webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Utveckling > Utveckling - Övrigt > Internet & Webbtjänster

Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2011-03-30, 19:04   #226
Danne V
Medlem

Danne Vs avatar

Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190
Ännu mer idiotier från Binero. (Jag undrar på allvar om jag stött på någon webbplats vars gränssnitt gjorts av mer inkompetent folk och ångrar nu djupt att jag började ha med dom att göra):

Behövde få mitt lösenord eftersom jag glömt det. Inga problem trodde jag, klickade länken "Forgot password?" (jojomän, man har slutat använda svenska också. Nu är det internationellt värre) och fick mitt mail (givetvis på engelska också). Klickade länken "Click here for new password" i mailet och hamnade på en sida där jag fyllde i det nya lösenordet jag vill ha.

Men icke. Fick felmeddelande: "Password does not meet security requirements. "

Jättebra. Hur f*n skulle det vara om Binero FÖRST talade om vilka dessa säkerhetskrav är redan INNAN jag började fylla i mitt nya lösenord? Eller i vart fall berättade efteråt, när felmeddelandet kom? Ska jag behöva sitta en kvart och prova mig fram till ett lösenord som passar Bineros "security requirements"?

.
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook
Danne V besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-03-30, 20:21   #227
bassebhu
Moderator

bassebhus avatar

Registrerad: 2001-11-20
Lösningar: 24
Mina önskemål:

1) Fixa så att kontrollpanelsmenyn funkar på en pektelefon (iPhone). Irriterande att inte kunna göra nåt brådskande när man är på fot, då enda hindret är att menyn måste öppnas med en hovereffekt. Enkelt att lösa, do it Binero

2) Valet Filer->FTP->Fler värdnamn tar mig till en helt blank sida. Why? (OS X, FF & Safari)

3) I Binero 1.0 kan man välja att ett epostkonto ska vara både ett konto samt ha forwardadresser. Om det är möjligt i 2.0, hur gör man?

4) Preview-adresserna har jag haft enorma problem med innan domänerna har registrerats. Jag förstår att det behövs lite tid i början för allt att falla på plats när man har lagt till en domänpost, men preview-adresser har oförklarligt dykt flera gånger om dagen i veckors tid ibland. Det är mindre skoj att ha rekommenderat Binero till kunder och skickat skisser via preview-länkarna och fått mail tillbaka att de inte kommer in på adressen. Bugg eller inte - jag vet ej.

5) Ett önskemål utanför kontrollpanelen är att man kan registrera teknisk kontakt när man registrerar ett konto. Nu finns det bara möjlighet till ägar- och fakturakontakt. Bl.a. Loopia har ytterligare ett val för att lägga till teknisk kontakt, vilket är toppen för mig som oftast varken är ägare eller faktura-ansvarig för konton och måste få de tekniska uppgifterna skickade till mig av folk som bara vill ha upp sin site och själv inte har något intresse eller användning för kontrollpanelsuppgifter, FTP, MySQL etc.

6) När jag har hjälpt andra att registrera Binero-konton har det vid ett flertal gånger hänt att engångssidan för att få sina uppgifter inte har fungerat. Det har bara visats ett inloggningsformulär och om man går in på länken igen så står det att länken har slutat att fungera och man måste använda glömt lösenordet-funktionen det första man gör. Bugg eller otur - jag vet ej.

7) Sist, men inte minst är jag nöjd med Binero, och hoppas att mitt eget konto blir uppgraderat till 2.0 snart

(Dessa punkter har skickats till Binero tidigare, men jag har inte märkt att någon av dem har uppfyllts. Kanske är det fler här som efterfrågar samma saker?)

Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk."

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu
bassebhu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-03-30, 20:37   #228
aleborg
Medlem

Registrerad: 2001-01-28
arg

Citat:
Danne V skrev: Visa inlägg
Ännu mer idiotier från Binero. (Jag undrar på allvar om jag stött på någon webbplats vars gränssnitt gjorts av mer inkompetent folk och ångrar nu djupt att jag började ha med dom att göra):

Behövde få mitt lösenord eftersom jag glömt det. Inga problem trodde jag, klickade länken "Forgot password?" (jojomän, man har slutat använda svenska också. Nu är det internationellt värre) och fick mitt mail (givetvis på engelska också). Klickade länken "Click here for new password" i mailet och hamnade på en sida där jag fyllde i det nya lösenordet jag vill ha.

