webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Användning > Operativsystem & Program > Operativsystem & Program - Övrigt

Operativsystem & Program - Övrigt Övriga diskussioner rörande operativsystem och program.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2009-03-25, 17:13   #1
Quid
Medlem

Quids avatar

Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116
Synkronisera iPod utan att radera den?

Jag har haft samma låtar på min gamla iPod shuffle bra länge nu, så jag tänkte ta bort och lägga till lite. Men det verkar inte som om det går, det första iTunes frågar är jag vill radera och synkronisera min iPod, men varför i hela %#¤&#% skulle jag vilja radera den? Jag hittar inte heller någon inställning för detta, och om jag försöker dra dit en ny fil så frågar den ännu en gång om jag radera och synkronisera...

Söker man på google så hittar man massa med samma problem, men ingen lösning. Är iTunes verkligen så &%¤#! dåligt att man måste radera den först? Låter ju helt sjukt...
Äldre 2009-03-25, 17:41   #2
Nicrosoft
Medlem

Nicrosofts avatar

Registrerad: 1999-12-24
Lösningar: 205
Winamp is the shit.. Bara att dra och släppa på båda hållen.

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

--> http://www.nicrobild.se/ <--Blandade bilder--> www.nicro.se <-- Mina Bishopsbesök -:)
Nicrosoft besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2009-03-25, 18:04   #3
:stefan:
Moderator

:stefan:s avatar

Registrerad: 2000-04-28
Lösningar: 71
Medhåll, jag har uteslutande använt Winamp sen jag skaffade min iPod - förutom första uppstarten då man var tvungen att ansluta till iTunes för att den skulle formatteras korrekt.
Äldre 2009-03-25, 18:49   #4
Quid
Medlem

Quids avatar

Jag hittade en plugin på 880kb till foobar2000 som fixade biffen på 2 minuter.

Det är ju skrämmande att den funktionalitet som Apple inte lyckas få med i sitt program på 80mb kan en finnig, joltdrickande tonåring skriva ihop klockan fyra på natten med förbundna ögon...
Äldre 2009-03-25, 21:14   #5
i2n2
Medlem

Registrerad: 2007-01-24
Lösningar: 20
Citat:
Quid skrev: Visa inlägg
Det är ju skrämmande att den funktionalitet som Apple inte lyckas få med i sitt program...
För mig har alltid Apples metod för automatisk synkning fungerat utan problem. Vad är det i ITunes automatiserade metod med synkning, efter aktuell iPods inställningar av vad som skall synkas, som inte fungerar?

http://www.apple.com/itunes/tutorial...video-syncipod

Ok, nu är jag personligen en Mac användare men en mig närstående person kör sin iPod synkning med iTunes för Windows utan problem.
i2n2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2009-03-25, 21:17   #6
legis
Medlem

legiss avatar

Registrerad: 2004-07-21
Lösningar: 139
Detta är unikt för Shuffle. Andra Ipods är inte påverkade. Jag har samam här, min Shuffle vill den alltid radera men min Touch kan synkas som vanligt.
Äldre 2009-03-25, 21:21   #7
Moderator

Citat:
i2n2 skrev: Visa inlägg
För mig har alltid Apples metod för automatisk synkning fungerat utan problem. Vad är det i ITunes automatiserade metod med synkning, efter aktuell iPods inställningar av vad som skall synkas, som inte fungerar?

http://www.apple.com/itunes/tutorial...video-syncipod
Nu använder jag som sagt inte iTunes, men om jag fattat det rätt kollar den efter nya låtar i biblioteket sen iPoden var ansluten senast och petar in dessa. Men vem idag har plats för hela sin mp3-samling i en iPod?

Själv vill jag ha koll på vad jag har i iPoden.

/red
Jag skulle inte klickat på länken, förbannade jävla Quicktime som går in och ändrar färgschema i Vista lite som den vill!
Äldre 2009-03-25, 21:54   #8
i2n2
Medlem

Citat:
:stefan: skrev: Visa inlägg
Själv vill jag ha koll på vad jag har i iPoden.
Ja, det är ju det man gör med iTunes genom att skapa olika spellistor och välja vilken/vilka av dessa listor som skall synkas med iPoden och därmed slippa all manuell hantering av filer mellan olika enheter.

Sorry för videolänken men den beskrev relativt bra koncepten för iTunes synkningsfunktion.

Hmm.... nu har jag ingen shuffle som tydligen fungerar lite annorlunda eftersom denna i iTunes är en enda speciell spellista ("a special playlist" [1]). För ni som har shuffle, fungerar inte "Syncing music using Autofill" metoden? [2]

[1] http://support.apple.com/kb/HT2018
[2] http://support.apple.com/kb/HT1719
Äldre 2009-03-25, 22:04   #9
legis
Medlem

legiss avatar

Autofill fungerar jo men den raderar allt innan den synkar oavsett vilken metod du använder.
Äldre 2009-03-25, 22:11   #10
Moderator

Citat:
Ja, det är ju det man gör med iTunes genom att skapa olika spellistor och välja vilken/vilka av dessa listor som skall synkas med iPoden och därmed slippa all manuell hantering av filer mellan olika enheter.

Hmm.... nu har jag ingen shuffle som tydligen fungerar lite annorlunda eftersom denna i iTunes är en enda speciell spellista ("a special playlist" [1]). För ni som har shuffle, fungerar inte "Syncing music using Autofill" metoden? [2]
Ah, det var den där autofill jag var inne på. Men i så fall, varför hålla på med frågor om synkning när man ansluter? Jag högerklickar på en playlist i Winamp och väljer "Skicka till iPod" och den skickas dit, så mycket mer "manuell" hantering är det inte. Du måste ju ändå på något sätt markera i iTunes vilka playlists du vill synka innan du gör det... Känns som mycket jobb för att något sen ska gå automatiskt en gång.

Själv tycker jag det känns tryggare att ha full koll på vad som händer genom att göra det själv, men så har jag ingen schemalagd defragmentering heller.
Äldre 2009-03-25, 23:17   #11
legis
Medlem

legiss avatar

Testade på en annan dator nu och där fungerar det som man tror. D.v.s det går fritt att ta bort och lägga till filer även på Shuffle. Tydligen inte ett helt konsekvent problem.
Äldre 2009-03-26, 06:10   #12
Quid
Medlem

Quids avatar

Citat:
Jag har ingen aning om ifall den fungerar eller inte, då den hela tiden frågar om jag vill radera och synka min ipod, och eftersom jag inte vill radera den så har jag inte gått vidare...
När jag väl har raderat och synkat den så fungerar allt troligtvis som det ska, men varför skulle jag vilja radera min gamla musik först?!
Äldre 2009-03-27, 11:29   #13
i2n2
Medlem

Citat:
Quid skrev: Visa inlägg
Jag har ingen aning om ifall den fungerar eller inte, då den hela tiden frågar om jag vill radera och synka min ipod, och eftersom jag inte vill radera den så har jag inte gått vidare...
När jag väl har raderat och synkat den så fungerar allt troligtvis som det ska, men varför skulle jag vilja radera min gamla musik först?!
Hmm... nu torrsimmar ju jag utan iPod, men eftersom legis "på en annan" dator får det att fungera på det sätt sätt som han tycker är det rimliga så undrar man om det är frågan om den radering och synkning som enligt manaulen behövs när man byter iTunes library (du har kanske någon gång synkat mot ett annnat library eller har ett problem med kopplingen mellan din iPod - ditt iTunes library)?
Svar
webForum > Användning > Operativsystem & Program > Operativsystem & Program - Övrigt

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 13:38.