webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Utveckling > Utveckling - Övrigt > Internet & Webbtjänster

Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2012-05-24, 13:18   #326
Danne V
Medlem

Danne Vs avatar

Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 191
Citat:
Sanji skrev: Visa inlägg
jag tycker binero suger, har varit krångel med servrarna en hel del på sista tiden och jag har fått massvis av arga samtal från mina kunder som aktivt arbetar i min asp.net applikation, att det inte går att komma in på sidan. har kontaktat supporten flertal gånger men inte har det blivit bättre. det verkar även som att fler haft detta problem, så nu går jag vidare till citynetwork, som är det enda webhotellet som faktiskt har 100% upptid. spelar ingen roll vad binero säger kommer aldrig att hosta en app där igen.
Bara så du vet: Citynetwork använder samma kontrollpanel som Binero. Och sannolikt är även en hel del (hela?) av deras administrationsstruktur samma.....
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook
Danne V besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 13:29   #327
@nders
Moderator
Marsvin

@nderss avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3134
CityNetwork är säkert också ett bra alternativ - men att tro att de har 100% upptid är lite naivt. Inga har 100% upptid. Inga.
@nders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 13:35   #328
pergunnar
Medlem

Registrerad: 2012-05-24
Lösningar: 0
Citat:
jag tycker binero suger, har varit krångel med servrarna en hel del på sista tiden och jag har fått massvis av arga samtal från mina kunder som aktivt arbetar i min asp.net applikation, att det inte går att komma in på sidan. har kontaktat supporten flertal gånger men inte har det blivit bättre. det verkar även som att fler haft detta problem, så nu går jag vidare till citynetwork, som är det enda webhotellet som faktiskt har 100% upptid. spelar ingen roll vad binero säger kommer aldrig att hosta en app där igen.
Hej.

Det är verkligen beklagligt att du känner så. Vi vill ju definitivt inte att någon kund hos oss ska uppleva någon seghet. Om du vill så kan jag ta en personlig titt på det och se exakt vad som är fel och vart.

Tidigare förra året så hade vi lite belastningsproblem och växtvärk som orsakade en del seghet, det ska vara ordnat och vi har inte haft några kunder som klagat som inte har haft något "fel" någonstans. Med det så menar jag att dem kanske kör något som är felkodat eller för kraftförbrukande.

Men jag tittar hemskt gärna vidare på detta och undersöker så du får hemskt gärna maila mig på pg@binero.se så kollar jag på det, jag har även PM:at dig.

Mvh
Per-Gunnar

Senast redigerad av pergunnar, 2012-05-24 klockan 13:54
pergunnar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 13:47   #329
@nders
Moderator
Marsvin

@nderss avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 3134
OT:
Citat:
pergunnar skrev: Visa inlägg
jag hade PM:at dig men funktionen tycks inte finnas på forumet.
Det gör den - men som medlem kan man välja att inte ta emot PM (varför man nu vill det.).

mvh
@nders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 13:49   #330
civilpolisen
Medlem

civilpolisens avatar

Registrerad: 2009-12-10
Lösningar: 11
Citat:
jag hade PM:at dig men funktionen tycks inte finnas på forumet.
Jo, men det är lättare än du tror.
Klicka på namnet på en annan person och välj "Visa allmän profil" och där finns en ruta att skriva meddelande...

Men jag ser nu att det är olika för olika personer. Kanske kan man själv stänga av denna funktionen!? Men det finns PM funktion i forumet, det vet jag!! :-)
civilpolisen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 13:54   #331
pergunnar
Medlem

Citat:
civilpolisen skrev: Visa inlägg
Jo, men det är lättare än du tror.
Klicka på namnet på en annan person och välj "Visa allmän profil" och där finns en ruta att skriva meddelande...

Men jag ser nu att det är olika för olika personer. Kanske kan man själv stänga av denna funktionen!? Men det finns PM funktion i forumet, det vet jag!! :-)
Citat:
@nders skrev: Visa inlägg
OT: Det gör den - men som medlem kan man välja att inte ta emot PM (varför man nu vill det.).

mvh
Hej och tack, hittade det!

Mvh
Per-Gunnar
Binero AB
Äldre 2012-05-24, 14:42   #332
nitro2k01
Forumvärd

nitro2k01s avatar

Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645
Den frågan kan jag besvara. Det går inte att skicka PM förrän man har skrivit två inlägg. Detta för att motverka spam. Även efter att man har skrivit två inlägg gäller vissa begränsningar (gällande hur ofta man får skicka PM) till att man har skrivit fler inlägg, eller har varit medlem ett visst antal dagar.
2) Klippning frisörer emellan.
nitro2k01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-24, 15:17   #333
Sanji
Medlem

Registrerad: 2009-07-10
citynetwork har 3 olika internetleverantörer, vilket gör att om någon av dessa går ner finns det fortfarande 2st som levererar. de använder trippel redundans för att säkerställa att inget är nere.