Men icke. Fick felmeddelande: "Password does not meet security requirements. "

Jättebra. Hur f*n skulle det vara om Binero FÖRST talade om vilka dessa säkerhetskrav är redan INNAN jag började fylla i mitt nya lösenord? Eller i vart fall berättade efteråt, när felmeddelandet kom? Ska jag behöva sitta en kvart och prova mig fram till ett lösenord som passar Bineros "security requirements"?

.
Hej Danne,

du kan enkelt byta språk i menyn Language/Språk.
Det ska inte vara några direkta begränsningar för de lösenorden, om du har fått det så hade det varit enkelt att påpeka det för vår support@binero.se så hade vi enkelt kunna ta en titt på det. Enligt min vetskap ska det inte finnas några speciella begränsningar där. Jag testade med ett kort lösenord, 1234 och ett med några tecken asd€%& och det var inga problem. Vad använde du för tecken?
Äldre 2011-03-30, 20:50   #229
aleborg
Medlem

Citat:
bassebhu skrev: Visa inlägg
Mina önskemål:

1) Fixa så att kontrollpanelsmenyn funkar på en pektelefon (iPhone). Irriterande att inte kunna göra nåt brådskande när man är på fot, då enda hindret är att menyn måste öppnas med en hovereffekt. Enkelt att lösa, do it Binero
Kommer att fixas inom kort.
Citat:
2) Valet Filer->FTP->Fler värdnamn tar mig till en helt blank sida. Why? (OS X, FF & Safari)
Skicka ett ärende till supporten om det, borde inte ske.
Citat:
3) I Binero 1.0 kan man välja att ett epostkonto ska vara både ett konto samt ha forwardadresser. Om det är möjligt i 2.0, hur gör man?
Det ska vara möjligt på samma sätt, vi begärde det i en uppdatering och det borde fungera nu, om inte, ta med det i samma mail
Citat:
4) Preview-adresserna har jag haft enorma problem med innan domänerna har registrerats. Jag förstår att det behövs lite tid i början för allt att falla på plats när man har lagt till en domänpost, men preview-adresser har oförklarligt dykt flera gånger om dagen i veckors tid ibland. Det är mindre skoj att ha rekommenderat Binero till kunder och skickat skisser via preview-länkarna och fått mail tillbaka att de inte kommer in på adressen. Bugg eller inte - jag vet ej.
Vi har vissa problem med previewdomänerna förnärvarande, de är inte utlaggda i anycast eftersom det är en så stor zon som ändras så ofta och i vår nuvarande programvara för DNS:en som hanterar den zonen finns det buggar som skapar problem med storleken på zonen och vi kommer inom kort att byta ut till ny programvara.
Citat:
5) Ett önskemål utanför kontrollpanelen är att man kan registrera teknisk kontakt när man registrerar ett konto. Nu finns det bara möjlighet till ägar- och fakturakontakt. Bl.a. Loopia har ytterligare ett val för att lägga till teknisk kontakt, vilket är toppen för mig som oftast varken är ägare eller faktura-ansvarig för konton och måste få de tekniska uppgifterna skickade till mig av folk som bara vill ha upp sin site och själv inte har något intresse eller användning för kontrollpanelsuppgifter, FTP, MySQL etc.
Du kan göra detta som kund under Administration -> Kontoinställningar, inom kort kommer man att kunna göra det för varje domän.
Citat:
6) När jag har hjälpt andra att registrera Binero-konton har det vid ett flertal gånger hänt att engångssidan för att få sina uppgifter inte har fungerat. Det har bara visats ett inloggningsformulär och om man går in på länken igen så står det att länken har slutat att fungera och man måste använda glömt lösenordet-funktionen det första man gör. Bugg eller otur - jag vet ej.
Ta med detta i mailet till supporten
Citat:
7) Sist, men inte minst är jag nöjd med Binero, och hoppas att mitt eget konto blir uppgraderat till 2.0 snart
Det blir det, tyvärr tror många att det bara är att kopiera allt. Hade det varit så enkelt så skulle vi gjort det redan. I praktiken så måste vi byta webbhotell för alla kunder, det inkluderar ompekning av domäner, skapande av tjänster, flytt av filer och databaser, ändring av inloggningsuppgifter till databaser osv. På det så måste det även finnas resurser i form av storage osv vilket vår driftavdelning arbetat med en hel del. Men vi håller just nu på med tester av egna konton och hoppas att kunna börja testa flytta några kunder nästa vecka.
Citat:
(Dessa punkter har skickats till Binero tidigare, men jag har inte märkt att någon av dem har uppfyllts. Kanske är det fler här som efterfrågar samma saker?)
Jag har själv inte sett de frågorna från dig men troligen har Joha som är supportansvarig tagit hand om dina frågor. Vi arbetar hela tiden med att få vår leverantör att göra sin produkt så bra som våra kunder vill ha den och lite bättre.
Äldre 2011-03-30, 21:03   #230
bassebhu
Moderator

