![]() |
|
|
|||||||
| Hemsidekritik Låt webForums medlemmar tycka till om din hemsida. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-03-12
Lösningar: 179 |
NWMT - Seglingstour
Hej!
Nu har jag hjälpt en vän med en websida, för Nordic Women's Matchracing Tour. Sidan är ju för kvinnor/tjejer, och ska därför vara lite "tjejig" - och jag behöver självklart all input jag kan få. Där kommer ni, kära medlemmar, in i bilden. ![]() Vad tycker ni? http://member.webforum.nu/297/ Index-sidan är inte helt hundra ännu, den är lite för tom - den kommer att fyllas med något. Vet inte ännu vad, bara. Med vänliga,
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-04-01
Lösningar: 5 |
Någon mouse-over effekt på menyn är ju alltid trevligt, även att den håller kvar den när man klickat in på sidan så man den blir markerad lite annorlunda.
Tror även det skulle kännas bättre om huvudbilden gick ända ut i kanterna istället för 3-4 pixlars "glapp" till kanten. En sidfot så man förstår att sidan tar slut, ser ut som man kan fortsätta scrolla man jag har ingen scroll ![]() Character-encoding
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Registrerad: 2008-04-07
Lösningar: 0 |
ser OK ut! ..fin host btw
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-09-29
Lösningar: 41 |
Saknar ett sätt att komma tillbaka till startsidan, förväntade mig att det skulle finnas antingen en "Hem"-länk alternativt att logon skulle vara klickbar och ta mig till index.html
Håller med UrMe med att det skulle vara snyggare om bilderna sträckte ut sig fullt i sidled och att en footer skulle kapsla in sidan bra. Sen är det en myt att vuxna kvinnor skulle vilja att sidan ser "tjejjig" ut, i min erfarenhet. Möjligen går rosatonade saker hem hos 13-åringar Men det kanske är ett designönskemål från kund?Ska man vara petig så tycker jag att dropshadowen är för hård, tror det skulle se bättre ut om du gjorde den lite mer luddig. Annars - snyggt jobbat!
|
|
|
#5 |
|
Medlem
UrMe, menyn ska uppdateras! Likaså sidfot måste in, precis som headbug också skriver.
![]() Bilden har ni rätt i att den bör sträcka sig fullt ut - det ser bättre ut, tackar! headbug, det är ingen myt - snarare order - att sidan ska se tjejig ut. Så ja, det är önskemål. Ska se om jag kan göra något åt dropshadowen också.Tack för input! Det behövs när man inte känner sig så hemma på design-biten.
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-03-08
Lösningar: 5 |
Jag tycker inte heller att sidan behöver vara tjejjig. Sportig skulle jag hellre se sidan, färgvalet ger mer ett lugnt o mysigt inttryck o det känns fel när det gäller seglartävlingar. jag tänker istället på SOS-sällskapsresan o där är det inte speciellt tjejjigt...
![]() /red. nu läste jag att det var ett krav. ojdå. då finns det inte så mycket att göra åt det.
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-12-20
Lösningar: 23 |
Vad står det på den tredje raden i sidhuvudet?
Som jag ser det så står det: "Ett stort steg i rött riktning" men r:et är nog inget r, det ser iaf inte ut som de andra r:en på sidan För övrigt så får jag hålla med de två föregående, bilderna helt ut och sidfot.
|
|
|
#8 |
|
Forumvärd
Registrerad: 2001-06-14
Lösningar: 540 |
En line-height i p-taggen hade nog inte skadat heller, ger lite mer luft i innehållet.
|
|
|
#9 |
|
Medlem
Type, Ingenting är ju skrivet i sten. Skulle du vilja länka till någon sida som är sportig? Som sagt, jag är ju ingen design-kille, därför tycker jag sånt här kan vara lite jobbigt
![]() andyoumaydie, "Ett stort steg i rätt riktning" Syns det så dåligt? Då är det ju något som måste åtgärdas.voigtann1, Noted. Det har du troligtvis rätt i. Tack!
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-07
Lösningar: 25 |
Jag tycker också att det står "rött". Jämför med "En ny m(ö)jlighet att utvecklas".
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem
Nu har jag åtminstone uppdaterat bilden, så att det står "rätt riktning" - hoppas jag åtminstone
![]() Bilden är även utsträckt. Lade även till en logga i bakgrunden så att det inte ser så tomt ut. Bättre?
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Registrerad: 2002-07-15
Lösningar: 119 |
Ser bra ut!
![]() Håller med voigtann1 om line-height och personligen skulle jag gärna haft aningens större text.
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-05-07
Lösningar: 25 |
Aktiva menyn borde på nåt sätt visas, tycker jag.
När man försöker förändra textstorleken med IE6 så händer inget med brödtexten. Kör du med pt/px som enhet för font-storlek? IE6 har ju lite svårt med dessa. Den gråa bakgrunden känns lite tråkig. Senast redigerad av jme, 2008-05-08 klockan 10:41 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Registrerad: 2004-04-17
Lösningar: 22 |
"Jag slår vad om att den är rosa" var min första tanke när jag läste inlägget. Lustigt hur många "tjejsidor" och "tjejspel" utvecklade av killar som går i den färgen...
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Återigen, det var önskemål. Från en tjej.
Hur som helst har jag fått upp sidan live nu, http://www.nordictour.se . Sidfoten är dock inte att lita på, jag ska åtgärda den när tid finnes.
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-05-12
Lösningar: 76 |
Lagom missbrukning av klass-användning
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Haha, ja - jag vet... Jag har till viss del återanvänt klasser från andra projekt, för att spara tid, och då blir det så här...
Man har ju två jobb att sköta också!
|
![]() |
| Trådverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|