webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Användning > Hårdvara > Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar

Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar Ett forum för övriga diskussioner om hårdvara, såsom mobiltelefoner, tv-apparater, htpc och annan hemelektronik.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2010-08-23, 16:36   #751
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Registrerad: 2002-08-03
Lösningar: 106
Tror jag ska bokmärka den där tråden och följa utvecklingen. Tack carro!
Äldre 2010-08-23, 19:10   #752
GunnarD
Medlem

Registrerad: 2001-06-04
Lösningar: 144
Citat:
Dryden skrev: Visa inlägg
Då ligger man ju pyrt till om man cashar en 4:a i England som sedan havererar.
Men du kör väl inte med något Engelskt abonnemang?

Köper du den i ex. England och stoppar i ett Svenskt sim kort så skall du ringa till din Svenska operatör.

Men är det som det står i forumet som colione refererar till så är det lan-master som sköter service&support.
Äldre 2010-08-23, 19:15   #753
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Citat:
GunnarD skrev: Visa inlägg
Men du kör väl inte med något Engelskt abonnemang?

Köper du den i ex. England och stoppar i ett Svenskt sim kort så skall du ringa till din Svenska operatör.

Men är det som det står i forumet som colione refererar till så är det lan-master som sköter service&support.
Känns väldigt flummigt tycker jag. Undrar hur sugna exempelvis Telia är på att hantera en iPhone som inte är köpt via dem. Nåväl, lär väl framgå i avtalet för visso men hur ofta når de detaljerna ut till råttorna på butiksgolvet? Nja, jag hoppas mer på den typen av garanti där man vänder sig till närmaste Apple-serviceombud. Som sagt, ska följa tråden och utvecklingen med spänning.
Äldre 2010-08-25, 15:37   #754
Hardrocker
Medlem

Registrerad: 2003-11-07
Lösningar: 10
Man måste lämna in den i samma land som man köpte den. IPhone (och IPad) är de enda Appleprylar som inte har världs- eller världsdelsservice på.
Dessutom så kan man inte gå in till en Apple Service Provider utan man måste lämna in den till operatören.
http://www.apple.com/se/support/ipho...e/faq/#repair2
Hardrocker besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-08-25, 18:51   #755
muskot
Medlem

Registrerad: 2002-01-14
Lösningar: 282
Citat:
Hardrocker skrev: Visa inlägg
Man måste lämna in den i samma land som man köpte den. IPhone (och IPad) är de enda Appleprylar som inte har världs- eller världsdelsservice på.
Dessutom så kan man inte gå in till en Apple Service Provider utan man måste lämna in den till operatören.
http://www.apple.com/se/support/ipho...e/faq/#repair2
Den där länken är ju bara relevant för de som köpt en iPhone i Sverige, via en operatör. Om man köpt den olåst från en Apple Store i t ex. Storbritannien kan man ju inte gärna lämna telefonen till någon operatör?

Känns ju mer rimligt att man lämnar den till LAN-Master eller någon annan auktoriserad verkstad, så som beskrivet i tråden på 99.se.
Äldre 2010-08-25, 19:35   #756
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Kan meddela att jag härom kvällen satt och mailade ut till diverse Apple-auktoriserade serviceställen runt om i landet med följande fråga:
Citat:
Jag skrev:
Jag undrar hur det fungerar med en iPhone 4 som är inköpt i England. Om den mot förmodan skulle börja strula, kan jag då lämna in den hos er för garantiåtgärd? Om ja, vad behöver jag ta med mig till er förutom terminalen ifråga och om nej, hur ska jag gå tillväga för att få garantiservice på den?
Här följer ett litet plock av de svar jag fick.

Citat:
Machuset, Borås skrev:
I Sverige så är det operatörerna som står för service på iPhone, vilket betyder att Apple inte har något att göra med garantin på iPhone i Sverige. Detta betyder att om man köpt en iPhone utomlands, så ska man vända sig till den butiken eller butikskedjan där man köpte den.
Citat:
DS Store, Norrköping skrev:
Vi kan tyvärr inte utföra några servicar. Det sköts centralt av Anovo Sverige. Om den är köpt utomlands så måste du ringa Apple Customer Service Sverige 0771-199519 och välja iPhone i menyvalen. Ha en bra dag!
Citat:
Macsupport.se skrev:
Vi tar endast emot de telefoner vi själva sålt. Sen skickas de till respektive operatör eftersom vi inte själva reparerar mobiltelefonerna. Kolla med Apple om hur du ska göra: 0771 199 519
Citat:
Macsupport, igen skrev:
Det fungerar inte alls eftersom just iPhonen i Sverige (och alla länder där Apple inte säljer den direkt) är operatörsprodukter, dvs resp. teleoperatör har hand om servicen. Vi kan och får inte göra någonting med en iPhone köpt utlandet. Det är en resa tillbaka till Blighty som gäller om man köpt en telefon där. Vi hoppas det ändra sig men så är det i dagsläget.
Citat:
Mediateknik i Skövde AB skrev:
En iPhone repareras hos den telefonopertatör den är köpt hos/knuten till! Har man köpt den i england, så repareras den i england. Köper man den i Sverige hos Telia så repareras den hos Telia.
Jag fick fler svar men alla av ovan karaktär. Nu kan det ju också vara värt att notera att det som sägs i 99-tråden verkar vara nyheter av tämligen färskt slag så det kan ju faktiskt vara så att de här svaren är inaktuella om en månad.
Äldre 2010-08-26, 14:23   #757
Hardrocker
Medlem

Registrerad: 2003-11-07
Lösningar: 10
Citat:
muskot skrev: Visa inlägg
Den där länken är ju bara relevant för de som köpt en iPhone i Sverige, via en operatör. Om man köpt den olåst från en Apple Store i t ex. Storbritannien kan man ju inte gärna lämna telefonen till någon operatör?