bassebhus avatar

Citat:
aleborg skrev: Visa inlägg
Det blir det, tyvärr tror många att det bara är att kopiera allt. Hade det varit så enkelt så skulle vi gjort det redan. I praktiken så måste vi byta webbhotell för alla kunder, det inkluderar ompekning av domäner, skapande av tjänster, flytt av filer och databaser, ändring av inloggningsuppgifter till databaser osv. På det så måste det även finnas resurser i form av storage osv vilket vår driftavdelning arbetat med en hel del. Men vi håller just nu på med tester av egna konton och hoppas att kunna börja testa flytta några kunder nästa vecka.
Tack för svaren!

Givetvis förstår jag omfattningen av det hela och jag har tjyvkikat på andra 2.0-konton och sett att hela strukturen är annorlunda på bl.a. FTP och MySQL-uppgifter. Det är kanske det minsta bekymret för er, men jag kan tänka mig att det blir en del workarounds för att få allt att rulla.

Ser fram emot det hur som helst!

Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk."

Rapportera till bassebhu
Äldre 2011-03-30, 21:18   #231
Danne V
Medlem

Danne Vs avatar

Registrerad: 2006-08-02
Lösningar: 190
Citat:
aleborg skrev: Visa inlägg
Hej Danne,

du kan enkelt byta språk i menyn Language/Språk.
Det ska inte vara några direkta begränsningar för de lösenorden, om du har fått det så hade det varit enkelt att påpeka det för vår support@binero.se så hade vi enkelt kunna ta en titt på det. Enligt min vetskap ska det inte finnas några speciella begränsningar där. Jag testade med ett kort lösenord, 1234 och ett med några tecken asd€%& och det var inga problem. Vad använde du för tecken?
Jag bryr mig inte så mycket om språket, även om jag tycker det är fjantigt att ha engelska som default.

Vad beträffar lösenordet så använde jag 3 engelska gemener och 6 siffror, inga mellanslag, inga andra tecken och fick felmeddelandet. Uppenbarligen funkade det inte.

Och varför leverera ett felmeddelande utan att samtidigt ge en förklaring är ju så korkat att man tappar andan.

Red: NU fungerade det med exakt samma lösenord. Fantastiskt. Men å andra sidan är mina betalda fakturor inte listade längre, vilket var precis det jag skulle titta på. Suck.
Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
Våga Vägra
FaceBook

Senast redigerad av Danne V, 2011-03-30 klockan 21:23
Danne V besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-03-30, 21:34   #232
aleborg
Medlem

Citat:
Danne V skrev: Visa inlägg
Jag bryr mig inte så mycket om språket, även om jag tycker det är fjantigt att ha engelska som default.

Vad beträffar lösenordet så använde jag 3 engelska gemener och 6 siffror, inga mellanslag, inga andra tecken och fick felmeddelandet. Uppenbarligen funkade det inte.

Och varför leverera ett felmeddelande utan att samtidigt ge en förklaring är ju så korkat att man tappar andan.

Red: NU fungerade det med exakt samma lösenord. Fantastiskt. Men å andra sidan är mina betalda fakturor inte listade längre, vilket var precis det jag skulle titta på. Suck.
Kontakta supporten så får de ta en titt på varför inte fakturorna syns.
Eftersom det inte finns någon känd begränsning så finns det inget felmeddelande heller, troligen har nått annat skett. Vi har problem med backend api:erna som krånglar ibland och vi har felrapporterat det till tillverkaren och jag hoppas verkligen att de kommer med en lösning snart för det är enormt frustrerande. Men de brukar kunna lösa sånt rätt fort så jag håller tummarna att de fixat det i nästa uppdatering.
Äldre 2011-04-04, 13:27   #233
Mattias Nordin
Medlem

Mattias Nordins avatar

Registrerad: 2005-12-01
Lösningar: 7
Jag måste tyvärr instämma i den negativa kören. Provade att flytta över 5 av mina domäner till beniro och har aldrig haft så mycket strul på något webhotell tidigare.

