webForumDet fria alternativet

Mona Shalin, vilken människa alltså!

Politik & samhälle

9 svar · 975 visningar · startad av Mysko

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg
Frågan#1

Hittade denna artikel på aftonbladet .
Det går inge bra för henne, och vems fel är det, gissa två ggr. Sveriges mest hatade grupp i samhället, gruppen som det går jätte bra att hoppa på så fort det inte går som det är tänkt förutsatt att man är kvinna och gärna lite arg också.
Hon gör ju bort sig igen fattar hon inte det, och hennes expertkommentator Gudrun Schyman hur sjutton ska hon kunna hjälpa Gudrun.
Ska vi alla rösta på sossarna om 2 år pga medlidande och inte politik?
Hittade den här länken bland kommentarerna för artikeln.http://www.youtube.com/watch?v=Us9OQvN0oyU

Medlem sedan sep. 2004828 inlägg

Men det är väl typiskt FI att gå ut med ett sånt uttalande.
Inte fan gör väl Sahlin bort sig, när Schyman uttalar sig?

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Gudryn Schyman skrev:

Jag tror inte att raset hade varit lika stort med en man i toppen, säger hon till aftonbladet.se.

Det går nog att hitta en astrolog som tror att stjärnornas position avgör Sahlins öde också. Och det är förstås lika sant.

Schyman och Sahlin är ju annars två figurer som trots skandaler haft ett ganska bra rykte (åtminstone Sahlin). Tänker bland annat på Sahlins "baske mig"-tal efter kontokortsaffären.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

"...den dumme på sina ord."

Mysko, du häver ju bara ur dig indicier.

Kanske inte särskilt välformulerat eller ens rätt stavat, men jag blev bara så irriterad x( .

Schyman försöker nästan alltid spela på mäns dåliga samvete, bunta ihop alla män och få dom män med sämst egenskaper att framstå genomsnitts mannen, det är vad jag känner om henne. Jag har inge förtroende för Schyman, och ju mer jag läser om Sahlin och Schyman i samma artikel ju mer så kommer mitt förtroende för Sahlin att dala, om hon inte gör bättre ifrån sig politiskt än som nu.

Dessutom menar jag att skylla på en grupp för att det går dåligt kan väl knappast göra att den gruppen stöttar en mer, men vad vet jag jag är ju bara en vanlig tokstolle som skriver en massa indicier. (vad trött man blir)

Å andra sidan så är väl den här artikeln typisk för skvaller pressen.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Kollade TV1 imorse. Där hade Stig Malm och Barbro Hedvall teorin att män 50+ helt enkelt inte har så mycket gemensamt med henne. Hon har alltid drivit frågor som legat långt ner på deras prioriteringslista och inte engagerat sig i de som ligger längst upp.

Precis som att samma kategori i USA tydligen inte stödde Obama av samma anledning.

Gudrun Schyman är ju patetisk, hysterisk och besatt.

Läste om samma ämne i Dala Demokraten, och kände inte alls samma agg, kanske var det för att Gudrun Schyman inte var med och frilansande med sin oerhörda kunskap om hur saker och ting ligger till.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

När Mona Sahlin lägger sitt huvud på sned och med sin gula Blend-rossliga röst förklarar för alla oss mindre vetande individer hur det verkligen ligger till, då känner jag starkt för att dra ut i fria kriget.

Mona Sahlin är utan tvekan den sämsta, minst pålästa och mest avskyvärda fifflare till partiledare som Socialdemokraterna någonsin haft. Hur man inom partiledningen tänkte när man gav henne förnyat förtroende övergår mitt förstånd.

Fan att inte Margot Wallström, Carin Jämtin eller Ulrica Messing kände sig manade att ta på sig partiledarrollen istället för denna sopa.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Jämställdhet...

Nu är det inte männens fel längre. Nu är det moderaternas fel.

Sabuni arg över Sahlin-kritik

Men inte ens det argumentet håller i två sekunder... Det gäller att slå ifrån sig statistik under 1998-2006 som moderaternas fel.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Sahlin som partiledare var nog det bästa som kunde hända allianspartierna. Jag hade inte mycket till övers för Göran Persson men han var enormt skicklig talare. Göras använde också begrepp och uttryck som förklarade hur saker verkligen ligger till för oss idioter. Mona Sahlin försöker fortsätta med samma stil men hon låter dels okunnig och bortkommen men framförallt låter ingenting hon säger intressant. Ohly framstår som ett geni på vänstersidan.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)