webForum webForum sponsras med lina och serverplats av Binero AB

Gå tillbaka   webForum > Användning > Operativsystem & Program > Operativsystem & Program - Övrigt

Operativsystem & Program - Övrigt Övriga diskussioner rörande operativsystem och program.

Svar

Trådverktyg Visningsalternativ
Äldre 2008-05-24, 15:53   #1
medtner
Medlem

Registrerad: 2008-05-24
Lösningar: 0
Fjärrstyrning

Hej!

Jag har kopplat ihop min nya bärbara med min gamla stationära. Det är en direktanslutning via nätverkskortet och allt fungerar. Jag kan komma åt den andra datorns delade mappar osv men jag lyckas inte fjärrstyra den gamla datorn, varken via internet eller min direktanslutning. Nu har jag hållt på skitlänge och ändrat inställningar, stängt av brandväggar, läst trådar och supportsidor och allt som händer är att det kommer ett felmeddelande som säger:

"Du kan inte ansluta till fjärrdatorn.

Försök att ansluta igen. Kontakta fjärrdatorns ägare eller nätverksadministratören om problemen kvarstår."

Det ligger ett XP home på den gamla datorn och ett xp pro på den nya och jag har provat med både IPadress och datorns namn.

Jag har ingen jäkla aning om hur jag ska gå vidare. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig?

hälsningar
Ola
medtner besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2008-05-24, 16:02   #2
mayday
Medlem

maydays avatar

Registrerad: 2000-08-18
Lösningar: 40
Vad ska du fjärrstyra ?
Xp Home har inte det inbyggda fjärskrivbordet om de va de du försökte
" The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"
mayday besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2008-05-24, 16:29   #3
medtner
Medlem

Registrerad: 2008-05-24
Lösningar: 0
Jaså? Programmet som heter fjärrstyrning finns i alla fall på den.
Vad jag vill kunna göra är att köra iTunes på den gamla datorn men slänga ut den stora fula skärmen och få mer plats i mitt hem.
medtner besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Äldre 2008-05-25, 13:12   #4
mayday
Medlem

maydays avatar

Registrerad: 2000-08-18
Lösningar: 40
ja du har klienten i xphome för o kunna fjärrstyra en XP Pro
men det är bara Xp Pro som har server delen

Samt du måste aktivera de i XP samt sätta lösenord på ditt adminkonto för o få det att fungera
" The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"
mayday besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svar
webForum > Användning > Operativsystem & Program > Operativsystem & Program - Övrigt

Trådverktyg
Visningsalternativ

Forumregler
Du får inte posta nya trådar
Du får inte posta svar
Du får inte bifoga filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är i GMT +1. Klockan är nu 03:49.