för några år sedan lämnade vi våran dtor till en kille som skulle installera XP på den, innan det var det ME, oc han var så "duktig" att han installerade XP;n över ME;n så vi had 2 operativsystem..
tidigare har det liksom bara vart att klicka på stäng av när man ska stänga av datorn men efter att han hade installerat om så var man tvungen att sitta och vänta, precis som med 95/97, och sen var man tvungen att trycka in knappen för att datorn skulle stängas av. och man ska väl på något sätt kunna andra detta?
har installerat om XP;n nu så det är bara ett operativsystem och allt annat fungerar som det ska, men det stör mig att jag måste sitta och vänta på att datorn ska stänga av och senda behöva trycka på knappen
någon som vet hur man ändrar detta?
jag var inne på nån inställning för något år sedan, men då fungerade det inte, tänkte ifall man kanske skulle kunna lyckas nu då när jag har installerat om operativsystemet. kommer dock inte ihåg hur man kom dit.. ;(
du kan nu stänga av datorn
2 svar · 685 visningar · startad av BeTTz0R
Helt utan logik eller så .. men jag ville bara visa denna ;)
Orkar inte översätta så...
Encourage Windows XP to Power Off at Shutdown
1. Click Start, then click the Run command.
2. Type REGEDIT in the Open text box and click OK.
3. Navigate to the following Registry key: HKEY CURRENT USER\Control Panel\Desktop
4. Find the PowerOffActive entry in the right pane of the Registry Editor and double click on it.
5. In the Edit String dialog box, replace the 0 in the Value data text box with a 1, then click OK.
6. Restart the computer.