Meddelande

Minska
No announcement yet.

Kan ej kopiera dll-fil från skiva i Vista

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan ej kopiera dll-fil från skiva i Vista

    Jag har en liten hjärnskrynklare här
    Jag har precis skaffat en bärbar dator med Vista Premium men jag har inte riktigt lyckats acceptera det än. Har inte kollat upp om det går att slänga in XP på datorn än, men det blir snart av.

    Jag försöker kopiera en .dll-fil från en skiva direkt till skrivbordet men det är omöjligt. Får felmeddelandet "Fel 0x8007045D: Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet." Har provat att gewgla lite på detta, men får mest upp porr och små vibbar på att det måste göras i administratörsläge.
    Jag har UAC avaktiverat så tycker inte att det borde vara något problem.

    Någon som stött på detta problem tidigare eller som kanske vet hur man kommer förbi det? Har testat skivan på en XP-dator där det funkar klockrent.
    Allt jag behöver och allt jag vill ha är två skilda saker.

  • #2
    Wow. Det här är första gången jag får vänta längre än 5 minuter på ett svar härifrån Verkar som att det inte finns så mycket info att tillgå om detta.

    Någon som vet om jag kan på något sätt återskapa denna dll-fil genom att tex öppna filen och kopiera innehållet? Dvs inte kopiera filen rakt av utan skapa en ny identisk på datorn? Den här DLL-filen som saknas gör att jag numera har en svindyr miniräknare med mobilt internet och färgskärm, dvs jag MÅSTE få detta att funka på något sätt Svar belönas med en bladlös kniv utan skaft.
    Allt jag behöver och allt jag vill ha är två skilda saker.

    Kommentera


    • #3
      "Fixed here.
      Goto computer properties | Advanced system settings | System protection tab.
      Uncheck all drives, hit apply. This will turn of shadow copies and clear them.
      Reenable the drives, hit apply. Since you just cleared them all you may also want to hit the create button to repopulate at least one.
      Run the backup again.

      I'll be taking this in to Microsoft to figure out root cause. Unknown right now."

      http://forums.microsoft.com/TechNet/...8722&SiteID=17

      "Two more failed attempts and 3 hours later, after extensive searching, I found other references to this error number, but no real solutions. Finally I found an unrelated article that had made a suggestion saying that Microsoft recommends burning the DVD at 2X speed rather than any higher speeds. My immediate reaction was that there is no possible way that the speed at which the DVD was burned could have any impact on this issue. After all, if the DVD was going to be corrupt, why would the setup start at all? And why would 94% of the file uncompression proceed without errors?"

      http://community.axosoft.com/blogs/h...g-install.aspx

      I övrigt, med den här sökningen blev det ingen porr att tala om:
      http://www.google.se/search?hl=sv&rl...sta+copy&meta=
      jobbskatteavdrag.se

      Kommentera


      • #4
        Suck. Skulle precis till att testa dina tips (Tack som f*n för övrigt, jag hittade ingenting av värde när jag sökte) men sen fattar inte min laptop att jag sätter in en tom skiva, så verkar inte kunna bränna skivan igen på lägre hastighet
        Ska testa så fort jag får fingrarna på en dator med fungerande komponenter.
        Svarar här så fort jag hunnit testa Tack så länge.

        Som det är just nu är jag sugen på att slänga vista långt ut i skogen. Jag som är vanlig användare ser INGA fördelar med Vista vs XP. Microsoft har nog bitit sig själva i foten är jag rädd för.
        Allt jag behöver och allt jag vill ha är två skilda saker.

        Kommentera

        Working...
        X