![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#326 | |
|
Medlem
Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191 |
Citat:
Med vänlig hälsning från Danne ------ Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm.. Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst Våga Vägra |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Moderator
Marsvin Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3134 |
CityNetwork är säkert också ett bra alternativ - men att tro att de har 100% upptid är lite naivt. Inga har 100% upptid. Inga.
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Medlem
Registrerad: 2012-05-24
Lösningar: 0 |
Citat:
Det är verkligen beklagligt att du känner så. Vi vill ju definitivt inte att någon kund hos oss ska uppleva någon seghet. Om du vill så kan jag ta en personlig titt på det och se exakt vad som är fel och vart. Tidigare förra året så hade vi lite belastningsproblem och växtvärk som orsakade en del seghet, det ska vara ordnat och vi har inte haft några kunder som klagat som inte har haft något "fel" någonstans. Med det så menar jag att dem kanske kör något som är felkodat eller för kraftförbrukande. Men jag tittar hemskt gärna vidare på detta och undersöker så du får hemskt gärna maila mig på pg@binero.se så kollar jag på det, jag har även PM:at dig. Mvh Per-Gunnar Senast redigerad av pergunnar, 2012-05-24 klockan 13:54 |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Moderator
Marsvin Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3134 |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Medlem
Registrerad: 2009-12-10
Lösningar: 11 |
Citat:
Klicka på namnet på en annan person och välj "Visa allmän profil" och där finns en ruta att skriva meddelande... Men jag ser nu att det är olika för olika personer. Kanske kan man själv stänga av denna funktionen!? Men det finns PM funktion i forumet, det vet jag!! :-) |
|
|
|
|
|
|
#331 | ||
|
Medlem
Citat:
Citat:
Mvh Per-Gunnar Binero AB |
||
|
|
|
|
|
#332 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645 |
Den frågan kan jag besvara. Det går inte att skicka PM förrän man har skrivit två inlägg. Detta för att motverka spam. Även efter att man har skrivit två inlägg gäller vissa begränsningar (gällande hur ofta man får skicka PM) till att man har skrivit fler inlägg, eller har varit medlem ett visst antal dagar.
|
|
|
#333 |
|
Medlem
Registrerad: 2009-07-10
citynetwork har 3 olika internetleverantörer, vilket gör att om någon av dessa går ner finns det fortfarande 2st som levererar. de använder trippel redundans för att säkerställa att inget är nere.
Det är det enda webbhotellet som har haft 100% upptid under lång tid, så mycket bättre hittar man inte.(inom sverige) Och som svar till pergunnar så nej, det stämmer inte det du säger, när det var som mest problem så ringde jag till er support, och då sade ni att hela er windows-server kluster krånglade, och det tog ungefär en hel dag för er att lösa problemen. killen jag pratade med sade att det var hundratals kunder som hade ringt om samma problem. detta var för ca 1 månad sedan. dessutom så har problemen jag haft inte uppstått i samband med uppladdning/databasändring osv, utan servern har helt enkelt inte varit tillgänglig över huvud taget.
|
|
|
#334 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Mycket bra att det kom igång en dialog och inte stannade vid en kverulansmonolog.
Trots att Inez Usman sa att Internet är en fluga, och att det tog tid innan Lasp fattade viktigheten! Tror jag idag, att det är viktigt för framtiden, att vi kan lita på de grabbar och tjejer som sköter om vår internetvärld. Tack för en bra ansats säger Lasp ;-)
|
|
|
|
#335 | |
|
Medlem
Citat:
Och det stämmer att vi hade problem med windowsservrarna under delvis april och maj, mycket riktigt: Men det blev löst sedan ett ganska bra tag tillbaka och är nu bättre än någonsin. Du sa dock att du hade problem med seghet, detta ska inte ha orsakats av detta utan borde vara något annat, kan du ta diskussionen med mig i PM så vi håller tråden fri från supportärenden? Självklart är det upp till dig, förstår ju om du är missnöjd och så, inget webbhotell vill ju att en kund ska ha problem. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2000-06-28
Lösningar: 211 |
Måste säga att jag fortfarande är nöjd med Binero.
Jag har haft mina sidor där i några år, både i 1.0 och nu i 2.0 och kan inte klaga på något direkt. Upptiden har varit helt ok och jag har inte upplevt någon seghet. Det enda som jag tycker är lite irriterande och medför extra jobb är att man inte kan lägga till/redigera/ta bort Cron-job själv i 2.0 utan man måste be Binero att göra det åt en.
|
|
|
#337 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-04-29
Lösningar: 1 |
Pedda: Vår leverantör har gett oss lite information kring cronjob och efter en lång utveckling samt samråd med oss så har vi kommit fram till en bra lösning. I juli uppdateringen så hoppas jag att vi har den implementerat i systemet, vågar dock inte lova något men ser så ut i alla fall.
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Medlem
Registrerad: 2004-04-17
Lösningar: 22 |
Citat:
Häromdagen fick jag påminnelsen för fakturan jag redan har betalt, så jag kan skicka dig den (och tidigare grejer). |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Forumvärd
Dags igen... Hittills har nertiden bara varat ~10 minuter, men vi får hoppas att det inte blir en upprepning av det som hände för 1.5 år sedan.
|
|
|
#341 |
|
Forumvärd
Absolut. Igen kanske var fel ord. När jag säger "igen" så jämför jag så klart just med december 2010 samt januari 2011 (iirc). Allra helst ska det ju vara noll nertid.
|
|
|
#343 | |
|
Forumvärd
Citat:
![]() Det är nästan ett år sen jag fick besked att det snart skulle vara implementerat och börjar tröttna på att vänta. Men det kanske är så att jag och Binero har olika definitioner på "snart".
|
|
|
|
#344 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-04-29
Lösningar: 1 |
Juli installationen är inte installerad, på grund av utvecklingsstopp i miljön, så nån gång i augusti skulle jag tippa på.
http://www.atomia.com/blog/2012/06/01/the-cron-job-gui |
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Forumvärd
Citat:
|
|
|
|
#346 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Binero, Binero. När skall Ni bli vuxna?
Jag har två domäner som går ut idag, får samtidigt ett SMS om att de riskerar att avstängas då inbetalning saknas. Men på Fakturan över dessa domäner står det den 22 aug som förfallodag! Har begärt att få betala flera år i följd, men de klarar inte Binero, trots löfte om sådan hantering!
|
|
|
|
#347 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Är det fler än jag som inte kommer åt webmailen?
Haft detta sedan lunch igår och jag skickade igår kväll ett mail till supporten om status. Så visst är det ett I-lands problem, men inväntar lite viktiga mail och var mest nyfiken om flera än jag var drabbade. Enligt deras driftsida så skall IMAP-problemet vara löst, men att de också har ett annat problem med deras NetApp Storage och det sistnämnda kunde påverka delar av deras miljö. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-07-09
Lösningar: 3 |
Mailen fungerar inte för mig heller.
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 88 |
|
|
|
#350 | |
|
Medlem
Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12 |
Citat:
Också fått svar ifrån deras support och förhoppningsvis så kommer den igång under dagen. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|