Det värsta är att de slarvade bort mina pengar! I deras system kan de inte längre se att jag betalade 950 kronor för ett webhotell (jag har kvitto i min internet bank). Detta får bara inte inträffa !!!

Jag Har redan kontaktat deras support tio ggr. Den siffran skulle ju naturligtvis vara 0.

To be continued...
http://mattiasnordin.net/web08/ |
Mattias Nordin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-04-04, 15:40   #234
nitro2k01
Forumvärd

nitro2k01s avatar

Registrerad: 2003-08-26
Lösningar: 645
Mattias, menar du att du skickade kvittonumret och att de ändå inte kunde hjälpa dig?
2) Klippning frisörer emellan.
nitro2k01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-04-05, 09:55   #235
Mattias Nordin
Medlem

Mattias Nordins avatar

Registrerad: 2005-12-01
Lösningar: 7
Jo då de kunde hjälpa mig. Supporten får ett bra betyg. Men utan uppgifterna i min internetbank så kom de inte någon vart. Jag som kund borde inte behöva bevisa att jag har köpt en tjänst av dem. De ska de naturligtvis enkelt kunna se i sina system.

För att vara konkret så var det såhär det gick till (ungefär):

1) Jag skapade ett gratis DNS konto hos dem och pekade mina domäner till min privata webserver.

2) Ett tag senare fick jag strul med email och kände att jag ville ha den hostad av en extern part. Jag öppnade beniros webplats och kunde inte hitta någon emailkonfigureringsknapp i kontrollpanelen. Öppnade startsidan, valde min befintliga domän och köpte mig ett webhotell inklusive email. Betalade 950 kr för ett år.

RED: Under 1:a försöket av registreringen så buggade ägarinformationsformuläret. När man fyllde i sin emailadress så blev det ett felmeddelande. Sen slutade hela formuläret fungera under en tio minuter. Sedan gick det igenom vid nästa försök.

3) Gick tillbaka till kontrollpanelen och kunde fortfarande inte hitta någon ikon för att skapa mailadresser.

4) Här insåg jag att det antagligen hade skapats två olika konton istället för ett konto. Ringde supporten. De sa att det enda JAG kunde göra var att gå in i kontrollpanelen och skapa ytterligare ett webhotell och sedan skriva ett email till ekonomiavdelningen och be dem cancellera den fakturan då jag redan hade betalat för ett webhotell.

5) Lite putt på att de inte kunde lösa problemet utan att jag behövde lägga ner mer tid så gjorde jag det.

6) Någon månad senare så fick jag ytterligare en faktura på förlängning av mitt webhotell ytterligare en månad. Detta fick mig att gå in i kontrollpanelen och titta på mina fakturor.

Där fanns fyra fakturor varav en var betald. Fakturan på 950 kronor fanns inte alls. Ringer supporten och försöker övertyga dem om att de ska stryka den sista fakturan (webhotell per månad) då jag redan har betalat för tjänsten ett år...

Visst blev något fel i deras "Gör det själv"-gränssnitt MEN det är inte acceptabelt att information om betalda fakturor försvinner!

Deras support försökte tappert söka på mitt namn och diverse parametrar utan att hitta något tidigare konto (som de antagligen hade raderat i samband med ihopslagningen av konto A och B).

Att jag sen har behövt ringa deras support 5 gånger under flera veckors tid för att flytta över en .net domän har inte ökat mitt förtroende. Den tidigare registratorn sa att zonen var "in transit" men i kontrollpanelen så fick jag ett felmeddelande. Skickade det sista emailet igår (av 6-7 stycken) och efter det fungerade det. Fick dock inget svar på mailet.

Beniro kan nog vara ett fantastiskt bra webhotell. Jag kanske bara har haft otur och inte föstått deras webinterface.

