XP har ingen egen DVD-decoder, så det måste du installera en, t.ex. Media Player Classic som tydal tipsade om.
Hmm - det gick alldeles utmärkt för mig att spela upp i Media Player - jag testade innan jag inläggade. Men jag kanske gjort något för att det ska fungera? Det borde jag dock minnas, eftersom jag normalt sett inte använder Windows Media Player till något, och det var ungefär en vecka sedan jag installerade Windows på burken. =)
Hmm - det gick alldeles utmärkt för mig att spela upp i Media Player - jag testade innan jag inläggade.
Det kan ju vara något de lagt in i en senare version, eller liknande. Det funkar inte på min XP-burk, men jag har ju aldrig brytt mig om att uppgradera Windows Media Player eftersom jag inte använder det. Version 9 är det visst.
Sen minns jag det som Quid sa, när XP var nytt, att det inte funkade att spela upp dvd-filmer om man inte "köpte till" decoder. DVD-maffian hade ju ensamrätt på det där, för kopieringsskyddets skull och så. Men sen skrev ju folk egna decoders till Linux och så - ja ni har väl hört det förr...
@nders du kan har en dvd-decoder installerad? t.ex. ifrån windvd eller powerdvd, i så fall kan Mediaspelaren använda den.
Hmm, inte vad jag vet. Det enda jag installerat i mediaspelarväg är zoomplayer, och den stödjer inte dvd... Nåja. Spillerill, spilleroll, spilleralla. :)