![]() |
|
|
|||||||
| Internet & Webbtjänster Diskussioner och frågor rörande webbhotell, webbtjänster m.m. |
![]() |
|
|
Trådverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Medlem
Registrerad: 2005-06-25
Lösningar: 0 |
Måste bara få skriva av mej lite och undra om det är någon mer än jag som har bekymmer med supporten hos Binero.
I går någongång gick min webbplats ner och jag får ett felmeddelande: "ForbiddenEfter att ha anmält felet via deras webbplats och fått ett kvitto på att ärendet är registrerat har det varit tyst som i graven. "Snabb och skicklig telefon och epostsupport" skriver dom på sidan. Men det gick inte att komma fram alls på telefon igår kväll. Idag kommer jag fram, men får då endast lyssna på Owe Thörnqvist. Det är ju skoj första gången, men efter 20 minuter blir man lätt frustrerad. Nåja, inte hjälper det här så mycket, men det känns lite bättre att få skriva av sej i alla fall. Nån mer som har supportbekymmer med Binero idag?
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-05
Lösningar: 108 |
Nej.
Jag registerade en .se-domän i veckan, runt klockan 18. När jag hade en fråga angående varför betalsystemet sa att nåt gick fel i kontakten med min bank, fick jag svar klockan 20.50 från supporten, på kvällen, epostledes. Beställningen gick igenom ändå och några timmar senare (time-to-live måste kicka in) hade jag min domän. Den kontakt jag haft med Aleborg eller numera Binero har varit exemplarisk och jag har enbart hört likadana omdömen av andra.
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Registrerad: 2006-09-28
Lösningar: 43 |
Aug 26 - Min fråga skickas.
Aug 27 - Svar från Binero Aug 27 - Gensvar Sep 3 - Jag bumpar Sep 6 - Jag bumpar Sep 6 - Svar från Binero Sep 6 - Gensvar Sep 7 - Svar från Binero Sep 7 - Jag bumpar Sep 10 - Jag bumpar Sep 10 - Svar från Binero. Frågan skickas till en annan avdelning. Sep 19 - Jag bumpar Sep 25 - Svar mottages och problemet löst. Observera även att jag kontaktade telefonsupporten (två gånger och fick tala med två olika personer) innan med samma fråga, men fick som svar att det inte gick att göra något åt saken. Jag visste att det gick att åtgärda. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Registrerad: 2003-04-03
Lösningar: 101 |
soopafly: Menar du att det tog dig en månad att få svar på din fråga?
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Själv har jag bara bra erfarenheter av Aleborgs support. De har alltid svarat nästan direkt och har alltid kommit med tillfredsställande svar. Men sen övergången till Binero har jag inte behövt fråga om saker. Men gjorde det i dag bara för att pröva - men nu är det ju helg och då får man ju ha överseende.
en så fort folk får upp ögonen för dem och folk börjar ställa krav så
|
|
|
#7 | ||
|
Medlem
Citat:
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-09-07
Lösningar: 69 |
Citat:
|
|
|
|
#9 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Medlem
Registrerad: 2005-05-13
Lösningar: 34 |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Medlem
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#12 | |
|
Medlem
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem
Ja, precis. http://[domän].[server].kontrollpanelen.se fungerar också.
(Kanske var den adressen du menade).
|
|
|
#14 |
|
Medlem
Suck, har suttit och försök ringa till supporten hela dagen idag.
Och skickat epost. Ingen respons nånstans. Innan idag när jag ringde fick jag åtminstone lyssna på musik, men nu blir det bara nån konstig ton, en som är lite långsammare än upptaget-ton, i örat. Vad 17 pysslar dom med? Jag har haft problem förut och det har alltid varit smidigt för mej att få kontakt med supporten och felen åtgärdade ut problem. Tycker inte man ska ha överseende för att det är helg, när dom har som nyhet på sin webbplats att man alltid ska få tag i en jourkille. Länk
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-02-05
Lösningar: 108 |
Är du företags- eller privatpersonskund?
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Registrerad: 2001-11-18
Lösningar: 53 |
Men jisses.. vad stressade alla är.. om man nu är företagskund och riskerar förlora pengar om siten är nere ex. Då kan man förstå..
Men annars, en dag eller tre.. äsch! Kan tro att de har mycket att göra
För lata svin är marken alltid frusen.. Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things 1. Muffling screams of frustration 2. Covering evidence of your ineptitude 3. Crying into. Ubuntu forums Umbraco é nice. Jag försöker åtminstone.. Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Har man betalat för en tjänst så är det ju klart att man vill att den fungerar oavsett om man är företag eller privatperson.
|
|
|
#18 | ||
|
Medlem
Citat:
Citat:
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-08
Lösningar: 181 |
Hehe, märks att ni inte varit kund hos Digikom/Crystone på sistone. Där kvittar det vilken dag det är eller hur akut problemet är, man får ändå snällt vänta nån vecka.
![]() Öppnade ju nyss konto hos Binero och hittills tycker jag det verkar ok. Dock är jag lite irriterad på att servern har Amerikansk tidvisning så det får de allt ändra. Att behöva pula med LCID på hundratals sidor på en svensk server gör jag inte... Ett annat fel med datum är att datumfälten blir tomma när man sparar en ny post i MySQL men jag hoppas det är ett följdfel av fel datumformat. Får erkänna att det var ett tag sen jag behövde bry mig om sånt. Sen just igår var det väl rätt mycket helg och så länge det inte är nåt akut så kan åtminstone jag vänta tills måndag. Även om jag gärna blir glatt överraskad... ;) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem
Jag skrev ett mail till dem i går och fick svar i dag klockan 09:49. Rätt bra?
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Registrerad: 1999-12-11
Lösningar: 185 |
Jag beställde en domän i fredags kväll, hade inte förväntat mig ha den fören på måndagen. Hade den redan samma kväll
|
|
|
#22 | |
|
Medlem
Registrerad: 2000-06-30
Lösningar: 116 |
Citat:
|
|
|