![]() |
|
|
|||||||
| Operativsystem & Program - Övrigt Övriga diskussioner rörande operativsystem och program. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-11-17
Lösningar: 0 |
Hörlurar / högtalare (inställningar)
Det är så att jag undrar om detta jag undrar över, går att lösa på något sät.
Jag har försökt och kolla, men jag hittar ingen sådan funktion. Det är så att jag bor trångt med min flickvän, och jag är ofta vaken på nätterna, och hon sover. (vilket iofs är skönt ) Men, för att jag inte ska väcka henne, så använder jag mig av hörlurar, problemet är att dessa åker ut ibland, och av det hela, när jag sitter och lyssnar på musik och det vanliga högtalarna börjar spela. Då vaknar hon, vilket inte är bra, då hon måste sova för att hon måste upp tidigt nästa morgon. Jag använder mig av en bärbar dator, man kan inte tro, att dessa små högtalare kan spela så högt, men tro mig, det kan dom. Om det skulle vara vanliga högtalare till en stationär dator, så skulle det ju gå att enbart stänga av högtalarna. Men högtalarna i den bärbara datorn, har ju ingen knapp så att man kan stänga av dessa på datorn. Summering: Jag vill lyssna på lurarna kopplade till datorn. Jag vill inte att högtalarna ska börja spela när man drar ur hörlurarna från datorn även om musik är på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-02-22
Lösningar: 49 |
Vad har du för OS? Win, Mac, Ubuntu..?
Välkommen till wF!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-11-17
Lösningar: 0 |
Oj
![]() Det glömde jag att berätta. Jag har Windows Vista och det är nog den där standardversionen, som följer med när man köper datorn. Vad jag har hört/läst är att det finns olika versioner av samma Windows Vista för privatpersoner. Tack för ert svar, och för ditt välkomnande. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2007-02-22
Lösningar: 49 |
I realtek HD audio manager för Vista, som du laddar ner här: http://drivers.softpedia.com/get/SOU...ver-R163.shtml
http://www.download3k.com/System-Uti...ta-Driver.html Med den kan du ordna hur ljudet skall höras från olika enheter. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|