Ska jag skriva något positivt så kan jag säga att anledningen till att jag valde just beniro var att jag kunde använda min emailadress som användarnamn! BRA. Ställ aldrig syntaxkrav på användarnamn och lösenord...
http://mattiasnordin.net/web08/ |

Senast redigerad av Mattias Nordin, 2011-04-05 klockan 10:03
Mattias Nordin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-04-05, 14:00   #236
aleborg
Medlem

Mattias, som jag förstod det var problemet att det hade skapats dubbla konton för dig av någon anledning och fakturorna som betalats låg på fel konto. Har inte haft tid att sätta mig in i fallet helt tyvärr men det är alltid tråkigt när saker blir fel. Vår personal ska självfallet alltid göra sitt bästa för att lösa det men inbland så måste de skicka vidare information till personer med rätt kunskaper i företaget och då kan det ta lite extra tid.
Med dubbla system och 10 nya i personalen bara det senaste året så blir det lite förvirrat ibland men det blir bättre med ett enhetligt system inom kort.
Äldre 2011-04-13, 23:20   #237
Akerlundh
Medlem

Akerlundhs avatar

Registrerad: 2003-05-21
Lösningar: 1
Bara en liten fråga vad menas med "This is Binero apache-cluster 01" ?
Äldre 2011-04-14, 07:21   #238
Quid
Medlem

Quids avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116
Citat:
Akerlundh skrev: Visa inlägg
Bara en liten fråga vad menas med "This is Binero apache-cluster 01" ?
Det brukar bli så när en ny webbplats ska läggas upp och allt med dns osv. ska klaffa, enligt mina egna erfarenheter kan det ta allt mellan 30 minuter och 5 timmar.
Äldre 2011-04-23, 23:36   #239
bassebhu
Moderator

bassebhus avatar

Fler som bara får detta när man loggar in i administrationen? Har testat tre webbläsare och kan inte göra ett dyft
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:  binero.jpg
Visningar: 49
Storlek:  40.3 KB  

Rapportera till bassebhu
Äldre 2011-04-23, 23:45   #240
erciz
Medlem

Registrerad: 2001-05-07
Lösningar: 18
Citat:
Fler som bara får detta när man loggar in i administrationen? Har testat tre webbläsare och kan inte göra ett dyft
Ja, det ser likadant ut för mig. Dessutom var sidan otroligt seg.
erciz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-04-24, 08:46   #241
Quid
Medlem

Quids avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116
Citat:
Citat:
erciz skrev: Visa inlägg
Ja, det ser likadant ut för mig. Dessutom var sidan otroligt seg.
Jag upplever inte detta.
Äldre 2011-04-24, 09:41   #242
erciz
Medlem

Citat:
Quid skrev: Visa inlägg
Jag upplever inte detta.
Nej, nu verkar de "up and running" igen.
Äldre 2011-04-25, 08:46   #243
Phorpher
Medlem

Phorphers avatar

Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110
Hmmm... Binero, wF, mfl. trögt som attan och denna header på bineros framsida när man väl kommer in. En liten attack kanske?
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:  binero.png
Visningar: 59
Storlek:  236.0 KB  
Phorpher besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-04-25, 08:47   #244
Phorpher
Medlem

Phorphers avatar

Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110
Haha.

Nej, nu rullar det på igen. Det var deras åäö-kampanj..
Phorpher besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-05-18, 23:31   #245
casca
Medlem

cascas avatar

Registrerad: 2000-02-11
Lösningar: 672
Bara jag som har problem att komma in i "kontrollpanelen" (service.binero.se)?

Trots att jag sparar mitt lösenord i webbläsaren så kommer jag till https://service.binero.se/Error/NotEnoughPrivileges:

Citat:
"Rättighet saknas
Du har inte rättighet att se denna sida."
casca besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-05-18, 23:40   #246
erciz
Medlem

Citat:
casca skrev: Visa inlägg
Bara jag som har problem att komma in i "kontrollpanelen" (service.binero.se)?

Trots att jag sparar mitt lösenord i webbläsaren så kommer jag till https://service.binero.se/Error/NotEnoughPrivileges:

Citat:
"Rättighet saknas
Du har inte rättighet att se denna sida."
Jag får samma fel.
Äldre 2011-05-19, 03:07   #247
MickeA.com
Medlem

MickeA.coms avatar

Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73
Jag får samma jämt. Ta bort Error/NotEnoughPrivileges från sökvägen i adressfältet så kommer man rätt.

Har påpekat det här för Binero många gånger, första gången var säkert 8-10 månader sen. Men inget verkar ha hänt eftersom det blir så fortfarande.

