webForumDet fria alternativet

Scripttimeout-problem sedan migreringen.

Om webForum

7 svar · 760 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Jag kan inte skapa ny tråd (har försökt i Sport-forumet om det spelar någon roll). Efter 1 minut så får jag bara felet

Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /home/patrik/domains/webforum.nu/public_html/includes/functions_search.php on line 219

Det gick inte igårkväll och går inte nu heller.

red/ har provat i andra forum nu utan framgång.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Gein skrev:

Jag kan inte skapa ny tråd (har försökt i Sport-forumet om det spelar någon roll). Efter 1 minut så får jag bara felet

Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /home/patrik/domains/webforum.nu/public_html/includes/functions_search.php on line 219

Det gick inte igårkväll och går inte nu heller.

red/ har provat i andra forum nu utan framgång.

Fick samma fel flera gånger igår när jag skulle flytta några trådar. Efter 4-5 försök per tråd så lyckades jag.

Jag har försökt säkert 30 gånger totalt.

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Bryter ut detta problemet till en separat tråd.

Mina helt ovetenskapliga tester tyder på att det är problem om tråden har en lång rubrik.
Jag kan mycket väl ha fel i ovanstående påstående. Prova gärna ni!

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Samma här, har testat på geins begäran.
Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded in /home/patrik/domains/webforum.nu/public_html/includes/functions_search.php on line 265

Jag och N. spekulerade i om det kunde ha med indexering av orden i rubriken att göra. Numera kan man ju få upp "liknande trådar" längst ner. Kan det ha något med det att göra månne?

Medlem sedan maj 2000158 inlägg

Ja det kan givetvis vara en orsak.

Vi håller på att samla in data just nu, så får vi väl prova att göra justeringar sedan. Exempelvis stänga av realtidsombyggnad av 'liknande trådar'.

Posta gärna mer information, om ni kommer på något mer.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)