Rikard borde väl kunna svara på detta! Men varför min vän?
Om man skall bo i ovan nämnda stad. Var skall man bo? Parkering/garage är krav. Hyres eller bostadsrätt är egalt. 2-3 rum. Antingen centralt eller grönt med typ marklägenhet.
8 svar · 1 172 visningar · startad av Nicrosoft
Om man skall bo i ovan nämnda stad. Var skall man bo? Parkering/garage är krav. Hyres eller bostadsrätt är egalt. 2-3 rum. Antingen centralt eller grönt med typ marklägenhet.
Rikard borde väl kunna svara på detta! Men varför min vän?
ptja ska och ska, jag har gillat oxelbergen, söder och centrala delarna
även runt matteus är det okej, så länge man låter bli marielund.
jag har bott inom norrköping sedan -98 och känner mig ganska så bekant med staden...
det finns boendeparkering i centrala delen av staden, men i oxelbergen kan det vara riktigt klurigt att få parkering (just för att det är gratis att stå där)
parkering/garage finnes, fråga hyresvärden när du ansöker om lägenhet vetja.
för att dra områdena lite löst:
i centrala delen av staden kryllar det av gamla charmiga hus från 1800talet uppblandat med 60talets stora projekt, på söder och i haga är det ganska mycket funkis, i oxelbergen och eneby en smula mera gult tegel. marielund är betongkomplex, ringdansen ett upprustat betongkomplex. hageby och atrium är typ förort. röda stan är pintjockt av röda stugor med vita knutar.
lagerlunda, kneippen och klingsberg hittar du villaområdena. klockaretorpet är tätt sittande radhus av klaustrofobisk karaktär
om jag missat nått område såhär på rak arm, fråga om du vill veta mer.
spana in norrkoping.se -> bo och bygga
Lasp skrev:
Men varför min vän?
Jag har blivit erbjuden en ny tjänst som produktchef. Funderar för fullt om hur jag skall göra. Det är inte akut, vi pratar om ett halvt eller ett år.
Såja... Nu har jag hittat en Lägenhet på Plåtslagaregatan 17. Grönt område men ändå nära centrala delarna. 1/8 är det inflyttning och dax att lära norrlänningarna att prata ordentligt. :)
Nicrosoft skrev:
dax att lära norrlänningarna att prata ordentligt. :)
Du menar förståss "daogs add läora noårrrlänningaurna add prauda årrdendlit" ;)
Jag kommer på inflyttningsfesten. :birp
Nicrosoft skrev:
Såja... Nu har jag hittat en Lägenhet på Plåtslagaregatan 17. Grönt område men ändå nära centrala delarna. 1/8 är det inflyttning och dax att lära norrlänningarna att prata ordentligt. :)
Ska de också börja prata danska? :q
jag råvägrar prata danska men okej, jag kan komma på inflyttningsfesten eftersom du tjatar så vansinnigt :P
edit: vem lurade i dig att hageby är coolt att bo i?
SirPeter skrev:
Du menar förståss "daogs add läora noårrrlänningaurna add prauda årrdendlit" ;)
Jag kommer på inflyttningsfesten. :birp
"Vaur aur min rullböörr" är det första jag skall lära dem.
KLart att alla skall komma på inflyttningsfest, vi tar den samma dag som det skall bäras lådor. :P
Poteta skrev:
Ska de också börja prata danska? :q
Räcker med den vackra skånskan. ;)
caya skrev:
edit: vem lurade i dig att hageby är coolt att bo i?
Ingen :) Det är iaf "rätt"sida om hageby centrum enligt uppgift. Kollade på en på Kungsgatan igår men den var för skabbig till den hyran.