![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#126 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-09
Lösningar: 3 |
"Idag" känns ju som en underdrift. Jag uppskattar att var tioende inloggningsförsök till webbmailen har fungerat de senaste veckorna. Idag har jag inte kunnat logga in över huvudtaget...
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2000-06-28
Lösningar: 211 |
Tur det snart är höst så migreringen kommer.
Eller... har det inte varit höst ett tag nu? Här liknar det mest vinter.
|
|
|
#128 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Jag har strul med att komma åt webbmailen idag, är det flera som har detta problem?
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
|
|
|
#130 |
|
Forumvärd
Hmm, jag har haft betamailen igång hela dagen utan att märka några problem.
|
|
|
#131 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 66 |
Har sagt det förut men säger det igen:
Det är vi befintliga kunder som får betala priset för att Binero blivit pengakåta och rent ut sagt skiter i oss trogna kunder! Riktigt dåligt Binero. Dags att lämna skeppet innan det sjunker tro?!
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Medlem
Citat:
Nu var det jag som slarvade att scrolla på sidan, visst är det surt att mailen inte fungerar, men känns som ett i-landsproblem. Bedriver man företag etc. så finns det bättre lösningar än webbhotell, så känns som att man får köpa att saker och ting går ner, så länge som man blir informerad om vad som händer. Alla företag vill tjäna pengar, är själva vitsen med att driva företag. Ju mera pengar som kommer in desto bättre lösningar för de befintliga kunderna. Kostar en hel del pengar att utveckla, speciellt inom IT då det kommer nya lösningar hela tiden. |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-18
Lösningar: 66 |
Citat:
Men helt uppenbart är det att det finns bättre lösningar om man driver företag! ![]() Men Binero utger sig också för att tillhandahålla företagslösningar och det är rimligt att de då håller "företagsklass". Och visst ska företag få tjäna pengar. Vi vill också tjäna så mycket som möjligt, inget konstigt med det. Men vi låter det ALDRIG gå ut över de kunder vi redan har. Inget konstigt med det heller! |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Medlem
Någon mer än jag som använder Goofy (Mysql4) ?
Jag uppskattar att ungefär 50% av mina försök att nå de sidor som har db-access dit misslyckats pga "MySQL server has gone away" under den senaste MÅNADEN. På binerodrift.se finns inga kända fel, men kanske någon här har liknande erfarenheter? |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Forumvärd
l-boy: Detta är troligen inte ett problem med Binero, utan med PHP 5.3. Jag gissar att du använder mysql_pconnect i din kod... Byt ut mot mysql_connect så bör det funka.
|
|
|
#137 |
|
Medlem
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Forumvärd
Hmm, ok. Hur du än ansluter till MySQL, undvik "persistent connections". Det lär kunna skapa det problem du beskriver. "MySQL server has gone away" tyder på att du återanvänder samma DB-anslutning under en längre tid, vilket kan hända med persistent connections eller om sidorna av någon anledning tar lång tid att ladda, och du har spritt ut databasfrågorna över hela sidan istället för att göra allt innan något skrivs ut.
Att felet sker först nu kan bero på att Binero kanske har börjat med kortare time-outs.
|
|
|
#139 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Dom verkar ha strul med kaffemaskinen, den finns inte med i övervakningen längre
|
|
|
#140 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-24
Lösningar: 205 |
Kanske en javauppdatering.
|
|
|
#141 |
|
Forumvärd
|
|
|
#142 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-06-25
Lösningar: 71 |
Någon av er andra som använder binero som webbhotell och har aktiverat statistiken som har problem?
Jag tittade genom några olika webbplatser och samtliga hade problem med att det saknades statistik vissa dagar. Det var samma dagar för alla webbplatser. De dagar nu i november som jag saknar statistik för är 2, 12, 15, 16 samt allt från och med 20. |
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Medlem
Citat:
Kod:
Function dbOpen(Connect)
Set Connect = server.createobject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=mysql.xxx.se; DATABASE=webXXXXX_database; USER=webXXXXX; PASSWORD=XXXXXXXX; OPTION=3"
Set Connect = Connect
End Function
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-03-29
Lösningar: 5 |
Nån mer än mig som har brutala problem med mailen?
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Medlem
Registrerad: 2003-06-25
Lösningar: 71 |
Ni andra som har binero, har ni några problem att logga in på ert kontot hos dem?
Jag får följande felmeddelande är jag försöker logga in: Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Forumvärd
Inga problem för mig.
|
|
|
#148 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73 |
Jag får samma ibland, jag tror att det uppstår när man loggar in med en "gammal" länk. När man går in på login.aspx så blir man ju omdirigerad och en nyckel av något slag läggs till i adressfältet. Det enda man behöver göra är att ladda om service.binero.se så funkar det sen.
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Forumvärd
Kan stämma, jag loggade in från startsidan. (default.aspx)
|
|
|
#150 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73 |
Precis! Jag anvädner t.ex. Roboform, som loggar in automatiskt, och det funkar inte med Binero efter RF sparat den unika adressen i sitt nyckelkort... Login.aspx funkar inte utan dom här parametrarna man får via service.binero.se
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|