Det är det enda webbhotellet som har haft 100% upptid under lång tid, så mycket bättre hittar man inte.(inom sverige)

Och som svar till pergunnar så nej, det stämmer inte det du säger, när det var som mest problem så ringde jag till er support, och då sade ni att hela er windows-server kluster krånglade, och det tog ungefär en hel dag för er att lösa problemen. killen jag pratade med sade att det var hundratals kunder som hade ringt om samma problem. detta var för ca 1 månad sedan.

dessutom så har problemen jag haft inte uppstått i samband med uppladdning/databasändring osv, utan servern har helt enkelt inte varit tillgänglig över huvud taget.
Äldre 2012-05-24, 15:40   #334
Lasp
Medlem

Lasps avatar

Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144
Mycket bra att det kom igång en dialog och inte stannade vid en kverulansmonolog.
Trots att Inez Usman sa att Internet är en fluga, och att det tog tid innan Lasp fattade viktigheten!
Tror jag idag, att det är viktigt för framtiden, att vi kan lita på de grabbar och tjejer som sköter om vår internetvärld.
Tack för en bra ansats säger Lasp ;-)
Lasp besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-05-25, 08:24   #335
pergunnar
Medlem

Citat:
citynetwork har 3 olika internetleverantörer, vilket gör att om någon av dessa går ner finns det fortfarande 2st som levererar. de använder trippel redundans för att säkerställa att inget är nere.

Det är det enda webbhotellet som har haft 100% upptid under lång tid, så mycket bättre hittar man inte.(inom sverige)

Och som svar till pergunnar så nej, det stämmer inte det du säger, när det var som mest problem så ringde jag till er support, och då sade ni att hela er windows-server kluster krånglade, och det tog ungefär en hel dag för er att lösa problemen. killen jag pratade med sade att det var hundratals kunder som hade ringt om samma problem. detta var för ca 1 månad sedan.

dessutom så har problemen jag haft inte uppstått i samband med uppladdning/databasändring osv, utan servern har helt enkelt inte varit tillgänglig över huvud taget.
Normalt sätt använder alla webbhotell två till tre internetleverantörer.
Och det stämmer att vi hade problem med windowsservrarna under delvis april och maj, mycket riktigt: Men det blev löst sedan ett ganska bra tag tillbaka och är nu bättre än någonsin. Du sa dock att du hade problem med seghet, detta ska inte ha orsakats av detta utan borde vara något annat, kan du ta diskussionen med mig i PM så vi håller tråden fri från supportärenden? Självklart är det upp till dig, förstår ju om du är missnöjd och så, inget webbhotell vill ju att en kund ska ha problem.
Äldre 2012-05-25, 09:18   #336
Pedda
Forumvärd

Registrerad: 2000-06-28
Lösningar: 211
Måste säga att jag fortfarande är nöjd med Binero.
Jag har haft mina sidor där i några år, både i 1.0 och nu i 2.0 och kan inte klaga på något direkt. Upptiden har varit helt ok och jag har inte upplevt någon seghet.
Det enda som jag tycker är lite irriterande och medför extra jobb är att man inte kan lägga till/redigera/ta bort Cron-job själv i 2.0 utan man måste be Binero att göra det åt en.
Äldre 2012-05-25, 22:09   #337
Kjetil
Medlem

Registrerad: 2008-04-29
Lösningar: 1
Pedda: Vår leverantör har gett oss lite information kring cronjob och efter en lång utveckling samt samråd med oss så har vi kommit fram till en bra lösning. I juli uppdateringen så hoppas jag att vi har den implementerat i systemet, vågar dock inte lova något men ser så ut i alla fall.
Äldre 2012-05-31, 23:12   #338
Fia
Medlem

Fias avatar

Registrerad: 2004-04-17
Lösningar: 22
Citat:
pergunnar skrev: Visa inlägg
Sen till Fia/Micke/: Vi har jobbat med vår leverantör för att synkronisera domännamn så mycket det går för att fel av detta slag inte ska uppstå igen och kan inte annat än beklaga, skicka gärna ett mail till pg@binero.se med vad som exakt hände så ska jag se vart vi kan förbättra oss.
Hej Per-Gunnar, trevligt att få svar i den här tråden.

