har inte märkt av några problem, men har inte använt webbmailen så mycket i helgen.
|
|
|
#154 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-26
Lösningar: 1 |
Får chansa och skriva här och hoppas Aleborg (eller någon annan med kunskapen) har en minut över.
För tillfället kommer varken jag eller min flickvän åt våran mail (separata domäner, servrar och konton). Det felmeddelande vi får är att användarnamn och/eller lösenord är felaktiga. Fungerar varken från mailklient eller från webmail, Kan inte kontakta supporten eftersom våran telefonoperatör är skit och inte har täckning för tillfället oc hatt Bineros sida verjar vara lite såsådär idag (kundservicesidan för att skapa en ticket fungerar inte alls). [edit 1]nu kom jag in på driftinformationssidan. den visar för tillfället en planerad störning på min, men inte tjejens, mailserver, men den anger tiden 10:00-13:00. Min klocka är 08:06.[/edit 1] [edit 2]och där kom i alla fall min mail igång igen, tjejen har gått ttill jobbet och jag kommer inte ihåg hennes inlogg så det får vänta tills hon kommer hem is så fall.[/edit 2]
~~~ www.fumei.net ~~~ Senast redigerad av SilvioF, 2010-12-16 klockan 07:22 |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-28
SilvioF, merparten av våra Windowsservrar i Binero 1.0 startades om i morse av Windows update. Jag förmodar att du låg på en av dessa.
|
|
|
#156 | |
|
Medlem
Citat:
![]() Tackar för infon.
|
|
|
|
#157 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-28
Japp håller med, vårt gamla system är dessutom inställt på att göra omstarterna kl 7 på morgonen.
|
|
|
#158 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-03-29
Lösningar: 5 |
Jag frågade tidigare om fler fått upp detta?
Skärmdumpen är tagen idag, 16:23. Webläsare Firefox, inloggad på mitt konto. Uppgifterna stämmer inte riktigt.. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Såhär ser det ut för mig, men vi kanske har klickat oss in helt olika?
|
|
|
#160 |
|
Medlem
Jag får mitt när jag är inloggad via firefox och trycker beställ i menyn.
Är jag inloggad med chrome så står det bara att webläsaren inte stöds. Däremot får jag upp "rätt" om jag går via förstasidan, oavsett om jag är inloggad eller inte. |
|
|
|
|
|
#161 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
jofawe, det där beror på att du sitter kvar på B 1.0 fortfarande. Precis som jag. Vi får se om de håller sitt löfte och migrerar alla innan jul/nyår.
|
|
|
#162 | |
|
Medlem
Registrerad: 2005-05-13
Lösningar: 33 |
Var det bara jag som hade problem i förmiddags? En kund ringde och berättade att min hemsida låg nere och det stämde. Jag kom inte in på webForum eller Binero heller. Någon som har hört vad som hände?
/edit Jag kanske skulle kollat på Bineros driftsida först innan jag frågade... ![]() Citat:
Senast redigerad av Poteta, 2010-12-22 klockan 16:08 |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-03
Lösningar: 171 |
Har du missat IDG's artikel Brandväggsfiasko slog ut Binero?
|
|
|
#164 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Citat:
|
|
|
|
#165 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-06-03
Lösningar: 171 |
Citat:
Samtidigt kan jag nog hålla med att bytet blev ett fiasko i.o.m att dom fick byta tillbaka.
|
|
|
|
#166 |
|
Medlem
Jag har en liten ide här.
Som många andra, så skiter jag i att kolla på binerodrift och håller absolut inte koll på alla underhållsnerstängningar osv som Binero har. Så, varför inte skicka ut ett mail till alla kunder där det står att systemet kommer ligga nere under den och den timmen. Då vet man varför det ligger nere och slipper leta upp binero på twitter eller facebook för att få reda på vad fasen det är som händer. Vad säger ni? I det här läget (många oplanerade och ovanligt långa stopp under ganska kort tid) så tycker jag att Binero kan ta och ge kunderna detta förhandsinfon. Annars är jag rätt säker på att Binero inte kommer ligga på topp nästa år.. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Medlem
Det blev inte så mycket med det verkar det som, i alla fall inte på mitt konto.
|
|
|
#168 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-05
Lösningar: 108 |
Citat:
För företagskonton måste ju säkerligen SLA'er upprätthållas och allt loggas, men att skicka ut till alla privatkunder att webmailen ligger nere är ju bara att be om att få en skitstorm.
|
|
|
|
#169 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 143 |
Det näst viktigaste är ju att Binero vet om att allt inte är som det ska.
Det viktigaste är ju att man har en plan och kan fullfölja den för att säkerställa driften. Det framtida är att det blir en så bra migrering att vi alla kunder upplever det som ett kvalitetslyft. Det är därför jag ser fram emot ETT GOTT NYTT ÅR med Binero. Vi skall ju inte bygga in automatik för något som är fel.
|
|
|
|
#170 |
|
Forumvärd
Jaha, dags igen. Nu går det otroligt slött atta ladda mina sidor (alt. helt nere.) Driften visar att mycket är nere. Binero.se och wF funkar dock fortfarande. Hittills har det bara hållit på i 20 minuter, så vi får hoppas att problemet faktiskt är tillfälligt.
|
|
|
#171 |
|
Medlem
Smurf Registrerad: 2000-11-03
Lösningar: 255 |
Märkte precis samma sak...
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 673 |
Alla siter nere... yay.
Johan Norberg, webbutvecklare. Jag jobbar på en liten webbyrå i Stockholm. Vi är asbra på WordPress och Drupal och så har vi gott kaffe. Jag gör också en podcast, Avklarat. Lyssna på den. Den är rolig, ibland. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Har ett projekt med filerna på FTP:en, nu och enbart nu är det jag har tid att jobba med det. Tack Binero.
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73 |
Var kanske lite klantigt? Om du har pressat tidsschema så kanske det vore bättre att göra klart allt lokalt, jag är helt säker på att dom inte förstört hårdvara med flit...
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Forumvärd
Med flit, näe, men det känns som det ligger viss klantighet/försumlighet bakom att i princip hela deras nätverk går ner i timtal för tredje gången på kort tid. Man förväntar sig mer av någon som blivit utsedd till landets bästa webbhotell två år på raken.
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|