Känns ju mer rimligt att man lämnar den till LAN-Master eller någon annan auktoriserad verkstad, så som beskrivet i tråden på 99.se.
I Storbritannien så kan man lämna in den till en auktoriserad verkstad. Postade den länken för att visa vad Apple Sverige säger. Alltså att man inte befattar sig med i IPhones köpta utomlands. Visst kan man lämna in den på Lan-Master eller dyl men då går det inte på garantin. Det kom jag fram till när jag höll på och grottade och funderade på att beställa en IPhone från Frankrike.
Hardrocker besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-08-26, 19:23   #758
muskot
Medlem

Lösningar: 282
Citat:
Hardrocker skrev: Visa inlägg
I Storbritannien så kan man lämna in den till en auktoriserad verkstad. Postade den länken för att visa vad Apple Sverige säger. Alltså att man inte befattar sig med i IPhones köpta utomlands. Visst kan man lämna in den på Lan-Master eller dyl men då går det inte på garantin. Det kom jag fram till när jag höll på och grottade och funderade på att beställa en IPhone från Frankrike.
Kanske en ny policy? Enligt tråden på 99.se så tar ju LAN-master emot engelska iPhone på garanti.
Äldre 2010-08-29, 14:48   #759
bassebhu
Moderator

bassebhus avatar

Registrerad: 2001-11-21
Lösningar: 21
Någon som har tips på bra externt iphonebatteri? Den bästa som jag har hittat verkar vara Gum Plus och utlovar 3 iPhoneuppladdningar varav 90% uppladdad telefon på en timme.

Någon som testat?

Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk."

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu
bassebhu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-08-30, 15:26   #760
Zaiman
Forumvärd

Zaimans avatar

Registrerad: 2001-12-06
Lösningar: 78
Så.. då är det bara att vänta på microsim kortet. Sen hoppas jag att det blir bra med en IP4

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Min blogg | Mina Flickr bilder | Jag på fejjan | Canonforum
Zaiman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-08-30, 18:10   #761
Zaiman
Forumvärd

Zaimans avatar

Mipplade bort pinkoden på mitt org simkort och klippte till ett microsim. Men IP4 vill inte ta kortet :-/

Någon idé?

Tänk om man räknade dyktid i hur långt bubblorna man blåst under ett dyk färdats till ytan... Undrar hur långt jag har dykt då?

Äldre 2010-08-31, 13:11   #762
Zaiman
Forumvärd

Zaimans avatar

En tripp ned till Feliabutiken idag och vips ett microsim i min hand.

Uppdatering pågår..

Äldre 2010-08-31, 15:23   #763
Zaiman
Forumvärd

Zaimans avatar

Första post från ip4

Äldre 2010-08-31, 16:00   #764
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Citat:
Zaiman skrev: Visa inlägg
Första post från ip4
Ser ut att fungera fina fisken!
Äldre 2010-08-31, 16:04   #765
Mr. N.
Moderator

Mr. N.s avatar

Registrerad: 2002-09-23
Lösningar: 91
Citat:
Dryden skrev: Visa inlägg
Ser ut att fungera fina fisken!
Så länge man håller den rätt så.

- Mata inte trollen! -
Mr. N. besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-08-31, 16:19   #766
Dryden
Medlem

Drydens avatar

Citat:
Mr. N. skrev: Visa inlägg
Så länge man håller den rätt så.
Dödsgreppet menar du?
Äldre 2010-09-01, 08:08   #767
Compusa
Moderator

Lösningar: 58
Har en fråga gällande iPhone och iTunes. Brukar synka min iPhone mot iTunes på min hemmadator och funderar på att även göra samma mot min jobbdator? Är det några problem att synka mot mer än en dator?
Compusa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2010-09-04, 15:02   #768
bassebhu
Moderator

bassebhus avatar

Registrerad: 2001-11-21
Lösningar: 21
Citat:
Compusa skrev: Visa inlägg
Har en fråga gällande iPhone och iTunes. Brukar synka min iPhone mot iTunes på min hemmadator och funderar på att även göra samma mot min jobbdator? Är det några problem att synka mot mer än en dator?
Jepp, det är problem. Det du får göra är att välja att hantera musik och videor manuellt om du inte redan har gjort det. (Den kommer att radera all musik/video som du har i iPhonen om du kryssar i det nu och du får manuellt dra över de låtar och videor som du vill ha)

Sedan måste du trixa med ID-nummer för iTunesbiblioteket för att tala om att jobbdatorns bibliotek ska ha samma ID som din hemdator. Detta gör du som följer:
http://www.tekniken.nu/nyheter_och_t..._flera_datorer

Veckans snabel: "Om jag kunde, skulle jag ge dig Bire i present. Men han har för mycket fisk."

Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

Rapportera till bassebhu
bassebhu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre i dag, 00:06   #769
Mr. N.
Moderator

Mr. N.s avatar

Registrerad: 2002-09-23
Lösningar: 91
4.1 verkar faktiskt ha gjort min telefon användbar igen. Nu är den förvisso helt nystartad och nyinstallerad, men just nu känns det faktiskt bra. Det går att skriva saker och i realtid se bokstäverna dyka upp istället för att som förut skriva utan respons på tangentbordet och lagom tills man hunnit skriva klart hela meddelandet se inputfältet uppdateras.
Återstår också att se om jag faktiskt kan svara när folk ringer också utan att telefonen vägrar låta mig ansluta eller helt enkelt starta om sig (!) vid inkommande samtal.

- Mata inte trollen! -
Mr. N. besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svar
webForum > Användning > Hårdvara > Hemelektronik, mobiltelefoner och prylar

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +2. Klockan är nu 03:34.