![]() |
|
|
|||||||
| ASP Diskussioner om Active Server Pages, med relaterade scriptspråk (klassisk asp). |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2009-01-05
Lösningar: 0 |
en liten fråga
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x4e8 Thread 0x5c4 DBC 0x716efc4 Jet'. Detta är ett felmedelande som uppstått på min webbsida, den fungerade perfekt under lång tid. Jag har fått detta meddelande tidigare å sökt mig fram till att problemet skulle bero på att man inte stängt databasen på rätt sätt efter varje öppnande av den. Jag har nogrant kontrollerat och rättat till alla ställen där jag inte hade stängt databasen på rätt sätt. Men som sagt nu har jag fått detta fel igen och vet inte vad som kan va fel? så här ser mina functioner ut för att öppna respektive stänga databasen: function connect() set cnConn=server.CreateObject("adodb.connection") set rsRecSet=server.CreateObject("adodb.recordset") strConnection = "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="& Server.MapPath("blogg.mdb") cnConn.Open strConnection end function function conn_close() rsRecSet.close cnConn.close set rsRecSet = nothing set cnConn = nothing end function jag kör alltså funktionen conn_close() direkt efter att jag öppnat ett sql uttryck. Vad kan vara felet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forumtekniker
Registrerad: 2001-06-13
Lösningar: 198 |
Felet brukar antyda att det är något rättighetsstrul på mappen/filen eller att filen inte finns. Om du provar att uppge hela pathen utan server.mappath, får du samma fel då? Kan du kolla att IUSR-användaren har rättigheter att läsa och skriva i båda mapp och fil?
Detta kan även ske om databasen förändras samtidigt som iisen har databasen öppen. En iisreset brukar hjälpa isf.
|
|
|
#3 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
testat att skriva hela pathen och kollat att skriv och läs rättigheterna finns, men fortfarande samma fel.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Har kommit på att problemet inte ligger hos mig utan på servern där jag lagt min blogg (frip.dk). Servern har varit nere flertal gånger och jag har kollat andra användares asp sidor (som använder databas) alla jag besökt ger samma fel meddelande. Någon som känner till någon som erbjuder fri asp hosting med inte allt för begränsad bandbredd som typ (brinkster.net) och dessutom helt utan reklam å banners å allt sånt?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|