Samma med "Betala online"-länken i fakturamailen, den leder _alltid_ till samma sida, vilket gör att jag alltid måste logga in och betalar via EKONOMI > FAKTUROR.
"Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".
MickeA.com besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-05-26, 17:28   #248
SilvioF
Medlem

SilvioFs avatar

Registrerad: 2000-06-26
Lösningar: 1
Fick ett vykort för snart 3 månaders sedan där det stod att mitt konto komme att uppgraderas inom tre månader. Två veckor innan uppgraderingen sker skall jag få ett mail som anger exakt när uppgraderingen är sker.
Idag är det 2 veckor kvar tills att dessa tre månader gått och jag kontaktade supporten då jag inte fått nämnda mail. Nu kan man helt plötsligt inte tala om för oss kunder när uppgraderingen sker.

Ärligt talat Aleborg. Varför lovar ni bara en massa utan att hålla det?
Och framför allt, varför ens göra ett utskick om uppgradering til l2.0 när ni inte ens vet inom vilket tidsram ni kan (om?) en uppgradering kan ske?

Går det att uppgradera befintliga kunder till Binero 2.0 eller inte?

Ni har redan förlorat en massa kunder på detta och är på god väg att förlora ett femtontal till. Jag har ca: 15 kunder som alla ligger med Binero 2.0 konton men då mitt privata konto inte uppgraderas så kommer jag att rekommendera mina kunder att omedelbart byta webbhotell då Binero uppenbarligen inte håller vad de lovar.
Äldre 2011-06-02, 10:42   #249
MickeA.com
Medlem

MickeA.coms avatar

Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73
Jag har hittills försvarat Binero fram tills idag, men nu är jag fan förbannad... Har en vBulletinplattform på min server hos dom som fungerar som kundsupport mot våra kunder.

Nu har vi kollat ut Kayoko Helpdesk för att komplettera systemet med ett ticketsystem och Kayoko har den ypperliga lösningen Sharelogin, att våra kunder på vBulletinplattformen kan använda samma inloggning som på vBulletin. Men när jag skulle konfigurera detta så fick jag felmeddelandet "Databas servern kunde inte nås.".

Kontaktade då supporten som sa att det inte är tillåtet att ansluta utifrån, om man inte tunnlar anslutningen.

Fick en länk till den här guiden:
http://blogg.binero.se/2010/06/tunnl...rn-anslutning/

Då insåg jag att tunneln måste gå via mig lokalt (något jag inte tänkt på innan). Svarade till supporten att det är uteslutet eftersom det inte är rimligt, fick då som svar att jag skulle ta kontakt med Kayoko och be dom sätta upp tunneln där, vilket är det dummaste jag hört.

Så, ni som är kvar på Binero 1.0 och i dagsläget kör med en tredjepartsprodukt som är hostad någon annanstans, se er om efter en ny leverantör.

Det ENDA argumentet som Binero har till det här (står även i ovanstående blogginlägg) är att dom som få leverantörer erbjuder obegränsat med databaser och vill inte att folk ska utnyttja det. Det i sig kan jag förstå, att folk inte ska utnyttja tjänsten, men varför sabba för ALLA andra kunder? Jag hade hellre sett att det var 5 eller 10 databaser per paket eller så och att man sen kunde dra nytta av andra leverantörers hostade lösningar.

Jävligt tråkigt att se att Binero nu fått samma storhetsvansinne som Loopia fick under mitten av 2000-talet, som gjorde att dom tappade mängder med kunder. Så, det jag har att välja mellan är att antingen köpa Kayokos paket för $1000, eller lägga $500 hos dom och sen $500 på en vettig webbhostingleverantör.

Det här var det sjukaste jag hört, och av den enda anledningen att Binero måste kunna skryta om sina stora webbpaket..

Botten!
"Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".
MickeA.com besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2011-06-02, 11:37   #250
Matti
Medlem

Registrerad: 1999-12-20
Lösningar: 3838
Citat:
Det i sig kan jag förstå, att folk inte ska utnyttja tjänsten, men varför sabba för ALLA andra kunder?
Den begränsningen har inte sabbat något för mig och jag skulle tippa på att det är rätt få av Bineros kunder som känner sig drabbade. Det som står på sidan du länkade till: "Vi har inte en extern anslutning öppen till våra databasservrar i Binero 2.0. Detta är både av säkerhetsskäl men också p.g.a. att vi i t.ex. företagspaketet har ett extremt generöst erbjudande med obegränsat med databaser och vill förhindra missbruk." låter väldigt rimligt i mina öron. Ligger man på ett "delat" webbhotell som man betalar 140 spänn i månaden för så får man räkna med den typen av begränsningar.
Svar
webForum > Utveckling > Utveckling - Övrigt > Internet & Webbtjänster

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 09:44.