Häromdagen fick jag påminnelsen för fakturan jag redan har betalt, så jag kan skicka dig den (och tidigare grejer).
Fia besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-07-19, 08:01   #339
nitro2k01
Forumvärd

nitro2k01s avatar

Dags igen... Hittills har nertiden bara varat ~10 minuter, men vi får hoppas att det inte blir en upprepning av det som hände för 1.5 år sedan.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:  Binero nere.png
Visningar: 43
Storlek:  96.0 KB  
Äldre 2012-07-19, 08:08   #340
Kjetil
Medlem

Igen? Vi har en otrolig stor driftmiljö och kan väl säga det var ett bra tag sedan vi hade ett nätverksproblem som slog ut samtliga webbnoder....
Äldre 2012-07-19, 08:14   #341
nitro2k01
Forumvärd

nitro2k01s avatar

Absolut. Igen kanske var fel ord. När jag säger "igen" så jämför jag så klart just med december 2010 samt januari 2011 (iirc). Allra helst ska det ju vara noll nertid.
Äldre 2012-07-19, 08:25   #342
Kjetil
Medlem

Vårt mål är detsamma som nollvisionen i trafiken, tyvärr dör en del, men däremot så gör man arbeten för att försöka förhindra saker och ting går snett.
Äldre 2012-07-19, 10:22   #343
Pedda
Forumvärd

Citat:
Kjetil skrev: Visa inlägg
Pedda: Vår leverantör har gett oss lite information kring cronjob och efter en lång utveckling samt samråd med oss så har vi kommit fram till en bra lösning. I juli uppdateringen så hoppas jag att vi har den implementerat i systemet, vågar dock inte lova något men ser så ut i alla fall.
Det verkar som cronjob inte kom med i juli uppdateringen, jag kan iaf inte hitta att det har tillkommit någonstans.
Det är nästan ett år sen jag fick besked att det snart skulle vara implementerat och börjar tröttna på att vänta. Men det kanske är så att jag och Binero har olika definitioner på "snart".
Äldre 2012-07-19, 11:25   #344
Kjetil
Medlem

Juli installationen är inte installerad, på grund av utvecklingsstopp i miljön, så nån gång i augusti skulle jag tippa på.

http://www.atomia.com/blog/2012/06/01/the-cron-job-gui
Äldre 2012-07-19, 11:41   #345
Pedda
Forumvärd

Citat:
Kjetil skrev: Visa inlägg
Juli installationen är inte installerad, på grund av utvecklingsstopp i miljön, så nån gång i augusti skulle jag tippa på.

http://www.atomia.com/blog/2012/06/01/the-cron-job-gui
Ok, jag fick uppfattningen att systemet var uppdaterat av det som stod i dagens nyhetsbrev. Det var därför jag trodde att juli uppdateringen var installerad.
Äldre 2012-08-14, 10:21   #346
Lasp
Medlem

Lasps avatar

Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144
Binero, Binero. När skall Ni bli vuxna?
Jag har två domäner som går ut idag, får samtidigt ett SMS om att de riskerar att avstängas då inbetalning saknas.
Men på Fakturan över dessa domäner står det den 22 aug som förfallodag!
Har begärt att få betala flera år i följd, men de klarar inte Binero, trots löfte om sådan hantering!
Lasp besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-11-09, 06:30   #347
Vatos Locos
Medlem

Vatos Locoss avatar

Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12
Är det fler än jag som inte kommer åt webmailen?
Haft detta sedan lunch igår och jag skickade igår kväll ett mail till supporten om status.

Så visst är det ett I-lands problem, men inväntar lite viktiga mail och var mest nyfiken om flera än jag var drabbade.

Enligt deras driftsida så skall IMAP-problemet vara löst, men att de också har ett annat problem med deras NetApp Storage och det sistnämnda kunde påverka delar av deras miljö.
Vatos Locos besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-11-09, 07:33   #348
l-boy
Medlem

Registrerad: 2003-07-09
Lösningar: 3
Mailen fungerar inte för mig heller.
l-boy besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-11-09, 07:45   #349
Zaiman
Forumvärd

Zaimans avatar

Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 88
http://www.binerodrift.se/?p=954&m=201211

http://old.binerodrift.se/?p=2523&m=0

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum
Zaiman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2012-11-09, 09:29   #350
Vatos Locos
Medlem

Vatos Locoss avatar

Registrerad: 2005-03-22
Lösningar: 12
Ok, tackar för detta, när jag kollade i morse så var statusen inte uppdaterad.
Också fått svar ifrån deras support och förhoppningsvis så kommer den igång under dagen.
Vatos Locos besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svar
webForum > Utveckling > Utveckling - Övrigt > Internet & Webbtjänster

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 06:05.