![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-09-13
Lösningar: 13 |
Funderingar kring binero..
Jag funderar på att byta till binero från loopia men har en liten fundering.
På loopia kan jag nyttja både windows och linux servrar genom ett enda konto (har nu 5 domäner varav ett par som åker linux och ett par som åker windows). Funkar detta på binero eller är man bunden till enbart en plattform? Sen undrar jag om någon mer känt av loopias "problem" den senaste tiden? Har ruskiga problem med att nå några av mina domäner ibland vilket aldrig tidigare hänt. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-02-03
Lösningar: 73 |
Jag var kund hos Loopia mellan 2001 - 2005 och det mesta av tiden funkade allt klockrent. Men det känns som om dom rasade ihop fullständigt för ett drygt år sedan.
Har kört Binero sen dess och alla mina kunder ligger hos Binero också. Ang. din fråga, du måste då ha två webbpaket, ett unix och ett windows, men dom kan ligga under samma kundnummer och du hanterar dom via samma kontrollpanel. Men om du kör privatpaket t.ex. så åker du på en avgift / paket, dvs. 69+69 per månad (eller något liknande). I övrigt tycker jag att Binero har den bästa kontrollpanelen som finns, av de olika jag provat. Dessutom lanserar dom tydligen en helt spillans inom kort. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Mkay, men kan man köra flera domäner/siter under ett konto då?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-06-04
Lösningar: 2 |
Melitta:
Vad jag vet så blir det ett konto för win för 69 kr och ett unix konto för 69 kr. Det vill säga du får betala 138 kr per månad om du ska ha ett windows konto och ett unix konto. Och ja du kan köra flera webbsidor på ett unix konto eller köra flera webbsidor på ett windows konto hos binero
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-02-08
Lösningar: 110 |
Som sagt. Det är på gång: http://blogg.binero.se/2009/05/windows-eller-linux/
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-01-28
Lösningar: 24 |
Det är på gång och vi brukar dessutom vara snälla om man kontaktar oss och behöver access till båda systemen...
|
|
|
#8 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-04-06
Lösningar: 0 |
I nuläget skulle jag inte rekommendera någon att flytta till Binero. Deras kundservice är i princip obefintlig in nuläget så om det uppstår problem vid flytten är du "shit out of luck" som man säger i Amerika.
Det tar uppåt 1 vecka att få svar på mail när man rapporterar ett fel (mitt rekord de senaste månaderna är 13 dagar). De har uppenbarligen stora problem med kunservice/kundtjänst nuförtiden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Oddish, PM:a mig ditt ärendenummer så får jag se vad som hänt i ditt ärende.
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Jo det blir nog en flytt men i nuläget är jag på tok för lat för att sätta mig in i det hela, verkar så omständigt, vilket det säkert inte är men det känns så
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-03-13
Lösningar: 103 |
Välj något annat. Binero har blivit för stora känns det som. Var riktigt bra för ett par år sedan. Den tiden är tyvärr förbi ...
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-22
Lösningar: 2381 |
Citat:
Jag har vart med sen Aleborg drog igång sin verksamhet & har i dag (orkar inte räkna) typ 25 aktiva domäner där & har inga bekymmer... Javisst, det finns massor med andra som har liknande tjänster, priser & support, det är jag verkligen medveten om, men så länge det funkar bra ser iaf inte jag nån som helst anledning att byta. K@llen kanske bara är lite gubbtvär som grävde upp denna över 1 månad gamla tråd bara för att gnälla lite?
|
|
|
|
#13 | |
|
Medlem
Citat:
![]() Mailserver som ständigt gick upp och ner under två månaders tid. Jag och flera andra kunder påtalade detta utan att något hände. En del felanmälningar besvarades inte ens. Alltså, Oddish verkar inte vara ensam. Sade upp mitt avtal skriftligen i oktober. Uppsägningen bekräftades (kryss i taket). Kom en faktura senast i dag på en ny period av webbhotellshyra. Anledningar nog att inte rekommendera vidare … Grattis till dig Bire om du klarat dig undan strul.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Registrerad: 2009-12-10
Lösningar: 11 |
Tummen upp för Binero!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
K@llen, trist att du inte fått svar, maila gärna ärendenummer till mig så ska jag ta en titt på vad som hänt och varför du inte fått svar, det är oacceptabelt.
Skicka även ditt kundnummer så ska jag ta en titt på varför du fakturerats, troligen har personen som avslutat tjänsten inte gjort rätt men det är enkelt åtgärdat. Enklast avslutar man tjänsten via vårt kundcenter, då sker avslutet per automatik. oddish verkar tyvärr vara någon som inte har något att komma med, personen har aldrig hört av sig så att jag har kunnat verifiera hans påstådda problem. Vi nollar supporten minst en gång per dag under arbetstid, tyvärr har driftärenden tidigare tagit tid, nu har vi dock fler personal där och dessa ärenden ska också nollas varje arbetsdag. K@llen, vi har inte blivit för stora än, vi är bara 10 personer, men vi hanterar ett stort antal ärenden varje dag och fel och missar kan inträffa, det är beklagligt omen ett faktum, men vi arbetar kontinuerligt på att minska fel som inträffar i den mänskliga hanteringen av ärenden.
|
|
|
#16 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Ditt fakturaärende var en mänsklig miss, ber om ursäkt för detta.
Ditt e-postärende är beklagligt, instruktionerna är att alltid skapa ett ärende i supporten och skicka till kund.
|
|
|
#18 | |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-07
Lösningar: 19 |
Citat:
![]() EDIT: Det visade att det var jag som hade klantat till det, så bara mitt eget fel. Senast redigerad av erciz, 2010-01-05 klockan 10:02 |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-07-29
Lösningar: 144 |
Jag fick också en Faktura från Binero idag. Den var utskriven den 2010-01-01 så man börjar tidigt på året!
Men det var helt rätt, till och med klockren, och jag betalar direkt och med glädje ;-)
|
|
|
|
#20 | |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-20
Citat:
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Måste ju få tillägga att man kan gå in på sin egen kontrolldel. Klicka på en aktuell faktura och redigera dvs. ta bort poster som man inte vill betala för.
Det har jag aldrig sett någon annanstans! Så hur svårt kan det va?
|
|
|
|
#22 |
|
Moderator
Registrerad: 2006-01-10
Lösningar: 12 |
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Kanske man inte alltid förstår det som skrivs! Men låt tråden handla om Binero
Eller vad anser M@gnus.
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-09-13
Lösningar: 0 |
Jag har haft Binero under flera år och det är utan tvekan det absolut bästa webbhotellet jag någonsin haft. Alla andra har varit ren katastrof faktiskt och när jag höll på att ge upp hoppet om att finna ett enda seriöst webbhotell så fann jag Binero. Supporten är fantastisk och i princip aldrig något strul. Tack som fan och fortsätt så!
Mvh Daniel www.krigsforum.se |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Moderator
Registrerad: 2001-11-20
Fick ett glatt mail om en rätt svulstig uppgradering av binerokontot. Från 6 till 200 GB utrymme och 4000 GB trafik
Hur kontrar konkurrenterna detta? Och undrar hur många som har företagskontot som kommer att byta ner sig till privatkontot Fantastisk uppgradering hur som helst! Heja Binero!
bassebhu - din kompis bland kompisar Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk." Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg, eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god: Rapportera till bassebhu |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|